"כל חייו תמך במשפחות במצוקה": הלך לעולמו איש החסד דניאל גרייב

גרייב, הלום קרב, ייסד את עמותת עורו משנתכם הפועלת בחולון ובאלעד

פורסם בתאריך: 29.11.20 06:10

דניאל גרייב, מנהל מפעל החסד "חסדי אסתר" ומייסד עמותת "עורו משנתכם" בחולון, הלך לעולמו אתמול (שבת), לאחר מאבק במחלה קשה. גרייב, בן 64 במותו, הותיר אחריו אשה, שישה ילדים ונכדים.



עמותת "עורו משנתכם" הוקמה על ידי גרייב בעקבות הלם קרב שלקה בו כשלחם בזמן מלחמת לבנון הראשונה, כאשר הטנק של הצוות שלו נפגע ועלה באש. במסגרת הטיפול הפסיכיאטרי שקיבל וכחלק מהשיקום הנפשי הוצע לו לתת עזרה לאנשים מוחלשים, כדי להתמודד עם הטראומה.

באותה העת חי גרייב בשכונת תל גיבורים בחולון והתחיל לחלק מדי שבוע מצרכי מזון לתושבים נזקקים בשכונה. אל ביתו הגיעו תחילה ארבע משפחות שגדלו בהמשך ל-30. בהמשך הקים את עמותת עורו משנתכם ביחד עם אריק דנון.

בתחילת הדרך, גרייב ודנון שכרו מבנה ברחוב אילת ופתחו בו בית תמחוי. לפני 13 שנה עבר גרייב להתגורר בעיר אלעד ופתח סניף נוסף של העמותה. כיום פועלים שני סניפים, האחד באלעד והשני נמצא בחולון ברחוב בצלאל 3.

גרייב ומתנדבי עמותת "עורו משנתכם"

אילן כהן צדק, עוזר סגן ראש העיר ומנהל מחלקת תרבות תורנית, מכרו של גרייב סיפר ל"השקמה חולון": "דני היה נכה צה"ל הלום קרב שבמקום להתכנס בתוך עצמו החליט לעזור ולסייע לאנשים רבים. הוא הקים את ארגון החסד עורו משנתכם ואת חסדי אסתר. לפני מספר שנים הוא עבר מחולון לעיר אלעד והקים מקום גדול מאוד שכל כולו חסד ועזרה למשפחות נזקקות באוכל, בגדים וכלי בית. דני לא לקח לעצמו כסף מהעמותה והיה מתקיים מקצבת נכה צה"ל ממשרד הביטחון".

מכריו של גרייב מספרים כי "כל חייו תמך במשפחות הנמצאות במצוקה קשה ומעוטי יכולת, היה מחלק בערבי שבתות ובחגים סלי מזון לנצרכים. בעיר אלעד השתייך לקהילה של הרב יצחק יוסף, בנו של רבי אברהם יוסף, שם קבע את מקום תפילתו. גם בימי מחלתו ובתוך תקופת הקורונה עמד וסייע לנצרכים ומובדדים. התפרנס מקצבת נכות מצה"ל ולא לקח שקל מהארגון שלו".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר