קרן גונן והתנועה לאיכות השלטון הגישו עתירה לפירוק תאגידי המים

חברת המועצה ממשיכה במאבקה לפירוק תאגיד המים בחולון

פורסם בתאריך: 22.12.20 13:06

ממשיכה במאבק: חברת מועצת העיר חולון, ד"ר קרן גונן, ממשיכה במאמציה לפירוק תאגיד המים – מי שיקמה. במהלך השנה האחרונה שמה לעצמה למטרה, את נושא המאבק בתאגיד המים בחולון, בטענה כי נשמעת ביקורת רבה ותלונות חוזרות מצד תושבים על חשבונות מים מנופחים. אתמול (שני) הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי תנועה לאיכות השלטון, לפירוק תאגידי המים.

מאבקה של גונן החל בסקירה על רמת השירות של התאגיד, דרך איכות המים, חיובים שגויים לכאורה, תלונות שונות של תושבים וכעת אי מילוי החוק לפירוק התאגיד. ב-24 בדצמבר 2018 התקבל תיקון מספר 12 לחוק תאגידי המים והביוב, במסגרתו הוחלט לצמצם את מספר תאגידי המים מ-53 ל-30, על ידי הקמת תאגידים אזוריים ולא מקומיים. על פי התיקון, לאחר פירוק תאגידי המים, עשוי להיחסך כסף רב לאחר צמצום כוח אדם, תקציבים ושטחי נדל"ן ומשרדים. עוד קובע התיקון, כי החל מדצמבר 2019, חל איסור על תאגידי המים ועל הרשויות המקומיות להמשיך ולספק שירותים אלו, מה שכמובן, לא קרה בפועל.



אל ישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה, הגיע מנכ"ל תאגיד מי שיקמה, אריק מולה, כדי להשיב לביקורת נגד הגוף נגד התאגיד.

בעתירה שהוגשה לבג"צ, על ידי התנועה לאיכות השלטון, עולה הדרישה לספק תשובה, מדוע לא פורקו תאגידי המים כפי שנקבע בתיקון החוק.  מהעתירה, עולה תמונה בעייתית, המנוגדת לחוק לכאורה, בה תאגידי המים ממשיכים לספק שירות לתושבים, בניגוד לחוק כבר מעל לשנה.

גונן, הפועלת בנושא עם יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר עו"ד אליעד ועו"ד אביתר אילון, בטוחה כי העתירה היא זו שתניע את גלגלי הצדק והחוק לכדי פעולה. על פי החלטת בג"צ, על המשיבים, לתת את תגובתכם עד ה-18 בפברואר 2021.

ד"ר קרן גונן מסרה: "עצוב לראות כי החוק במדינת ישראל הפך להמלצה. דווקא בתקופה בה יוקר המחייה חשוב כל כך לתושבי חולון, ואיכות השירות של התאגיד מלווה בתלונות רבות, איש לא בוחר לקיים את החוק, ומחכה לעתירה שלנו. הפעלתי את קשריי בתקשורת, לצד חברי כנסת רבים וגופים נוספים, כדי להפסיק את פסטיבל המים הזה על חשבון תושבי חולון. ברור לכולם, כי תאגידים הם ג'ובים, שמתורגמים לרוב לכח פוליטי. הג'ובים האלו עולים לנו כסף, והעותרים יעשו הכל כדי להמשיך בפסטיבל הזה, גם במחיר של שינוי החוק. עוד בקמפיין הבחירות שלי הצהרתי שאדאג שהתאגיד יפורק, עשיתי צעד נוסף וחשוב בדרך לכך".

מתאגיד המים מי שיקמה נמסר כי הנושא נבחן על ידי היועץ המשפטי ותצא תגובה מרוכזת של כלל התאגידים ורשות המים.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר