צילום: אורן שטרנברג

אמש בישיבת המועצה: ראש מנהל החינוך השיבה לביקורת על ביטול המגמות העל אזוריות

בתוך כך, בת אל בן דוד נבחרה לכהן שוב כיו"ר הנהגת ההורים העירונית

פורסם בתאריך: 4.1.21 10:42

אמש (ראשון) התקיימה ישיבת מועצת העיר, ה- 33 במספר, בהיכל הטוטו תחת מגבלות הקורונה. אחד הנושאים המרכזיים שדנו בה היה ביטול המגמות העל אזוריות. נושא שעורר לפני כחודש את זעמם של לא מעט הורים ברחבי העיר.



כזכור, בחודש שעבר, החליט מינהל החינוך בחולון לסגור את רוב המגמות העל אזוריות בבתי הספר העל יסודיים בחולון בשנת הלימודים הבאה. פירוש הדבר הוא כי בתי ספר רבים בעיר יישארו לא מגמות ותלמידיהם לא יוכלו ללמוד בבתי ספר אחרים כפי שהיה נהוג עד כה. המגמות שיישארו פתוחות לכולם הן מגמות הספורט בעוד מגמות המדעים ייסגרו לתלמידים מבחוץ.

ההחלטה גררה גל מחאה של הנהגת ההורים העירונית, שבאה לשיאה לפני כשבועיים בהפגנה מול בניין העירייה. הסיבה שעמדה מאחורי העברת ההחלטה היא מניעת תנודת תלמידים מאזורי רישום שונים בעיר אל אזורים אחרים בגלל בחירת המגמות.

במהלך הישיבה שהתקיימה אמש, הוגשו שלוש שאילתות הנוגעות לדבר, על ידי חבר המועצה שי קינן ועינב קפלן. בשאלתו, תהה קינן מדוע בוטלו המגמות ומה הן החלופות העומדות לרשות התלמידים וההורים. על מנת לענות על שאלות אלה, הגיעה אל הישיבה, ראש מנהל החינוך, אריאלה קידר.

צפו:

"מה השיקולים להחלטה והאם נעשתה עבודת מטה?", שאל קינן את ראש העירייה, מוטי ששון, שהשיב: "הבאתי לכאן את ראש מנהל החינוך, שתשיב. אנחנו עובדים בצורה מקצועית עם ראש מנהל החינוך וכל ראשי האגפים ישבו עם המפקחות ועם המנהלים בבית ספר. התוכנית הזו הוצגה. וועד ההורים העירוני לא התנגד, ההפך, הוא תמך. אחרי מספר ימים הם חזרו בהם."

עוד הוסיף ששון כי "הכל הועבר למנהלת המחוז וקיבלנו את הסכמתה. שום מגמה לא בוטלה, ההפך, הוספתי חצי מיליון שקל עבור מתמטיקה ומדעים. הגענו ל 183 מליון שקל שאנחנו מוציאים על תקציב החינוך מעבר למה שמשרד החינך נתן לנו".

בהמשך, הצטרפה לדיון ראש מנהל החינוך, אריאלה קידר, שהסבירה את הנימוקים שמאחורי ההחלטה. "הרגשנו שלא מתאפשר לתלמידים להגיע. התלמידים מתרוצצים מבית ספר לבית ספר כדי להיבחן. המטרה הייתה להפסיק את הבחינות. החלטנו שהמבחנים יהיו רק לבית ספר המזין אותם." עוד הוסיפה קידר כי משבר הקורונה הוסיף עוד נקודת מבט על הדבר.

לאחר הדיון מסר שי קינן: ״יש לי ביקורת על דרך קבלת ההחלטות של העירייה. בנושא תכנון ובנייה מתקיימות ישיבות ארוכות על כל פרוייקט ואילו בכל הקשור בחינוך ילדנו חברי המועצה מתבשרים על החלטות העירייה דרך העיתונות המקומית. לגופו של עניין, כנציג ציבור, חששי הוא מדיפרנציאציה בין תלמידים שלא תאפשר חינוך מיטבי לו זכאי וזכאית כל תלמיד ותלמידה. העירייה הבטיחה שכל המגמות וכיתות ההעשרה תהיינה נגישות לכל ילדי העיר בכל השכונות ובכך נחה דעתי לעת עתה."

עוד הוסיף קינן: "אני מתכוון להיות בקשר עם ההורים ולפקח מקרוב שכך הדברים קורים הלכה למעשה ובאם יידרש אנקוט בכל האמצעים כולל המשפטיים. אני מאחל הצלחה לכל התלמידים ומבטיח להם שתמיד אעמוד על זכויותיהם״.

 

בתוך כך, אתמול נבחרה הנהגת הורים חדשה לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות על הנהגת ההורים העירונית. בת אל בן דוד, נבחרה שוב לתפקיד יו"ר הנהגת ההורים. דורון צדקה נבחר ליו"ר המועצה. כחברי ההנהגה בבתי הספר היסודיים נבחרו הדר דמישקה, אריאלה אברהם, נורית לוי, לילך דניאל, אילן אזולאי, מאירה לנגר, מריאנה קוטלר. כחברי ההנהגה של בתי הספר העל יסודיים נבחרו מירב יעקובי, רחלי דפנה , ניסים נחום, אלרון פנחס, רוית כהן, אורלי חיון וגלית גרנות.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, בת אל בן דוד, מסרה: "נבחרתי לקדנציה נוספת וזה לא מובן מאליו. אני שמחה ונרגשת. תפקיד יו"ר הנהגת הורים עירונית זה תפקיד של שליחות. תמיד לזכור ולא לשכוח שנבחרתי לייצג את ילדי העיר מול משרד החינוך והרשות המקומית. כל הורה שזקוק לאוזן קשבת בבעיה, ייעוץ וייצוג, אני והנהגת ההורים כאן בשבילו.  דורון צדקה, חבר ההנהגה היוצאת, נבחר לכהן כיו"ר המועצה בקדנציה הקרובה. להנהגת ההורים העירונית נבחרו נציגים חדשים וצוות מנצח. אני בטוחה וסמוכה שנעשה עבודה מצוינת למען ילדי העיר."

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכו לעבוד פרזיטים אוכלי חינם תעבדו בבנין במשק ביתוקחו אתכם את ראש העיר שלא עושה שום דבטוב לעיר תושביה אוכל חינם ראשי

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר