דני וייס
דני וייס, מנכ"ל המדיטק (צילום: אלי נאמן, אלעד שריג)

מנכ"ל מדיטק חולון, דני וייס: "אנחנו מאושרים לשוב לעסוק ביצירה ולקבל את הקהל שלנו"

מנכ"ל מדיטק חולון, דני וייס, אומר בשיחה עם "השקמה חולון" שהוא משתדל להישאר אופטימי אך גם מפוכח כי הוא יודע שייתכן מצב בו עולם התרבות שוב ייסגר, כפי שקרה כבר פעמיים במהלך השנה האחרונה

פורסם בתאריך: 3.3.21 08:05

 מנכ"ל המדיטק והחברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה, אמנות ומחול של חולון, דני וייס, שמח לחזור לפעילות אך שומר על אופטימיות זהירה שמא יקרו התפתחויות שאינן בשליטתו שעלולות להביא את עולם התרבות שוב לסגירה.

איך התחושה כשסוף סוף עולם התרבות חזר לפעילות?
"אומנם עם הגבלות, אבל עדיין ישנה פעילות. מצד אחד תחושה נהדרת, גם אצלי וגם אצל כל הצוות, שמאושרים לשוב ולעסוק ביצירה ולקבל את הקהל שלנו, ומצד שני דאגה שמא יקרו התפתחויות שאינן בשליטתנו שעלולות להביא את עולם התרבות שוב לסגירה, כפי שקרה כבר פעמיים בשנה האחרונה". 

השבוע נפתח הסינמטק, והוא גם הראשון להיפתח בארץ. איך הייתה ההיענות?
"אכן, סינמטק חולון שנפתח לקהל ביום ראשון הוא הקולנוע היחיד בארץ שחזר לפעילות. זה היה מרגש ומשמח מאד לראות כבר בערב הראשון כ-80 איש, כולם בעלי תו ירוק כמובן, שהגיעו לצפות בסרט והודו לנו בהתרגשות על כך שפתחנו. בכלל, אני מציע לכל מי שמאס בנטפליקס ורוצה לראות סרטים טובים בדרך שבה צריך לראות אותם, על מסך ענק באולם קולנוע עם סאונד ותמונה כמו שצריך, שיבוא לסינמטק חולון במדיטק. זה הקולנוע היחיד בארץ שפתוח והוא כאן ליד הבית. לצפות בסרט איכותי בקולנוע זו חוויה שקצת שכחנו כמה היא מענגת וקסומה ואני ממליץ מאד להיכנס לאתר הסינמטק, לראות את תכנית הסרטים הנהדרת שהכין צוות הסינמטק, לבחור סרט ולבוא. לצערי עדיין אסור לנו למכור פופקורן, אבל גם זה יחזור מתישהו…". 

האם היו מנויים שהתרעמו לנוכח הסגירות הממושכות ואי הוודאות?
"לשמחתי, הרוב המכריע של המנויים נותנים בנו אמון, מבינים היטב שהסגירה נכפתה עלינו ועל כל עולם התרבות, ויודעים שברגע שיתאפשר גופי המדיטק ישובו לפעילות ויספקו להם את המגוון הגדול והמרתק של תוכן תרבותי ברמה הגבוהה ביותר". 

אז מה בעצם חזר לפעול במדיטק ותחת איזה מגבלות? 
"ראשונות נפתחו ספריית המדיטק וספריית בן יהודה, כרגע להשאלה בלבד ובקרוב ישובו לפעילות גם חדרי העיון. אחריהן נפתחו מוזיאון העיצוב בתערוכה חדשה ויפהפיה שנבנתה בימי הסגר בשם "קופסה שחורה" מאוסף המוזיאון, המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס עם שלוש תערוכות חדשות: "מעבר לקו" עם שי צ'רקה, "עיפרון הזהב" עם מושיק לין ו-"יידישפיץ", המרכז לאמנות דיגיטלית עם תערוכות חדשות, כאמור סינמטק חולון ובהמשך גם "תרבות ודעת" – כל מערך ההרצאות, ערבי הספרות והקורסים הרבים והמגוונים שלנו. למרבה הצער הילדים לא עומדים בכללי התו הירוק, ולכן עדיין לא ניתן להשיב את הצגות הילדים האיכותיות של תיאטרון המדיטק". 

האם אתה חושש מהסגר הבא?
"חושש זו לא המילה הנכונה. אני והאנשים שעובדים איתי ערוכים ואף דרוכים לקראת האפשרות של סגר נוסף, ונעשה כל שביכולתנו כדי לתרום לכך שלא יהיה צורך בסגר נוסף. אני מקפידים בדקדקנות על הנחיות משרד הבריאות ומוודאים שהעובדים, האמנים והקהל שלנו עומדים בכל הכללים ומעודדים את כולם ללכת ולהתחסן". 

האם נתקלת בעובדים שלא רצו לחזור לעבוד כי העדיפו להישאר בחל"ת?
"נתקלנו במספר עובדים כאלה, לשמחתי מדובר במספר מועט. יש לזכור כי למרות שהתחלנו להחזיר עובדים, מדובר עדיין בכמות מעטה יחסית כי עדיין אנו רחוקים בהיקף פעילות מלא. כך שהבעיה של עובדים שאינם רוצים לחזור כרגע היא זניחה".

לסיום… אתה אופטימי? האם אתה רואה את האור בקצה המנהרה וחושב שאנחנו קרובים לחזור לחיים 'רגילים'?
 "השתדלתי להישאר אופטימי אך מפוכח לאורך כל השנה האחרונה וגם ברגעים האפלים ביותר שחווינו בה ואני ממשיך באופטימיות המפוכחת הזו. אינני יודע מתי ואם בכלל נשוב לגמרי ל'חיים רגילים', אך אני מניח שנסגל לעצמנו שגרת חיים בצל המגיפה, בתקווה ששגרה זו תהיה קרובה ככל האפשר לחיים שהכרנו לפניה". 



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר