שר המודיעין מהליכוד אלי כהן. צילום: אופיר אייבי, דוברות

שר המודיעין אלי כהן: "חג הפסח הקרוב יהיה חג החירות שבו נוכל לחגוג עם המשפחה המורחבת"

שר המודיעין מהליכוד ותושב העיר חולון אלי כהן שמח לראות את שיעורי ההתחסנות ומאמין שבקרוב יהיה ניתן לחסן גם ילדים. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מתאר באופטימיות את החזרה לשגרה של התושבים והעסקים בעיר בדיוק לפני חג הפסח

פורסם בתאריך: 17.3.21 07:52

שר המודיעין תושב העיר חולון מהליכוד מאוד אופטימי ומשתדל תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מספר על הסיפוק מהחיסונים, על חג הפסח המתקרב שהולך להיות חג החירות במלוא מובן המילה, שכן "מבצע החיסונים מחזיר אותנו לחיים גם בצד הכלכלי וגם בצד הבריאותי" וגם – מה הוא היה עושה אחרת אילו היה עדיין בתפקיד שר הכלכלה.



השפעות החיסונים ניכרות בשטח. אבל עדיין – התחלואה בקרב הילדים גבוהה. האם לדעתך יש לחסן גם את הילדים? ומה לגבי לחייב את עובדי ההוראה להתחסן?

"קודם כל אנחנו רואים שמבצע החיסונים נותן את אותותיו. מדינת ישראל היא המדינה המערבית הראשונה שמנצחת את הקורונה. פעם ראשונה שחזרתי השבוע לשבת בבית קפה בחולון ולשמחתי אני רואה שגם אנשים חוזרים למלונות והאירועים נפתחים. מבצע החיסונים (שבו אנחנו מקום ראשון בעולם) מסייע לנו לפתוח את המשק. חג הפסח הקרוב יהיה לגמרי חג החירות – כשמו כן הוא. אני כן חושב שצריך לחסן את הילדים אבל זה יכול לקרות רק ברגע שיסתיימו הבדיקות ויאשרו לנו שמדובר בדבר בטוח. בחודש מאי, לפי ההערכות, צפוי להינתן האישור לחסן גם ילדים. לגבי נושא עובדי ההוראה – אני קודם כל לא חושב שצריך לכפות על אנשים להתחסן. אני חושב שאדם צריך לרצות לעשות חיסון כי הוא שומר על הבריאות שלו וזה התמריץ הגדול ביותר. יחד עם זאת, אם מישהו נכנס לבידוד ולא התחסן – זה צריך להיות על חשבונו. לגבי עובדי הוראה, מורים שלא התחסנו צריכים לעבור בדיקה כל שלושה ימים בדיקה – וגם זה על חשבונם".

האם יצא לך להיפגש עם בעלי העסקים בתקופה האחרונה? מה אתה שומע מהם?

"אני בהחלט נפגש עם בעלי העסקים ורואה עד כמה חוזר להם החיוך לפנים. הם קיבלו סיוע מהמדינה אבל מרביתם לא רוצים סיוע אלא לחזור ולהתפרנס. אנחנו נצטרך לעשות תיקון בחוק, לפיו העובדים צריכים לחזור לעבודה; כלומר עובד שמקום העסק שלו נסגר לא יוכל לקבל חל"ת אם הוא לא חוזר לעבודה. נתנו סיוע לשכירים אבל הסיוע נועד לתת מענה לקורונה; אם העסקים חוזרים לפעילות אז גם העובדים באותו עסק צריכים גם הם לחזור לעבודה".

הממשלה מתהדרת בהצלחת החיסונים, התחלואה יורדת, חוזרים לשגרה לאט לאט ומאידך – אתה בטח מסתובב לא מעט ברחובות, לדוגמה רחוב סוקולוב המרכזי בעיר –  החנויות נסגרות, העסקים המקומיים קורסים וספק אם רובם יצליחו להתאושש. בתור שר כלכלה לשעבר ובתור תושב שרואה את השטח – האם אתה לא חושב שיש קצת התעלמות מנושא הכלכלה – לזה קשה לקרוא הצלחה. 

"כשאני מסתכל ואני רואה שמדינת ישראל נתנה סיוע חסר תקדים, העובדים לחל"ת על חשבון המדינה, מענק אבטלה, מענק בגין פיצוי הוצאות גבוהות מדי חודש. היה כאן סיוע מאוד משמעותי וזה דבר שהוא בהחלט, אני כשהייתי שר הכלכלה ערב משבר נגיף הקורונה, מדינת ישראל נכנסה למשבר חזקה מאוד כלכלית ומה שאפשר לסייע לעסקים. ניתן סיוע משמעותי ואני מקווה שעכשיו כשהעסקים מעבר לפיצוי יחזרו לעבודה באופן סביר. אני שמח לראות ביקושים. עדיין אי אפשר לטוס לחול אז זה תורם מאוד לכלכלה המקומית. אנשים עושים את ההוצאות בבית ולא מוציאים את הכסף בחו"ל".

 אתה מרוצה מציון הרמזור של העיר? מהתנהלות התושבים?

"אני חושב שתושבי חולון הם אנשים אחראים. שמחתי לראות את שיעורי ההתחסנות, ראיתי את קופות החולים נערכות ובסך הכול בדיוק לפני פסח, זו הזדמנות לחזור לשגרה והעסקים יוכלו לחזור לפעילות שגרתית".

ביקרת לאחרונה במצרים. איך הביקור נולד ומה הצעדים הבאים בנושא?

"מדובר בביקור שעבדתי עליו במהלך השנתיים האחרונות לאחר פגישות חשאיות שהתקיימו בקייב ובת"א. פעם ראשונה מזה עשרים שנה שיוצאת משלחת ביטחונית כלכלית למצרים ומדינת ישראל עושה שלום מתוך עוצמה – מדובר בביקור היסטורי. גם לפני חודש הייתי השר הראשון שמבקר בסודאן עם נשיא סודאן. אנחנו מוכנים לכך שגם התיירות הישראלית תחזור למצרים ואנחנו בוחנים את זה בכפוף לסידורי האבטחה".

צילום: דוברות

 

אתה עכשיו שר מודיעין. אבל גם היית בתפקידך הקודם שר כלכלה, בתקופה כה קריטית ומשמעותית כזאת – אין ספק שזהו תפקיד משמעותי עוד יותר. האם אתה מרגיש פספוס מסוים? משהו שאולי היית יכול לעשות אחרת? 

"כן. אני הייתי עושה כמה דברים אחרת. בנושא הכלכלי הייתי הולך לפי המודל הגרמני. במקום שאנשים ישבו בחל"ת, שאנשים ימשיכו להיות בעבודה, המעסיק מקבל את הכסף וככה היינו מונעים את המצב שקיים היום: עסקים חוזרים לפעילות אבל קשה להם להשיג עובדים מהצד השני. בנוסף, הייתי גם מקל בצורה יותר משמעותית על העסקים בנושא הבירוקרטיה – כמה שיותר מהר לראות את הסיוע הכספי. אני חושב שבתחילת הקורונה לקח קצת זמן לראות את הכסף".

 משהו טוב שתקופת הקורונה לימדה אותך? בכל זאת, מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה.

"אני השתדלתי ותמיד משתדל לראות את חצי הכוס המלאה כמו למשל להיות עם המשפחה והילדים. המשפחה זה אחד הדברים החשובים בחיים. לאחר שנה של קורונה, נוכל בחג הפסח הקרוב לחגוג כולנו גם עם המשפחה המורחבת, גם לטייל בארץ גם לחזק את הכלכלה שלנו. מבצע החיסונים מחזיר אותנו לחיים גם בצד הבריאותי וגם בצד הכלכלי".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר