וולפסון
צילום: קובי גדעון לעמ

נשיא המדינה ביקר בתערוכה "יש ריח לאומנות": "השנה האחרונה תעתעה בחוש הריח שלנו ופתאום גילינו כמה שהוא מרכזי וחשוב"

נשיא המדינה ביקר בתערוכה "יש ריח לאומנות" בעיר, בה אומנים ישראלים ובינלאומיים מציגים עבודות עיצוב ואומנות שלכולן יש קשר לחוש הריח. מנהלת המרכז הרפואי וולפסון: "בימים בהם הקורונה מסכנת את חוש הריח, הפך הפרויקט לחשוב ולאקטואלי מאוד"

פורסם בתאריך: 30.3.21 07:40

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר לפני החג בתערוכה "יש ריח לאמנות" בגלריית החווה שבחולון. בתערוכה לוקחים חלק 58 מעצבים ואומנים ישראלים ובינלאומיים המציגים שורה ארוכה של עבודות עיצוב ואומנות ייחודיות – שלכולן יש קשר לחוש הריח. את הביקור ליוו ראש העיר חולון מוטי ששון ואוצר התערוכה, מנהלת המרכז הרפואי וולפסון, ד״ר ענת אנגל, ומנהל מחלקת אף, אוזן וגרון במרכז הרפואי וולפסון פרופ' יהודה רוט. פרופ' רוט עוסק במשך עשרות שנים בהיבטים הרפואיים, המחקריים והתרבותיים של חוש הריח במסגרת עבודתו במרכז הרפואי.



הנשיא סייר בתערוכה, שמע על המיצגים השונים ואמר: "השנה האחרונה תעתעה בחוש הריח שלנו. היו שאיבדו את חוש הריח וגם המסכות מנעו מאיתנו ריחות מוכרים כל כך. במקום ריחות טבעיים הרחנו בעיקר אלכוהול לחיטוי, כפפות ומטושים. פתאום גילינו כמה שהחוש הזה, השולי כביכול, האינטימי כל כך, הוא מרכזי וחשוב. כמה שאיננו מוכנים לוותר עליו".

מנהלת המרכז הרפואי וולפסון ד"ר ענת אנגל: "בימים בהם הקורונה מסכנת את חוש הריח, הפך הפרויקט האומנותי הייחודי לחשוב ולאקטואלי מאד.
מרפאת הריח הייחודית בוולפסון מתמחה בתחומי טיפול ייחודיים. צוות המחלקה עוסק בפעילות מחקרית מגוונת, כחלק מקידום חדשנות עם ראייה לעתיד ואימוץ אסטרטגיות של קידום רפואת המוח והשפעות של גירוי חושי סביבתי כמו חוש הריח על ריפוי והחלמה".

רופא בכיר במערך האף אוזן גרון במרכז הרפואי וולפסון פרופ' יהודה רוט: ״מרפאת הריח הייחודית שלנו משרתת את כל הארץ. מחקרינו המגוונים זוכים לתשומת לב רבה מצד חוקרים וחברות מסחריות. מטרתי לבחון השפעה של חומרים מבוססי-ריח על התנהגות ויכולות קוגניטיביות. התערוכה היא חלק מהמחקר וגם אמצעי לשתף שוחרי אומנות ומדע בתחום המקסים הזה״.



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר