חבר המועצה מיקאל בוזגלו. (צילום: אילוסטרציה Shutterstock, ליאור פינקסון)

חבר המועצה מיקאל בוזגלו: "נוצר חלל אדיר עבור התלמידים ולא לכולם יש את האפשרות לחיזוקים על ידי מורים פרטיים"

חבר המועצה מיקאל בוזגלו אומר כי החזרת מערכת החינוך למתכונת מלאה היא דבר שהיה נדרש. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא אומר כי לדעתו יש להאריך את שנת הלימודים גם במהלך חופשת הקיץ משום ש"רק ככה יהיה ניתן להדביק את הפערים שהצטברו"

פורסם בתאריך: 22.4.21 07:55

בתחילת השבוע מערכת החינוך חזרה לשגרה מלאה. לאחר תקופה ממושכת שבה התלמידים למדו בעיקר ב"למידה מרחוק" עם הרבה שינויים ואתגרים במהלך השנה, סוף סוף הם יכולים לחזור ללמוד בכיתה במתכונת מלאה. חבר המועצה מיקאל בוזגלו מברך על פתיחת מערכת החינוך במלואה ובשיחה עם "השקמה חולון" אומר כי לדעתו "יש להאריך את שנת הלימודים במהלך חופשת הקיץ, זאת כדי לצמצם את הפערים שנוצרו".
מערכת החינוך נפתחה במתכונת מלאה. האם לדעתך היה מדובר בהחלטה פזיזה או שמא במשהו שהיה אמור לקרות עוד קודם לכן? 
"לפי דעתי לא היה מדובר בהחלטה פזיזה, להיפך. כוחם של החיים הם חזקים מכל דבר אחר. חשוב להבין שנוצר חלל אדיר עבור התלמידים שנמצאים בפיגור אדיר בלימודי הליבה ולא לכולם יש את האפשרות לחיזוקים על ידי מורים פרטיים. חזרה ופתיחה מלאה תוך הקפדה על החוקים היא דבר שנדרש".
האם לדעתך יש להאריך את שנת הלימודים גם במהלך חופשת הקיץ? 
"חד משמעית התשובה היא כן. בעירנו השכנה תל אביב אף הגדילו ראש והמנכ"ל נתן הוראה חד משמעית  ל'סאמר סקול'; תגבור בחינם לכלל ילדי העיר, שכן רק ככה ניתן להדביק את הפערים.
גם באם מדובר בהחלטה מדינית, עם כל הכבוד חולון שחרטה על דגלה 'עיר הילדים, חייבת לעמוד מאחורי הסיסמה הזאת, שכיום מבחינתי היא ריקה מתוכן.
כיצד מסייעים לתלמידים שחוו פערים רגשיים ופדגוגיים לאחר שנה של למידה מרחוק (בעיקר בקרב תלמידי חטיבות הביניים) ואיך מסייעים לעסקים המקומיים? 
"שאלה חשובה שמתחלקת לשניים. אז ראשית לגבי חיזוק התלמידים בהיבט הרגשי והליווי, בתור תושב העיר שיש לו שלושה ילדים במערכות החינוך העירוניות ובתור חבר מועצה אני מוכרח לומר שהעירייה לטעמי לא עושה מספיק בהתייחסות לנושא חשוב ורגיש זה. הקשר של מנהל החינוך אל מול ההורים, הציבור והמורים לוקה בחסר רב. הסיוע עבור אותם ילדים היה צריך להתרחש כבר לפני שמונה חודשים על ידי  מחלקת הרווחה  שמתוקצבת בלמעלה מ-110 מיליון שקל בשנה. ישנם המון תוכניות כיצד עושים זאת, אך לצערי ההנהגה ואנשי המקצוע לא עושים זאת".
האם אתה תומך במתן חיסון לילדים? 
"את מדברת איתי על חיסונים ברמת השאלה 'הטכנית'. אני באופן אישי התחסנתי ובאהבה גדולה. ראשית, בגלל האחריות האישית שלי אל מול התא המשפחתי שלי וכמובן עבור הסביבה. אני נגד כל הקונספירציות הבלתי נתפסות שאנשים מוציאים. לשאלתך, האם אני בעד  עבור חיסון לילדים – אז תשובתי היא כן".
"בזכות הקורונה" התלמידים התרגלו ללמוד במספר תלמידים מצומצם לכיתה. האם לא צריך לחשוב מחדש על היערכות מחודשת ללמידה מבחינת מספר התלמידים בכיתה? אולי גם לשלב למידה פרונטאלית עם למידה מרחוק? 
"נושא  צפיפות תלמידים בכיתות הוא דבר בעייתי וידוע; שוב העירייה אוהבת להשליך כל דבר על האחר, זה לא אנחנו זו הרווחה, זה לא אנחנו זה המנהל, זה לא אנחנו זה משרד החינוך. כשרוצים למצוא פתרונות אז מוצאים  ובמהירות; הכול שאלה של רצון, כן ביכולתה של העיר לדאוג לצמצום כמות התלמידים בכיתות".
מה אתה מאחל לעיר חולון בפרט ולמדינה בכלל? 
"אני מאחל לעיר חולון בפרט ולמדינה בכלל שנת אחדות,  שנת אהבת אמת עם ערבות הדדית אמיתית למען האחר. שנדע להביט בעיקר ולא בתפל, שנדע להיות קשובים יותר, סבלניים יותר, אוהבים יותר והכי חשוב טובים לאחר –  זה הפתרון לכלל הבעיות".
מה השנה המאתגרת הזו לימדה אותך? 
"אדם שכל חייו נמצא במסע הזדככות  והתבוננות פנימית על עצמו לא צריך שנה כזו או אחרת שתזכיר לו או תלמד אותו. שנה זו אכן הראתה מראה פנימית לאנשים על חשיבות של דברים, מה חשוב באמת ומה לא חשוב באמת, על מה לתת את הדגש (מתן תוקף) ומה לא. אנשים פתאום הבינו  מהי המהות האמיתית של משפחה, מהי כוחה של אחדות  ולהיות יחד. אנשים הבינו  שאפשר לחיות יפה מאוד גם ללא בזבוזים מיותרים. הבורא הגיע והציג איזו סיטואציה שאף אחד כמעט לא היה רגיל אליה  ואנשים  בגדול כן התמודדו  עם הסיטואציה די טוב. השנה הזו  צריכה  ללמד כל אדם ואדם על כך  שהדברים החשובים ביותר הם בחינם, משפחה, אהבה ומעשים טובים. שיורידו את הרגל מהגז וירדפו רק אחרי החומר, שיביטו  בעולם הפנימי שלהם וייצאו למסע אמיתי בלי שקרים ושטויות, בלי לחפש נראות באינסטגרם ועל כמויות לייקים, כשבעצם בעולם האמיתי הכול מתרסק. זכרו שאתם לא צריכים להוכיח  כלום לאיש, תוכיחו רק לעצמכם, תאמינו בדרך שלכם כל עוד היא טובה עם הכלל וכך תהיו מאושרים".


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר