תחבורה בדרך שלנו, מקס מורוגובסקי,
צילום: מקס מורוגובסקי, אפי יוספי

יו"ר ארגון "תחבורה בדרך שלנו" מקס מורוגובסקי: "ישנם שינויים בקווים שמסייעים לתושבים ומחברים לראשונה בין חולון לבקעת אונו"

לאור השינויים הרבים בקווי התחבורה הציבורית שמשפיעים על הנוסעים, יו"ר ארגון תחבורה בדרך שלנו מקס מורוגובסקי מפרט את הקווים והמסלולים העיקריים המעודכנים. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא אומר כי לדעתו "ישנם שינויים שמפספסים יעדי נסיעה חשובים"

פורסם בתאריך: 27.4.21 07:19

מקס מורוגובסקי יו"ר הוועד המנהל של ארגון "תחבורה בדרך שלנו" וחבר ועדת התחבורה בחולון מטעם סיעת "צעירים" פועל למען שיפור התחבורה הציבורית מזה כ-10 שנים. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מתאר את השינויים החדשים במסלולי הקווים בתחבורה הציבורית בחולון ואומר כי לדעתו ישנם שינויים שיטיבו עם הציבור ומנגד שינויים חדשים בקווים שמפספסים יעדים מרכזיים במסלולם.
 אנחנו עדים להרבה שינויים בתחבורה הציבורית בימים האחרונים, מהם השינויים העיקריים בחולון מבחינת הקווים?
"השינויים העיקריים הם הפיכת קו 143 לקו מדלג שמוארך עד לרכבת קריית אריה בפתח תקווה ובית חולים בילינסון. עם זאת, לדעתי מדובר בהחלטה תמוהה, לנוכח העובדה כי הקו משרת שני בתי חולים ראשיים בגוש דן, הוחלט להשתמש באוטובוסים גבוהים, אשר לא נגישים לאנשים עם מוגבלות וקשישים ויאטו את העלייה והירידה מהאוטובוס. בנוסף, בכיוון הלוך בוטלו כל תחנות הקו באזור התעשייה בחולון, אף שרבים מנוסעיו צריכים להגיע ליעד זה.
קו 89 לא יגיע יותר לפתח התחנה המרכזית החדשה בתל אביב ולא יעבור באבן גבירול עקב תחילת עבודות הקו הירוק והסגול בתל אביב וצמצום הנתיבים באזורים אלה. השינוי החיובי הוא שהקו ייסע לאורך ציר המסגר ובגין ויהפוך להיות קו מהיר לבית החולים איכילוב.
הופעל קו חדש של דן, שמספרו 141, והוא מקשר לראשונה בין חולון ובת ים לערים יהוד ואור יהודה, דרך בית דגן. בנוסף הקו ייתן קישור נוסף לאזור עזריאלי חולון ואזור התעסוקה המתפתח ששם.
קו 374 מרמלה יסיים את נסיעתו בקרית שרת וייתן קישור נוח לעובדים בעזריאלי חולון. קו 22 של מטרופולין יקשר בין חולון לאזור התעשייה בבת ים ולא רק לבת ימון כפי שהיה עד כה.
קו 15 מחליף את קו 84 במסלולו בבת ים ויסיים בבית חולים וולפסון".
מה היו השינויים הטובים העיקריים במסלולים וכיצד הם ישפיעו, להערכתך, על תושבי העיר? 
"בוודאי, ישנם גם שינויים טובים. למשל קו 141 החדש של דן, שמתחיל בוולפסון, עובר בבת ים, חוצה את חולון לרוחבה, כולל עצירה ליד פארק פרס ומתחם העסקים של עזריאלי וממשיך ליהוד ואור יהודה, דרך בית דגן. מדובר בפעם הראשונה אי פעם שניתן חיבור ישיר בין חולון לבקעת אונו והקו הולך להקל על תושבי חולון שעובדים באזורים שהקו עובר בהם, ולהיפך, לתושבי בקעת אונו שעובדים בחולון. גם השינוי בקו 89 יכול להיחשב כחיובי עבור נוסעים רבים כי לראשונה יש קו מהיר באמת בין חולון לבית החולים איכילוב. הארכת המסלול של קו 143 לפתח תקווה ובית חולים בילינסון משפרת את הנגישות לתושבי חולון, אך לדעתי, לא ניתן לשמוח באמת בגלל הפיכת הקו למדלג ולא נגיש לאנשים עם מוגבלות וקשישים וכן לעובדים באזור התעשייה בחולון, כפי שציינתי".

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר