תהלוכה בעיר. צילום: חיים טויטו

ל"ג בעומר בחולון: תהלוכות ברחבי שכונות העיר בשיתוף בית חב"ד

במהלך ל"ג בעומר יתקיימו תהלוכות ברחבי העיר בשיתוף בית חב"ד, כולל תהלוכה וירטואלית עם מיטב אומני הילדים. מנהל בית חב"ד הרב ירחמיאל גורליק: "השנה יותר מתמיד אנחנו מרגישים את הצורך של כולם באמת להתכנס ביחד"

פורסם בתאריך: 29.4.21 07:45

מנהל בית חב"ד בחולון הרב ירחמיאל גורליק מפרט על התהלוכות שיתקיימו ברחבי העיר חולון במהלך ל"ג בעומר. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מספר על חשיבות התהלוכות, בפרט לאחר שנה מאתגרת זו.

מהם האירועים המתוכננים במהלך ל"ג בעומר, לאור האיסור על הדלקת מדורות?
"ראשית, חשוב לציין שהחגיגה של ל"ג בעומר היא מכיוון שבספירת העומר לא מתחתנים בשל המגפה של 24 אלף תלמידים של רבי עקיבא שלא נהגו בכבוד אחד בשני. דווקא ביום הזה של ל"ג בעומר אנחנו מציינים זאת בהוראה של הרבי מליובאוויטש במפגנים של אחדות ואהבה. ילדים מכל הסוגים והגוונים צועדים ביחד ומפגינים את המשותף בינינו שהוא הרבה יותר מהמפריד. דווקא בימים האלה שאנחנו שומעים חדשות, אז שווה עוד יותר להקשיב לילדים ולראות איך הם ביניהם הם יודעים לגשר מעל כל הפערים ולמצוא את המשותף ואת המאחד בין כל חלקי העם וזה המסר שלנו, המסר של אהבה ואחדות ישראל. כמו שאנחנו נוהגים לעשות כל השנים, גם השנה אנחנו עושים זאת כמיטב המסורת בעיר; התהלוכות מתקיימות בכל שכונה בעיר וגם עם כל ההגבלות של המדורות אז אנחנו מצליחים לשמור על המסורת ולעשות מדורות אקולוגיות – שומרים על איכות הסביבה ולא גורמים נזק סביבתי.

הרב גורליק. צילום: מיכאל גנזמן



"השנה יותר מתמיד אנחנו מרגישים את הצורך של כולם באמת להתכנס ביחד, אנחנו מרגישים עוד יותר את הצימאון של הציבור לשמוע מסר של אחדות ואהבה. בסופו של דבר כולנו חיים ביחד וצריך לתת כבוד אחד לשני ולאהוב אחד את השני. אני מרגיש שהיום הזה הוא יום שמאחד. התהלוכות בחולון ברחבי השכונות הן חלק מתהלוכות שמתקיימים בארץ  ובעולם, כלומר מתקיימות מעל 5,000 תהלוכות ברחבי הארץ והעולם בו זמנית. המשמעות האמיתית של התהלוכה זו אחדות ולכן השנה הזו היא לגמרי בסימן של אחדות. חשוב לציין שבחולון יש 15 תהלוכות ברחבי השכונות ואנחנו לא שוכחים גם את אלה שנשארים בבית –  עבורם יש לנו תהלוכה וירטואלית עם מיטב אומני הילדים כמו יובל המבולבל, טל מוסרי ומתן צור, ביום חמישי בשעה 16:00. ניתן להירשם דרך הלינק כאן. 

תהלוכה לג בעומר בית חבד

תהלוכה בשכונות חולון בשנים קודמות. צילום: חיים טויטו

איך נרשמים לתהלוכות?
"בעיקרון כל האירועים הינם ללא תשלום. מדובר בשטחים פתוחים ולכן אין הגבלה של תו ירוק. הכניסה חופשית למעט אירוע בשישי בבוקר בקרית שרת שם, יש הגרלה מאוד מיוחדת. יש הורה וילד שיזכו במקום לטוס במסוק ישירות למירון ולחזור חזרה עוד לפני שבת. אז שם אנחנו גובים כרטיס כניסה להגרלה. עלות הכרטיס: 18 שקל".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר