כינמת העלים. מגיפת קיץ

הורים בפאניקה מיותרת? מגיפת כינמת בגנים

למרות שכינמת העלים אינה מזיקה לבני אדם, התפרצות המחלה והחרקים בגינות סיפור מטרידה מאוד הורים לילדים

פורסם בתאריך: 31.7.17 14:04

יש כמה הורים מודאגים לילדים ברחבי חולון, בשל התפרצות מחלת הכינמת בצמחיית הגינות הציבוריות והפארקים בעיר. התלונות על הכנימות הגיעו גם למוקד העירייה, כפי שמתאר תושב שכונת בן גוריון: "בגינת 'חתונה בגינה', כל הצמחיה שמקיפה את הגן נגועה בכינמת. פניתי מספר פעמים בנושא למוקד העירייה ולא נראה שהבעיה טופלה עד כה". תושבת שכונת אגרובנק, אם לשני פעוטות, מציינת: "העירייה מזמינה את ילדינו לגני סיפור אך אינה מטפלת במגיפה שנראית על כל עץ ושיח בגינות".

הפאניקה של ההורים היא תוצאה של חוסר ידע לגבי כנימות העלים. חשוב להבהיר, כינמת העלים אינה מסוכנת כלל לבני אדם. הבעיה העיקרית עם כנימות העלה היא שהן מוצצות את הלשד מגבעולי ועלי הצמח ומחלישות את הגזע, והן מתרבות במהירות במעבר מצמח לצמח. מדובר בחרקים קטנים שמגיעים לגודל מקסימלי של 10 מ"מ. הכנימות בדרך כלל ירוקות או שחורות, אבל לפעמים אפורות, תלוי באזור ובמין הכנימה.

כיצד נפטרים מהחרקים

אפשר להיפטר מהכנימות הללו במספר דרכים ביתיות: אם הכנימות התגלו מוקדם וטרם מכסות את הצמח כולו, פשוט מנגבים אותן במטלית רכה טבולה במים וסבון, וחוזרים על הפעולה עד שהן נעלמות בתוך שבוע-שבועיים. "שפריץ" חזק של מים מצינור הוא לעתים קרובות כל מה שצריך כדי להיפטר מכנימות. גם כאן, יש לחזור על הפעולה עד שהכנימות נעלמות. בנוסף, צמחים המפרישים שמנים אתריים לאוויר מרחיקים את כנימות העלה, לכן מומלץ לשלב בגינה צמחים כמו זוטה לבנה, נענע, לבנדר או אורגנו.

מעיריית חולון נמסר כי כנימה על עלים היא תופעה שכיחה בחודשי הקיץ. מדובר בבעיה אסתטית בלבד, שאינה פוגעת בשום צורה בבני האדם. באגף לגנים ונוף נמנעים בשימוש בחומרי הדברה רעילים משיקולי איכות ובריאות הציבור, אך לידיעת התושבים, השיחים הנגועים ייגזמו במהלך הטיפול השבועי.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר