צילום: מרים קורננגולד

מבשלים יחד: קבוצה ייחודית מהמחלקה לשירותים חברתיים באזור פועלת להפגת הבדידות בקרב קשישים באמצעות בישול

קבוצה ייחודית מטעם היחידה לאזרחים ותיקים של המחלקה לשירותים חברתיים באזור, פועלת בחודשים האחרונים להפגת בדידות בקרב קשישים באמצעות בישול

פורסם בתאריך: 24.6.21 07:26

"במסגרת עבודתי שמתי לב שרבים מהפונים שלי הם גברים – אלמנים או גרושים", מספרת עו"ס מרים קרוננגולד, מהיחידה לאזרחים ותיקים במחלקה לשירותים חברתיים באזור. "מרבית הגברים הללו לא ידעו לבשל או שפשוט לא בישלו לעצמם אוכל חם". כך למעשה נולד לו המיזם היצירתי אשר משלב מתן מענים לצרכים חברתיים ומעשיים בקרב תושבי אזור המבוגרים.



מרים וסטודנטית נוספת במחלקה לשירותים חברתיים גיבשו קבוצה של שבעה גברים בני 70 ומעלה, אשר המתכנסת אחת לשבוע לשעתיים של למידה והכנת ארוחות שלמות הכוללות מנות פתיחה, מנות עיקריות וקינוחים. הפרויקט זכה להצלחה גדולה בקרב הקשישים. מלבד הכלים המעשיים בתחום הבישול, תרם הפרויקט גם להפגת הבדידות וייצר עבור הקשישים בקבוצה מעגלים חברתיים חדשים. "בסיום אחד המפגשים, ראיתי את אחד המשתתפים קובע עם משתתף אחר להיפגש לקפה למחרת בבית של אחד מהם. מדהים לראות איך החוויה המשותפת פותחת להם מעגלים חברתיים נוספים", מספרת מרים.

מנהל אזרחים וותיקים במשרד הרווחה פועל לרווחתם של בני הגיל השלישי, תוך התחשבות בצורכיהם והתאמת מענים רלוונטיים עבורם, בין היתר באמצעות תקצוב פרויקטים ובשיתוף הרשויות המקומיות. "הפרויקט המקסים הזה מצטרף למיזמים נוספים הפועלים בתקצוב ובפיקוח משרד הרווחה ואנו שמחים להיות שותפים בו", אומרת אביטל לובוצקי, הממונה על מינהל אזרחים ותיקים במחוז מרכז של משרד הרווחה. אריה פכטר, ראש המועצה המקומית אזור, מוסיף כי הוא "מברך את מחלקת הרווחה והשירותים החברתיים על הובלת מיזמים חשובים ומשמעותיים עבור האוכלוסייה הוותיקה".  הפרויקט המוצלח מוסיף להתקיים בהובלת היחידה לאזרחים וותיקים במחלקה לשירותים חברתיים באזור וממשיך להעלות את המוטיבציה והחשק של משתתפי הקבוצה להיפגש, לבשל ולאכול. לאחרונה, אף הוציאה הקבוצה ספר מתכונים הכולל מגוון מטעמים אשר הכינו חברי הקבוצה לאורך התקופה.

 

צילום: מרים קורננגולד

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר