צילום: תיכון איילון

בחזרה לעבר: הוקרנו סרטי הגמר של תלמידי מגמת הקולנוע בתיכון אילון שתיעדו שורדי שואה מ"בית להיות"

סרטי הגמר של תלמידי מגמת הקולנוע בתיכון אילון הוקרנו באירוע שהתקיים במעמד ראש העיר מוטי ששון. במסגרת הפרויקט תלמידי שכבת י"א במגמה תיעדו את סיפור חייהם של חמישה שורדים בסדרת סרטים דוקומנטריים קצרים, שאותם יצרו במהלך השנה

פורסם בתאריך: 30.6.21 08:46

סרטי הגמר של תלמידי מגמת הקולנוע בתיכון אילון הוקרנו באירוע חגיגי שהתקיים בבית הספר בסוף השבוע שעבר, במעמד ראש העיר מוטי ששון. הסרטים תיעדו שורדי שואה, שחברים בבית להיות שפועל ברשת קהילה ופנאי. באירוע השתתפו גם מנהלת בית הספר – אסנת נעים, מנהל בית להיות – חן שובל, שורדי שואה, תלמידים, הורים, מורים ואורחים נוספים.



במסגרת הפרויקט "שורדי שואה מספרים" תלמידי שכבת י"א במגמה תיעדו את סיפור חייהם של חמישה שורדים: מרילה הבר, סוזי ירוקר, יעקב הולצמן, אירנה ויסוקי ויהודית ניסנבאום, בסדרת סרטים דוקומנטריים קצרים, שאותם יצרו במהלך שנת הלימודים, על אף הקורונה. מטרת הפרויקט היא לתעד ולשמר את פועלם של נותני העדות דרך עיניהם של בני הדור הצעיר, ובכך לא רק להנציח את סיפור ילדותם בשואה אלא גם את דמותם המרתקת כאנשים מבוגרים. תהליך ההכנה כלל שיעורים בנושא קולנוע ותקשורת והיכרות עם בית להיות ופועלו ועם חינוך לתודעת השואה, מפגש עם אומנים ועם יוצרים שעשו סרטים על שורדי שואה, תחקיר, ריאיונות אישיים וכמובן – הפקת סרט. הודות לפרויקט זכו התלמידים להכיר שורדי שואה באופן אישי ולתעד את סיפורם למען הדורות הבאים בחוויה שתהיה צרובה בזיכרונם לעד, ואילו השורדים זכו למפגש חשוב, משמעותי, רגיש ובעל ערך עם בני הדור הצעיר בפרויקט חינוכי.

צילום: תיכון איילון

פרויקט זה, יחד עם שאר הפרויקטים שנעשו השנה בבית להיות, הוא "הדור הבא" בפעילות החינוכית בנושא השואה, שאינה מתבססת יותר על מפגשי עדות עם שורדים כנקודת המפגש האינטימית העיקרית של תלמידים עם נושא זה, אלא מאפשרת להם חיבור אישי שמותאם למציאות בת זמננו.

ניתן לצפות בסרטים באתר היוטיוב של מגמת הקולנוע של תיכון אילון, בקישור כאן. 

צילום: תיכון איילון

צילום: תיכון איילון



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר