צילום: הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות

"התלמידים מרגישים שמציבים אותם לפני ההישגים בלימודים"

בביה"ס א.ד גורדון נערכים לפתיחת שנת הלימודים וממשיכים עם היוזמה המצליחה שמסייעת לתלמידים המתקשים לחזור לשגרה מלאה בכיתות באמצעות "כוונן המצפון הפנימי שלהם" ומפגשי בוקר יומיים  

פורסם בתאריך: 18.8.21 08:32

בביה"ס א.ד גורדון בחולון נערכים לקראת שנת הלימודים הקרובה ונותנים דגש מיוחד למצב הנפשי של התלמידים שיאלצו להמשיך ללמוד בשגרת קורונה מתעתעת. בשנה החולפת, לאחר תקופה של למידה משולבת מרחוק ומקרוב, קיבל הצוות החינוכי את שכבת ו' חזרה לביה"ס כשהם מבולבלים ומתוסכלים, עם תחושה של דכדוך אשר השפיעה על הביטחון העצמי שלהם. הצוות החליט לסייע להם לאסוף את עצמם מחדש באמצעות "כוונון המצפון הפנימי שלהם", יוזמה במסגרת 'אתגר זום אאוט', תוכנית שפותחה על ידי הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות לשיקום חברתי-רגשי של התלמידים, בה הם יכלו להביע רגשות ולקיים שיח פתוח ואמפתי.



המורים מאפשרים לתלמידים להתחבר לחוזקות, ליכולות, לרגשות ולמחשבות שלהם ולקבל כלים שעוזרים להם להתמודד עם אתגרים רגשיים. "תלמידי שכבת ה'- ו' הגיעו לא מעט לבית הספר, אבל עדיין נכחו מעט באופן יחסי ובצורה לא רציפה" מסבירה קרן הדס, מורה ומחנכת בבית הספר ואחת ממובילות הפרויקט. "זיהינו אצלם צורך רגשי וידענו שלפני שמתעסקים עם לימודים במובן הצר שלהם, לכן צריך לתת לזה מקום בתוך בית הספר".

אחד הפרויקטים הינו "מעגלי שיח" בבוקר, מפגש יומי עם מחנכת הכיתה ולאחר מכן גם עם המורים המקצועיים, שבו התלמידים משתפים ומעניקים ביטוי לרגשות שלהם. "בהמשך, הפרויקט התרחב לכלל תלמידי בית הספר והיה להצלחה מאוד גדולה" מציינת הדס. שני פרויקטים נוספים ששולבו בתוך העשייה עם שכבת ו' היו תיק ויומן מסע איתם יצאו התלמידים ל"מסע ניווט פנימי" רגע לפני סיום בית הספר היסודי. "התלמידים כתבו עם המורות יומן על התהליכים שעברו בבית הספר לפני המעבר לחטיבה ועל החששות שיש להם, וקיבלו אפשרות לבטא את עצמם" היא מסבירה. "בנוסף הם יצרו תיק מסע מחומרים בשימוש חוזר, וכל אחד עיצב את התיק לפי התהליך שהוא עבר. התלמידים מצאו עצמם כשהם מצפים למעגלי השיח בכל יום בבוקר והנושאים שהועלו היו מעבר לציפיותינו. היו בהם כאלה הקשורים בתקופה, כאלה הקשורים בהתבגרות או פשוט בילדות. מהר מאוד ראינו כיצד הם משפיעים על האקלים הבית ספרי באופן חיובי ומיטיבים עם כלל בית הספר".

צילום: הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות

לצד התיק ויומן המסע, החליטו לקיים בבית הספר פעילות שיא, שתסכם לתלמידים את תהליך הניווט הפנימי שעברו. התלמידים קיימו פעילות של יצירת גרפיטי על עציצי בטון עם אמירות שהם בחרו וכן יצרו קיר גרפיטי בשטח בית הספר עם אומן חיצוני שהדריך את התלמידים. השיא היה יום ניווט ביער בן שמן.

 

הדס הוסיפה: "זה היה תהליך מאוד חשוב ופורה. התלמידים ציינו שהיה להם חשוב לדבר ולשתף. הם הרגישו שמציבים אותם לפני ההישגים הלימודיים. השיח הרגשי סביב האתגרים שהציבה בפנינו הקורונה שימש פלטפורמה לתלמידים לביטוי תחושות שספק אם היו עולות אלמלא נקטנו בדרך שנבחרה. זו הסיבה שבחרנו להמשיך ולאפשר לתלמידי בית הספר א.ד. גורדון בחולון את המקום לשיתוף גם בשנה הבאה. השיח הרגשי הפך לשפה, כשגם התלמידים מפגינים כלפי חבריהם אמפטיה והכלה. אנו מקווים כי המשכיות הפרויקט, הממקם את השיח והעשייה הרגשית והחברתית במקום גבוה בבית הספר, יקבע את השפה הזו כשפה בית ספרית, כזו המוטמעת באופן טבעי בכל שכבות הגיל".

צילום: הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר