ג'סי כהן. צילום: רומי עין גל
ג'סי כהן. צילום: רומי עין גל

מסתמן: פינוי בניינים עבור מסלול הרכבת הקלה

תכניות ההתחדשות העירונית בשכונות תל גיבורים וג'סי כהן אושרו בוועדה המחוזית. עיסקאות פינוי-בינוי יחולו בעיקר על בתים צמודי קרקע ובנייני רכבת בשכונות

פורסם בתאריך: 3.8.17 20:05

תכניות ההתחדשות העירונית בשכונות תל גיבורים וג'סי כהן נועדו להוביל לתוספת של 40 אלף תושבים בעיר ב-15 השנה הקרובות, כחלק מתכנית המתאר העירונית ח/2030. כמו כן, צפויה ועדת התכנון המקומית לאשר בחודשים הקרובים בנייה רוויה בחלק מהבניינים של עד 9 קומות במסגרת תמ"א 38, במקום 5-4 קומות. ההצעה אושרה בוועדה המחוזית ולכן הוועדה המקומית נדרשת להכין תכנית מפורטת למימוש הרעיון.

בשכונות תל גיבורים וג'סי כהן אין כבר עתודות קרקע, פרט למגרש בתל גיבורים, בפינת הרחובות תאנה והדר, אשר מיועד לפרויקט "מחיר למשתכן", אבל יש בנייני רכבת רבים ובתים צמודי קרקע על מגרשים גדולים, בהם טמון הפוטנציאל להתרחבות ובנייה חדשה. כך למשל אפשר למצוא ברחובות המצודה והציפורן בניינים דו קומתיים שמאכלסים 12 דיירים על מגרשים של דונם וחצי. עבודות כאלו והגידול במספר התושבים יחייבו את הקבלנים להקמת תשתיות רבות עבור השכונות המתחדשות, ועלולות לגרום לדחייה משמעותית בהשלמת העבודות. עיסקאות פינוי-בינוי על צמודי קרקע עם מגרש גדול נחשבות לכדאיות באופן יחסי מאחר שהקבלן צריך לדאוג לדיור חלופי עבור משפחות ספורות, בניגוד למצב של הרס בניין מגורים.

גם תכניות הקו הירוק של הרכבת הקלה כוללות את תל גיבורים ולפי התכנית המקורית, בניינים ברחוב גבעתי יפונו עבור תוואי המסילה, כאשר תחילת העבודות להקמת הקו מתוכננות לסוף 2018. במקרה כזה צפויות התנגדויות רבות מצד תושבי הרחוב ויהיה צורך לדאוג להם לדיור חלופי, ולכן הסיכויים למימוש הרעיון נראים נמוכים בשלב זה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף חוברה

    מתי תעלה הצגת פינוי בינוי לרחובות הסתדרות לרחובות רבי עקיבא ובר כוכבא שלחו לנו פירוטים אחרונים לפני החגים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר