בניין-עיריית-חולון-צילום-אלי-נאמן-לאתר
בניין עיריית חולון צילום אלי נאמן באדיבות דוברות העירייה

עשרות בקשות למידע הוגשו לעיריית חולון. כמה מהן נענו? ומה קורה בערים השכנות?

145 בקשות למידע הוגשו לעירייה, ברובן מסרה העירייה את כל המידע. מדוע נדחו חלק מהבקשות?

פורסם בתאריך: 22.12.23 00:01

כיצד מטפלות העיריות בבקשות למידע מהתושבים? היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים ואגף בכיר לתכנון מדיניות במשרד הפנים פרסמו לאחרונה דו"ח הסוקר את יישום חוק חופש המידע בשלטון המקומי בשנת 2022. הדו"ח מתבסס על דיווחים של כ-81% מהרשויות המקומיות אשר הגישו דיווח ממונה על חופש המידע.
בשנת 2022, בניגוד לשנה הקודמת לה, נרשם גידול משמעותי במספר הבקשות לשלטון המקומי (כ-24%). עילות הדחייה המרכזיות בהן נעשה שימוש: המידע אינו מצוי בידי הרשות (37.9%), פגיעה בפרטיות (9.4%), הקצאת משאבים (7.8%). 258 עתירות חופש מידע הוגשו לבתי המשפט נגד רשויות מקומיות, בהשוואה ל-203 עתירות שהוגשו נגד משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלה.

בעיריית חולון נרשמה ירידה קלה בבקשות המידע: 145 בקשות למידע הוגשו בשנת 2022 לעומת 150 בקשות בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע המבוקש ל- 69.7% מהמבקשים, ודחתה את בקשת המידע ב-13.1% מהמקרים. ב- 1.4% מהמקרים הטיפול הופסק בשל אי תשלום, ב- 4.1% מהמקרים הטיפול בבקשה הופסק מטעמים הקשורים לפונה וב- 4.1% מהבקשות הטיפול בבקשה טרם הסתיים.

בעיריית רחובות נרשמה עלייה מזערית בבקשות המידע שהוגשו: 121 בקשות למידע הוגשו בשנת 2022 לעומת 119 בקשות בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע המבוקש ל-78.5% מהמבקשים, כאשר ל- 0.0% מסרה מידע חלקי, ב- 1.7% מהמקרים העירייה דחתה את בקשת המידע וב- 1.7% הטיפול בבקשה הופסק בשל אי תשלום. ב-0.8% הטיפול בבקשה הופסק מטעמים הקשורים לפונה, ב-17.4% הטיפול בבקשה טרם הסתיים.

בעיריית ראשון לציון נרשמה עלייה גדולה בבקשות למידע: 783 בקשות למידע הוגשו בשנת 2022 לעומת 467 בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע ב- 79.8% מהבקשות, כאשר ב- 7.4% מסרה באופן חלקי, ב- 4.9% דחתה את בקשת המידע וב-4.6% הטיפול בבקשה טרם הסתיים. ב-1.5% הטיפול הופסק בשל אי תשלום, ב-1.8% הטיפול הופסק מטעמים הקשורים לפונים.

בבת-ים נרשמה ירידה בבקשות למידע: 91 בקשות למידע בשנת 2022 לעומת 118 בקשות בשנת 2021. על פי הנתונים, העירייה מסרה את כל המידע המבוקש ב- 60.4% מהבקשות, כאשר ב- 8.8% מהבקשות מסרה את המידע באופן חלקי. ב- 15.4% מהבקשות הרשות דחתה את הבקשה. הטיפול הופסק בשל אי תשלום ב- 2.2% אחוז מהבקשות. ב- 13.2% מהבקשות הטיפול טרם הסתיים.

עו"ד שלומי בילבסקי, ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים: "העלייה המרשימה במספר הבקשות למידע שהוגשו לרשויות המקומיות מעידה על מודעות הולכת וגדלה לזכות למידע ועל דרישה גוברת לשקיפות בשלטון המקומי. על רקע זה, העובדה שרשויות מקומיות ובתוכן עיריות בישראל אינן מפרסמות דיווח על הנעשה בתחום זה כנדרש בחוק ומונעות מהציבור לבצע פיקוח ובקרה – היא בלתי מתקבלת על הדעת".

ליאור שחר, מנהל המינהל לתפקידים מיוחדים והממונה על העמדת המידע לציבור: "בעבודה משותפת של משרד הפנים עם משרד המשפטים הצלחנו להביא לכך שמעל 80% מהרשויות המקומיות דיווחו על יישום חוק חופש המידע. יישומו של חוק חופש המידע על ידי הרשויות קשור באופן ישיר בתושב וכמובן בשיפור השירות לתושב. חלק מייעודו של משרד הפנים מתייחס גם לשיפור השירות לתושב ואני מברך על ההתקדמות החשובה בנושא זה. אנחנו נמשיך ונפעל כדי לעמוד בייעוד חשוב זה".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר