מפגש תושבים, חשיפת תכנית סוקולוב, צילום עיריית חולון
מפגש תושבים, חשיפת תכנית סוקולוב, צילום עיריית חולון

שמונה מתחמים, תוספת דירות, שדרה מסחרית: נחשפו התכניות לגבי רחוב סוקולוב

העתיד של רחוב סוקולוב הוותיק הוצג במפגשי חשיפה לתושבים ובעלי עסקים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 11.3.24 09:58

חשיפת תכניות מדיניות רחוב סוקולוב: מאות תושבים ובעלי נכסים ברחוב סוקולוב בחולון, השתתפו במפגשי חשיפה של תכנית המדיניות והאפשרויות לקידום ההתחדשות העירונית לאורך הרחוב.

המנהלת להתחדשות עירונית ועירית חולון קיימו ארבעה מפגשי חשיפה לכ-200 תושבים ולבעלי הנכסים ברחוב סוקולוב, ציר הרוחב הראשי שבשכונת אגרובנק, שבמסגרתם הציג אדריכל העיר תומר לאוה את תכנית המדיניות והאפשרויות לקידום ההתחדשות העירונית לאורך הרחוב. המפגשים התקיימו במרכז הצעירים אליעזר שבשכונה בהשתתפות הצוותים המקצועיים בעירייה מאגפי התנועה והקהילה וכן מהמנהלת להתחדשות עירונית.

שכונת אגרובנק הוקמה באמצע שנות ה-30 של המאה הקודמת והייתה השכונה השלישית מבין שכונותיה הראשונות של העיר חולון. השכונה נחשבת לאחת השכונות החזקות והמבוקשות בחולון ומסמליה החשובים של העיר. מלבד היותו של רחוב סוקולוב ציר הרוחב הראשי החוצה את שכונת אגרובנק, הוא מהווה גם ציר ראשי בשלד העירוני ונחשב למרכז עסקים משמעותי בעיר. הרחוב מאופיין בעירוב שימושים (מבנים אשר כוללים שימושים שונים כגון מבני מגורים מעל חזית מסחרית בקומת הקרקע). בימים אלו ניתן לראות את עבודות ההקמה של תוואי הרכבת הקלה לאורכו של רחוב סוקולוב. בואה של הרכבת הקלה והצורך בחידוש ותוספת של מבנים בשכונה היוו הזדמנות לגיבוש המדיניות התכנונית.

חזון המדיניות שהוצגה לתושבים הוא לשמר את האיכויות המיוחדות של השכונה ולהעצים אותן. רחוב סוקולוב יהפוך לשדרה מסחרית פעילה ותוססת בקנה מידה עירוני ומטרופוליני, שימומשו בה ההזדמנויות הטמונות בהגעתה של הרכבת הקלה. הרחוב ישוב להיות מרחב הליכה ושוטטות שכונתי ומוקד משיכה אזורי. המטרה היא יצירת מסגרת תכנונית אשר תדגיש את שימור אופי הבינוי הייחודי לשכונה לצד המשך פיתוח ההתחדשות והציפוף של השכונה ושל רחוב סוקולוב. המדיניות שואפת לשמור על רוח השכונה ומאפייניה הייחודיים לצד שדרוג המרחב הציבורי, פיתוח שירותי ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

בחודש הקרוב, לאחר מיפוי היוזמות הקיימות שלהן כבר מעל 50% חתימות, יתקיים מפגש יזמים להצגת נוהל העבודה לקידום יוזמות פרטיות לאורך הרחוב. בעלי הדירות במתחם ילוו על ידי המנהלת להתחדשות עירונית בהתאם לחמשת השלבים המומלצים על ידה לקידום המתחם והוצאתו לפועל. בנוסף, תפתח המנהלת להתחדשות עירונית יום קבלת קהל במרכז הצעירים אליעזר למתן תשובות לשאלות עבור התושבים.

נציין כי תכנית המדיניות מחלקת את רחוב סוקולוב ל-8 מתחמי התחדשות. כל מתחם התחדשות מתפקד כתכנית עצמאית שניתן לקדם בו התחדשות עירונית ללא תלות במתחמים
הסמוכים. החלוקה למתחמים נעשתה מתוך ראייה כוללת של התחדשות מיטבית ושיקלול מגוון נושאים בהם יישימות, תוספת של שטחי מסחר, פנאי ותעסוקה ומתן מענה לצורכי ציבור ותנועה בעיר. בכל המתחמים קיימת אפשרות לקדם את התכנון גם בתתי מתחמים. תת מתחם מורכב מחלקות סמוכות בלבד וחייב לכלול לפחות מחצית מסך החלקות במתחם המימוש השלם.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר