ניצול השואה הערירי מתחנן: הגיעו לאזכרה של אחי

הוא מכנה את עצמו "אפרים שלכם" ומסביר שפתח דף פייסבוק כדי להפיג את הבדידות. בעמותה שמלווה את האיש כבר שנים מצטרפים לקריאה: "הראו לו שאינו לבד"

פורסם בתאריך: 10.8.17 15:05

ניצול שואה, בן 75 מחולון, יצא היום בפנייה נרגשת לאנשים: תגיעו לכבד את זכרו של אחי, באזכרה לשנה החמישית למותו, שתתקיים היום (חמישי) בבית עלמין "הדרום" בחולון, בשעה 18:30.

"אפרים הוא ניצול השואה שפתח פרופיל בפייסבוק כדי להתגבר על בדידותו והוא רק מבקש שתהיו חברים שלו", כך נכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה. במסגרת הדף, פנה אפרים לאנשים בבקשה שיגיעו לטקס האזכרה ואולי גם יפיגו את בדידותו. "מאוד מקווה שתוכלו להגיע היום לאזכרה של אח שלי היקר, שהציל את חיי בשואה", כך כתב אפרים בפייסבוק, "אין צורך להביא פרחים. אשמח אם תביאו נרות זיכרון ואבנים קטנות להניח על הקבר. מודה לכם מעומק הלב על נדיבותכם, אפרים שלכם".

"אפרים מקבל מאיתנו סיוע רב כבר חמש וחצי שנים", מספרת תמרה מור, המשמשת כמנכ"לית בהתנדבות של העמותה. "למעשה, מאז שאחיו נפטר לפני חמש שנים, הוא לבד בעולם, וכבר זמן מה שהוא מבקש מאיתנו לפתוח עבורו עמוד פייסבוק כדי ליצור קשר עם אנשים. לאפרים, שיחגוג 75 בדצמבר הקרוב, היתה גם ציפייה שיוכל להזמין את הציבור לאזכרה של אחיו באמצעות אותו פרופיל פייסבוק".

מתנדבת נוספת בעמותה סיפרה כי "אפרים בודד וזקוק לחברה. אנחנו מלווים אותו ועוזרים לו בכל מה שצריך, ואנחנו מבקשים שכמה שיותר אנשים יגיעו היום כדי שלא ירגיש בודד".

ואולם, אחרונה החליטה פייסבוק לחסום את הפרופיל של אפרים, אך בעמותה מבקשים להדגיש כי לא מדובר בפרופיל פיקטיבי וכי האיש מלווה על ידי העמותה כבר שנים, אך מעדיף שלא להיחשף בשמו המלא.

מור מוסיפה כי אפרים התרגש מהפניות הרבות שהגיעו אליו באמצעות הפייסבוק, בהן גם בקשות חברות. "הוא מקליד מאוד לאט, אז אין סיכוי שהוא יכול לענות לכולם, אבל זה שימח אותו כל כך. היו הרבה פניות גם מאנשים שהציעו לו סיוע בכל דבר שיידרש. אבל הוא לא ביקש שום דבר – רק רצה להזמין אנשים לאזכרה של אחיו".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר