לייבל. כתב אישום תקדימי

חצי שנה במעצר: מה יעלה בגורלו של מוטי לייבל

לייבל נתון במעצר מינהלי לאחר שפעל להכשיל את גורמי הרווחה בנושא אימוץ ילדים. מחר תתקיים הפגנה למענו ולמען חבריו המואשמים ב-91 סעיפי אישום

פורסם בתאריך: 13.8.17 12:27

מחר (שני) תתקיים בירושלים הפגנה למען הפעיל החברתי מוטי לייבל, תושב חולון, אשר נתון כבר חצי שנה במעצר מינהלי ללא החלטה שיפוטית. באותה פרשיה נעצרו גם הבלוגרית לורי שם טוב, ועו"ד צבי זר, והשלושה נתונים במעצר קרוב לחצי שנה (מאז 27.2) ללא החלטה שיפוטית.

ההאשמות נגד השלושה עוסקות בפעילותם ב"שיימינג" לכאורה באינטרנט. על פי האישומים, השלושה הציבו לעצמם יעד: להכשיל את גורמי המדינה והרווחה, בין היתר בכל הנוגע לאימוץ ומשפחות אומנה. על פי כתב האישום, לייבל נהג לפרסם שמות קטינים, תמונותיהם ותיאור מצבם המשפחתי והכלכלי. זאת, במטרה לפגוע בתהליכי האימוץ של אותם הקטינים, שמהווים לטענתו "סחר בילדים".

כתב האישום התקדימי כלל 91 אישומים בעבירות של החוק למניעת הטרדה מינית, הגנת הפרטיות, חוק הנוער, חוק איסור לשון הרע, חוק המחשבים וחוק בתי המשפט.

עובדת סוציאלית: "הגיעו אלינו איומים"

הדעות בציבור בדבר פעילותם של לייבל וחבריו חלוקות. בדף פייסבוק המקדם את שחרורם של השלושה נכתב כי "מוטי, לורי וצבי, יחד עם עוד קורבנות רבים, מוחזקים במעצרים לא חוקיים ללא בדיקת חלופות מעצר, ובדיונים שמתנהלים בדלתיים סגורות בניגוד לחוק"

אולם, כאמור, נשמעות גם דעות קשות אחרות. אורית  ורדי, עובדת במשרד הרווחה, מספרת ל"השיקמה חולון" כי "במשך השנים בהן עסקנו בענייני ילדים מוזנחים, אמהות לא מתפקדות, חלקן עוסקות בזנות, חלקן מכורות לסמים – במשך כל אותו הזמן עמדה מעל ראשינו 'סכנת לייבל את לורי'. הואשמנו בכך שאנחנו סוחרים באותם ילדים, הגיעו אלינו איומים. שמותינו ומספרי הטלפון האישיים של עובדי המשרד פורסמו ברשתות החברתיות".

"לייבל נלחם נגד האשפוז הפסיכיאטרי של בתי"

עם זאת, יש גם מי שטוען שפעילותו של לייבל וחבריו מוצדקת. אם לילדה שאושפזה בכפייה ופנתה בעבר לעזרתו של לייבל, מספרת: "החליטו שהילדה שלי משוגעת והיה צריך לאשפז אותה במחלקה סגורה. ביקרתי במקום, הוא נראה כמו גן חיות. אלה לא היו ילדים, אלה היו זומבים שדחפו להם כדורים מהבוקר עד הערב.

"פניתי ללייבל, הוא נלחם למעני, הצלחתי להתנגד לאשפוז של הבת שלי והיא במצב טוב יותר עכשיו. אף גורם תקשורתי לא היה מוכן לעזור לי כמוהו, אף אחד לא נלחם למען הבת שלי כפי שהוא נלחם. אני מזמינה את כל הקוראים לבוא להפגנה מחר ולדרוש את שחרורו של מוטי לייבל".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר