גרמפל בלונדון. למנוע את השריפה הבאה

משפצים בחיפוי חיצוני? במקרה של שריפה האחריות עליכם

מניעת שריפות או כסת"ח? תקן חדש של מינהל ההנדסה מעביר את האחריות במקרה שריפה לבעלי הבית: "חיפוי שאינו עומד בתקן עלול להיות דליק"

פורסם בתאריך: 14.8.17 13:20

בעקבות אירוע השריפה הקשה שבו נספו עשרות רבות מדיירי מגדל גרמפל בלונדון ובעקבות אירוע השריפה שהתרחש לפני כמה חודשים בישראל, בבניין לצד מחלף ההלכה ברמת גן, הוציאה המחלקה לפיקוח על הבנייה בעיריית חולון הנחיות לתושבים. על פי הנחיות אלו, על בעלי הבניינים והבתים הפרטיים המעוניינים להחליף את הציפוי החיצוני בציפוי חדש, לעשות זאת רק על פי הנחיות תקן 921. תקן זה קובע מפרט דרישות לסיווג חומרי ציפוי של קירות, רצפות ותקרות לפי תגובותיהם בשעת שריפה ולפי ייעוד המבנה שחומרים אלה מושמים בו.

במינהל ההנדסה מדגישים כי חיפויים שאינם עומדים בתקן עלולים להיות דליקים ומסוכנים וכי האחריות הבלעדית לבצע חיפוי העומד בתקן 921 במהלך שיפוץ מבנה חלה על בעלי המבנה או המחזיקים במבנה או ועדי הבתים.

התקן מפריד בין סוגי מגורים: צמוד קרקע, בניין רב קומות, חדר מדרגות, חדר כניסה, מרפסת, מרתף, פיר מעלית ועוד. כמו כן התקן מסווג רמת דליקות של חומרי הגמר אשר חייבים להיות בעלי ציון D ומעלה, ציון שנקבע על פי מכון התקנים הישראלי, המסווג את החומרים לפי דרגת ההתלקחות, חומר המוגדר כחומר דליק-נעלם או כקצף פולימרי, דרגת צפיפות העשן, הדרגה של עיוות הצורה, ההתפרקות והטפטוף, חומר בנייה המתפרק לחלקים או חומר המטפטף בצורת טיפות בוערות בזמן השריפה ועוד.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר