מעבר חציה מסוכן
מעבר חציה מסוכן

כך הפך דווקא מעבר החציה למסוכן עבור הולכי רגל. אלו הנתונים של חולון

נתונים מדהימים: ל-80% מכלל הולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש, זה קרה במעבר חציה. "הולכי הרגל הפכו פה לשקופים"

פורסם בתאריך: 29.5.25 07:18

נתונים מדהימים על היפגעות הולכי רגל: מעבר החציה אמור להיות המקום הבטוח ביותר לחציית כביש, אך מנתונים חדשים שמפרסמת עמותת "אור ירוק" עולה כי רוב הולכי הרגל שחצו את הכביש בשנת 2024 ונפגעו מרכב, נפגעו דווקא במעבר החציה. 1,507 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר חצו את הכביש במעבר החציה – 80% מכלל הולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש. מתוך 80% מהולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש- 66% נפגעו במעבר חציה בלי רמזור ו-14% נפגעו כאשר חצו את הכביש במעבר חציה עם רמזור.

מהנתונים עולה כי 120 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024 – הגבוה בעשור האחרון, 27% מכלל הרוגי תאונות הדרכים באותה שנה. עוד עולה כי 33 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בכבישים עירוניים בעת שחצו את הכביש במעבר חציה בשנת 2024- עליה של 32% בהשוואה לשנת 2023 ושיא של עשור. 1,459 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש בכבישים עירוניים בשנת 2024 מהם 217 נפצעו קשה ו-1,209 נפצעו קל.

בחולון נפגעו 45 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, חמישה מהם נפצעו קשה. 621 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם שמונה נהרגו ו-43 נפצעו קשה.

בבת-ים נפגעו 50 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, שישה מהם נפצעו קשה. 602 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם שמונה נהרגו ו-64 נפצעו קשה.

בראשון לציון נפגעו 43 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, הולך רגל אחד נהרג ו-13 נפצעו קשה. 422 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם 13 נהרגו ו-90 נפצעו קשה.

ברחובות נפגעו 25 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, מתוכם הרוד אחד ו-4 נפצעו קשה. 288 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם 3 נהרגו ו-23 נפצעו קשה.

בפתח תקווה נפגעו 115 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, הולך רגל אחד נהרג ו-15 נפצעו קשה. 964 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון (2024-2015) מהם עשרה נהרגו ו-91 נפצעו קשה.

בכפר סבא נפגעו 30 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, מתוכם 3 נפצעו קשה. 291 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם הרוג אחד ו-26 נפצעו קשה.

בראש העין נפגעו 15 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, אחד מהם נפצע קשה. 98 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם 2 נהרגו ו-7 נפצעו קשה.

ברעננה נפגעו 12 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, מתוכם שניים נהרגו ושניים נפצעו קשה. 156 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם 5 נהרגו ו-9 נפצעו קשה.

בהרצליה נפגעו 11 הולכי רגל בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2024, אחד מהם נפצע קשה. 186 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים כאשר חצו את הכביש במעברי חציה בעיר בעשור האחרון, מהם 4 נהרגו ו-18 נפצעו קשה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הפכו לשקופים. הנתון לפיו הרוב נפגעים במעבר החציה חייב להוביל לשינוי אסטרטגיה. יש לשים את הולכי הרגל במרכז במקום את נהגי כלי הרכב הפרטיים. מסוכן ללכת ברגל בישראל. חייבים למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות ואזורים שיש בהם ריבוי הולכי רגל. לעיתים פס האטה או הגבהת מעבר חציה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, יש להגביר את האכיפה כנגד נהגי כלי הרכב שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל ומסכנים את החיים שלהם. האחריות היא של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי וראשות הערים. עליהם למפות את מעברי החציה האדומים ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל ולא תהווה עבורם מלכודת מוות".

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אסתר

    הליכה על המדרכה מסוכנת אף היא עקב רוכבי אופניים קורקינטים וטרקטורונים במהירות רבה וללא התחשבות בהולכי הרגל

  2. אלון

    פעם היה יותר נכון לחצות. היו נעמדים במעבר חצייה מביטים שמאלה וימינה וא פנוי אז חוצים.
    אני לא יודע מתי שינו את הנוהל שהיה.
    כיום הציבור רואה מעבר לא מעניין אותו אם הרכב יספיק בכלל לעצור הוא עובר ואז הרכב לא מספיק לעצור ונדרס ההולך רגל.
    מאז ששינו את הנוהג עלתה משמעותית הדריסות במעבר חצייה.

    בנינו מי רוצה לדרוס אנשים זרים סתם כך ?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פעם חינכו אותנו להביט ימינה שמאלה ושוב ימינה ואם פנוי רק אז לעבור.. היום מחנכים את הולכי הרגל מגיע לי.. זכותי..ואז מתפרצים לכביש בלי להבין את המשמעות.. לכן הרבה נפגעים במעברי חציה

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר