הולכי רגל במעבר חציה
הולכי רגל במעבר חציה

פוחדים לחצות במעבר חצייה? אלו הנתונים של אזור חולון והמרכז

מתברר שמחצית מהישראלים חוששים לחצות במקום שאמור להיות הכי בטוח להולכי רגל. כל הנתונים בסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק

פורסם בתאריך: 6.6.25 06:55

בטוח לחצות במעבר חציה? מתברר שמחצית מהישראלים חוששים לחצות במקום שאמור להיות הכי בטוח להולכי רגל. סקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" חושף כי לא רק מסוכן ללכת ברגל בישראל אלא בעיקר מפחיד, כאשר אחד מכל שני נשאלים (49%) הודה כי הוא חש לא כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשהוא חוצה כביש במעבר חציה, המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש.

הסקר שבוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות", נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת חצית כביש במעבר חציה, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת חציה במעבר חציה.

מהסקר עולה עוד כי 48% מהנשאלים דיווחו שהם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה. 49% מהמשיבים בסקר, אחד מכל שניים, טענו כי אין פסי האטה/ אין מספיק פסי האטה בסביבת המגורים שלהם. 46% טענו כי יש מספיק פסי האטה בסביבת המגורים.

נתונים מעניינים נוספים שעולים מהסקר: נשים חוששות יותר מגברים: 55% מהנשים דיווחו כי הן חשות לא כל כך בטוחות או כלל לא בטוחות בזמן חציית כביש במעבר חציה, לעומת 44% מהגברים. בחברה הערבית חוששים יותר: 69% מהנשאלים בחברה הערבית דיווחו כי הם חשים לא כל כך בטוחים או כלל לא בטוחים בזמן חציית כביש במעבר חציה. מנגד, 45% מהנשאלים בחברה היהודית טענו כי הם חשים לא כל כך בטוחים או כלל לא בטוחים בזמן חציית כביש במעבר חציה.

47% מהתושבים באזור השרון דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה. כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה – 17% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 14% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלהם, 8% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -61% טענו כי מקרה כזה לא קרה. 92% מהתושבים בנתניה והשרון טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד). 17% מהתושבים בנתניה והשרון טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,64% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-14% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 6% טענו כי הם לא יודעים.

41% מהתושבים באזור תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה. כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה – 19% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 20% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלה, 11% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -50% טענו כי מקרה כזה לא קרה. 73% מהתושבים בתל אביב-יפו והמרכז טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד). 27% מהתושבים בתל אביב-יפו והמרכז טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,45% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-23% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 5% טענו כי הם לא יודעים.

שנת 2025: שיא של עשור במותם של הולכי רגל בתאונות דרכים

55 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 לעומת 51 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה – עליה של 8% (מעודכן ל-3 ביוני). שנת 2025 עד כה היא הקטלנית ביותר עבור הולכי הרגל בעשור האחרון, כאשר28% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2025 הם הולכי רגל. 23 הולכי רגל ותיקים (65 ומעלה) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 – 42% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. שישה ילדים (עד גיל 14) נהרגו בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל – 11% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. 34 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 בכבישים עירוניים – 62% מהולכי הרגל ההרוגים השנה. 18 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בכבישים בינעירוניים – 33% מכלל הולכי רגל ההרוגים. שני הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשטח.

המחקר בוצע בסוף חודש ינואר השנה כסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 509 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 409 יהודים ו-100 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל נמצאים בתחתית סדר העדיפויות הבטיחותי. תכנון התשתיות נעשו מנקודת מבטם של נהגי כלי הרכב וכך הולכי הרגל הופקרו וישראל מדורגת כאחת המסוכנות באירופה. רוב הולכי הרגל נפגעים במעבר החציה ולכן יש לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של הולכי רגל. הנחת פסי האטה או הגבהת מעברי חציה הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם ראשי וראשות הערים חייבים ללכת בעקבות הערים המובילות באירופה ולשים את הולכי הרגל במרכזי הערים בראש סדר העדיפויות על ידי הורדת מהירות הנסיעה ומיתון התנועה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר