המדיטק. צילום: אסף עברון

עובדי התרבות לקראת ישיבת המועצה: "זה רגע האמת"

המו"מ בין העירייה לעובדי התרבות יגיע לשיאו מחר, עם התכנסות ישיבה בזמן פגרה. העובדים דורשים שההסכם הקיבוצי יחול כבר מינואר 2018

פורסם בתאריך: 15.8.17 17:50

מחר (רביעי) ייצאו עובדי מחלקת התרבות של חולון להפגין מול העירייה. חבר המועצה, עזרא סיטון, הגיש בקשה רשמית לראש העיר ובה הוא מבקש למצות את מלוא הפיצויים עבור העובדים ששכרם נשחק במשך שנים וכעת מבקשים הסכם קיבוצי.

כבר שנתיים ש"מדיטק" מנוהל ללא מנכ"ל. לאחר שאלון ספן, מנכ"ל המדיטק לשעבר, סיים את תפקידו, החלו העובדים להתארגן במסגרת "כוח לעובדים". תחילה סירבה הנהלת החברה לנהל מו"מ עם העובדים בטענה שאין מנכ"ל לחברה, אך בעקבות פנייה לבית הדין החלו מגעים על מנת להגיע להסכם קיבוצי. לאחרונה גם שבתו העובדים במחאה על תנאי העסקתם. אחד מחברי הוועד המארגן מסר ל"השיקמה חולון" כי "ישנה התקדמות, אך העירייה הסכימה רק ל-20% מההצעה שלנו".

מועצת העיר תתכנס מחר לישיבה מיוחדת בזמן פגרה על מנת לדון במאבק עובדי מוסדות התרבות. בישיבה ייקחו חלק נציגי העובדים, ובחוץ, כאמור, תתקיים הפגנת תמיכה וסולידריות עם המאבק. סיטון מפרט את דרישות העובדים: "יש להעלות את סכום ההצעה לסכום הגיוני; יש להציע לעובדים מתווה כלכלי עם תוספות מסבירות את הדעת לעובדים, כפי שמקובל בהסכמים קיבוציים. התוספות יאפשרו מנגנון קידום לפי ותק, קרן השתלמות ותוספות לעובדים שמשתכרים שכר מינימום. כמו כן, העובדים הוותיקים, אשר עובדים על בסיס משרה (ולא על בסיס שעתי), יוכלו לקבל פיצוי על שנים שבהן נשחק שכרם".

העובדים דורשים חתימה על הסכם קיבוצי בין הצדדים לא יאוחר מחצי שנה מיום קבלת ההחלטה. סיטון מציין כי "יש לוודא שהסכם זה יחול כבר מינואר 2018 וראש העיר יעשה כל שביכולתו לקדם את השיחות על ידי הנחיית צוות המו"מ מטעמו, וכן המנכ"ל החדש אשר ייפגש לפחות פעמיים בשבוע עד לחתימת ההסכם".

נוכח ההסכם המתגבש, פנו בכתב נציגי העובדים במו"מ לעובדי התרבות: "אנו שמחים לעדכן אתכם שהמאבק שלנו מגיע סוף סוף לדיון במועצת העיר, ולא סתם דיון אלא אסיפה דחופה שנקבעה בפגרה. עכשיו זה רגע האמת ועכשיו אנחנו צריכים אתכם שם. זו ההזדמנות שלנו להסתכל למקבלי ההחלטות בעיניים ולהפגין נוכחות על מנת שחברי מועצת העיר יבינו את חשיבות המאבק ויצביעו בעדנו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר