ל"ג בעומר – זיהום האוויר הלילה (13 במאי) בחולון עמד על 82 מק"ג

פורסם בתאריך: 14.5.17 12:30

בעקבות הזזת התאריך של חופשת בתי הספר לרגל ל"ג בעומר, המדורות נפרסות השנה על פני שני ערבים לפחות: מוצ"ש, וכן היום בערב. ממדידות של איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה, כי עם הדלקת מדורות ל"ג בעומר אתמול בלילה, נרשמו עליות בריכוזי החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה ברוב תחנות הניטור. עליות הריכוזים החלו בשעות הערב, והגיעו לשיא בין השעות 24:40 ל- 4:30 ביום שלמחרת.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר בשריפות הוא עלייה ניכרת בריכוז החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה העדינים הקטנים מ-2.5 מיקרון. ביום רגיל מהווים חלקיקים אלה בממוצע כ-50% מהערך המדוד של חלקיקים הקטנים מ-10 מיקרון, אולם בעת שריפות יחס זה משתנה וריכוז החלקיקים הקטנים מ-2.5 מיקרון עשוי להגיע ל-80%-85% מהערך המדוד של ריכוז החלקיקים הקטנים מ- 10 מיקרון (ראו טבלה).

יש לציין, שריכוזי החלקיקים הנמדדים מושפעים בין השאר ממיקום המדורות יחסית לתחנת הניטור ובתנאים המטאורולוגיים כגון: כיוון ומהירות הרוח ותנאי הערבול באטמוספרה.

יצוין עוד, כי השנה נרשמו ריכוזים נמוכים של חלקיקים בתחנות הניטור באזור גוש דן. זאת לאור צמצום השטחים הפתוחים בתוך הערים, וייתכן שלאור איחוד מדורות שבוצע.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר