מרכז ברכאל. בירוקרטיה והפסד כספי

האם הביורוקרטיה תמנע פתיחת מרכז מסחרי חדש?

העירייה אישרה התכניות, וכשהסתיימו עבודות הבנייה, שינתה את דרישותיה, טוען היזם. לרוח הטענות מצטרפים בעלי עסקים בסוקולוב: "במקום להקל עלינו, מכבידים עלינו ביורוקרטיה"

פורסם בתאריך: 25.8.17 10:00

האם המרכז המסחרי החדש, שאמור להיפתח בקרוב בנאות בן גוריון, ייפתח בזמן? התשובה לשאלה תלויית היתרים מהעירייה, או כפי שמסביר היזם: "הפקידות בעירייה גילתה אטימות כלפי וההיתר שניתן למרכז על פי חוק שונה וזאת לאחר שכבר הסתיימה הבנייה. עבדתי על פי התכניות ועכשיו אני מחכה שוב לאישורים הסופיים. המזל הגדול שלי הוא שעדיין לא השכרתי שטחים לאיש. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי משכיר. גם ככה אני מפסיד כבר הרבה מאוד כסף".

המרכז המסחרי חדש – מרכז ברכאל, נבנה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. על פי התכנון, המרכז אמור לכלול שתי קומות של מסחר ושירותים, בקומת המרתף ובקומת הקרקע, עם תשע חנויות בסך הכל, וחניון בקומה העליונה. תמהיל החנויות מתחום המזון: מאפיה, מסעדה, גלידריה ועוד.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "עבודות הבנייה במרכז המסחרי בנאות בן גוריון טרם הושלמו באופן מלא ונותרו הערות לצורך מתן טופס 4. מוטב שהיזם יתמקד בהשלמות הבנייה בהתאם לחוק ולהיתר, חלקן בטיחותי, במקום בכתבות עיתונאיות".

אולם, טענות על התנהלות הפקידות בעירייה נשמעות גם מבעלי עסקים אחרים, בעיקר מרחוב סוקולוב. הפקידות העירונית, לדבריהם, פשטה את הרגל. "במקום להקל על בעלי העסקים והחנויות, בכל פעם מגיע פקח אחר ונותן קנסות מטופשים או מנחית גזירה אחרת. העיקר להעשיר את הקופה הציבורית", אומר אחד הסוחרים ומוסיף: "העירייה חייבת להחיות את מרכז העיר אך נדמה שכל מה שמעניין אותה הוא קניונים ולה פארק".

יו"ר "להב" (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) חולון, רו"ח איילת שחר, הפועלת למען העסקים הקטנים בעיר, מציינת ש"מתוקף פעילותנו, נמפה את בעיות העסקים הקטנים בעיר, ניזום פגישה עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה וננסה לקדם ולהוביל לשינוי התנהלות העסקים מול העירייה". רו"ח שחר מוסיפה: "רוב בעלי עסקים הקטנים בעיר מתלוננים על הקושי להתמודד מול הביורוקרטיה בעירייה. אבל לא רק תלונות, יש גם יוזמות, כמו הרעיון להציע לתושבים הנחות דרך כרטיס התושב ולהחיות את רחוב סוקולוב מחדש. מינוף העסקים בעיר אמור לתרום לכולם, לבעלי העסקים, לעירייה ולתושבים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר