שלא נדע: קבורה חינם לתושבי בת ים. איפה? בחולון

חברה קדישא ועיריית בת ים חתמו על עיסקה: תושבי בת ים יזכו לאלפי קברים ללא שום עלות בבית העלמין בחולון

פורסם בתאריך: 27.8.17 14:30

לפני מספר חודשים פנה מ"מ ראש עיריית בת ים רפאל ברנז למנכ"ל חברה קדישא אברהם מנלה, עם הצעה מפתה: עיריית בת ים תקצה לחברה קדישא שטח חינם בצמוד לבית העלמין הדרום, המכונה בית חולון חולון ושוכן על גבול בת ים ובתמורה, יזכו תושבי בת ים לאלפי קברים ללא שום עלות. מדובר על קבורה בקומות כמו השיטה הנהוגה בשנים האחרונות בבתי עלמין רבים ברחבי הארץ וזאת כידוע, כתוצאה ממחסור גדל והולך במקומות קבורה קרקעית.

ההסכם בין השניים נחתם בימים האחרונים, וכבר נודע כי הוא תפס תאוצה: ערים נוספות בארץ מבקשות בימים אלה לקדם תכניות דומות מול סניפי חברה קדישא בעירן, על בסיס הסכם זה. "כולנו רוצים לחיות לעד, אך עם כל הצער שבדבר, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבסוף נעזוב את העולם הזה. לכן, חובה עלינו לפחות לעשות הכל על מנת שכל אחד יזכה לקבור את קרוביו בסמוך לעיר מגוריו", אומר השבוע ברנז, וממשיך: "היה כאן משא ומתן ארוך ומייגע, ולכל אורכו הקפדתי לשמור על דיסקרטיות. קיבלתי גיבוי מלא מראש העיר, יוסי בכר, לסגור כל הסכם שיהיה טוב לתושבי העיר וזה רק חלק מהתיאום ומשיתוף הפעולה בינינו לאורך שנים, לטובת ציבור תושבי העיר".

לדברי ברנז, מדובר בתקדים היסטורי: "אני יכול לספר שפנו אלי כמה וכמה נציגים מרחבי הארץ בבקשה שנעזור להם לסגור הסכם דומה מול חברה קדישא". בית העלמין בחולון, שרובו נמצא על שטח העיר בת ים, ידוע כבית העלמין סגור כבר כמה שנים. "אין שם מקום לקבור", אומר ברנז, "אלא אם כן רוכשים חלקה מבעוד מועד בעשרות אלפי שקלים ואפילו יותר. לצערי, גם חלקות כאלו כבר כמעט ואין. כואב הלב שמשפחה שבוכה ביום הקשה ביותר שלה נאלצת לעבור ייסורי איוב עד שהיא מגיעה לשלב ההלוויה. כעת, אני מקווה שבזכות העסקה הזאת יהיו לנו כמה שנים בלי צער על צער".

מדובר בעיסקה שאמורה להיות שווה כסף רב.

"נכון מאוד, אם היינו פורטים את הקברים לכסף, הרי מדובר כאן בעשרות מיליוני שקלים, אבל אנחנו יהודים מאמינים בני מאמינים, שמצווה עלינו להביא כל יהודי לקבר ישראל בצורה המכובדת ביותר. הכסף כאן לא מהווה בכלל גורם או שיקול דעת. אם נצליח בסופו של דבר להגיע למצב שנוכל להביא לתושבי העיר בת ים עשרת אלפי חלקות, אז מדובר כאן על ארב-חמש שנים שתושבי בת ים ייקברו סמוך לבית שלהם, ללא שום עלות. זה בעצם הדבר החשוב ביותר".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר