לזמי. "הכל אפשרי". צילום: הוועד הפראלימפי

המדליסט העיוור מחולון: "רק רציתי להוכיח שאני כמו כולם"

שלמה לזמי, שאיבד את מאור עיניו כשעלה על מוקש בפעילות מבצעית, זכה השבוע במדליית הזהב באליפות העולם בבאולינג לעיוורים ביפן

פורסם בתאריך: 31.8.17 16:00

שלמה לזמי, נכה צה"ל בן 60 מחולון, נשוי ואב לשלושה, זכה השבוע במדליית הזהב באליפות העולם לעיוורים בבאולינג. התחרות התקיימה בפוקואוקה, יפן, בהשתתפות נציגים ממדינות בולטות בענף הפראלימפי כמו הונג קונג, קוריאה הדרומית, פולין, פינלנד ורבות אחרות. לזמי קטף את האליפות לאחר שגבר במשחק הגמר על מתחרה מפינלנד.

ב-1986, חייו של לזמי עברו טלטלה קשה. בהיותו בן 29, נשוי טרי לאישה הרה, במסגרת שירותו כחייל מילואים בפעילות מבצעית של חיל ההנדסה, אירע פיצוץ בשדה מוקשים ברמת הגולן, וכתוצאה מכך איבד לזמי את מאור עיניו.

לזמי, טיפוס מעשי, השתקם במהירות, ובמקביל התחיל לעסוק באופן אינטנסיבי בספורט, שם מצא מקור לסיפוק, לביטוי כישוריו ולביטחון עצמי. בהתחלה שיחק כדור-שער, ובגיל 45 עבר לכדורת (באולינג). "פתאום גיליתי באינטרנט את עולם הבאולינג לעיוורים", הוא נזכר. "אחי עזר לי לבנות מעקה מעץ, ועם הזמן, כשהתחלתי להתחרות, קניתי לי מעקה מקצועי".

עם הזמן הוא התמקצע בענף, השתתף בארבע אליפויות עולם ואף זכה פעמיים במדליות ארד, אבל השנה הגיע רגע השיא שלו עם הזכייה במדליית הזהב באליפות העולם לעיוורים. מלבדו, משחקים כיום בענף בישראל רק עוד שני שחקנים, אבל הוא היחידי שהגיע להישגים בינלאומיים. "הפעילות הזו התאפשרה לי, בין השאר, בזכות מימון שאני  מקבל מארגון בית הלוחם בתל אביב", מסביר לזמי, שלפרנסתו עוסק בהדרכת עיוורים בנושא ציוד מחשבים.

מה היתה המוטיבציה שלך להצלחה?

"רק רציתי להוכיח שאני כמו כולם, ואני בהחלט מאמין שבעזרת כוח הרצון, הכל אפשרי".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר