גור חתולים. העירייה תסבסד טיפול

הלו קיטי: העירייה תקים תינוקיה לחתולים בחולון

החתלתולים יטופלו על ידי מתנדבים וישוחררו מחוסנים כשיהיו חזקים מספיק כדי לשרוד ברחוב

פורסם בתאריך: 7.9.17 19:35

לאחר שנים שבהן מתנדבים היו משלמים מכיסם עבור טיפול בחתולים יונקים, מתכוונת כעת עיריית חולון להקים תינוקיה לגורי חתולים שבה יטופלו החתלתולים וישוחררו לאחר שיהיו חזקים מספיק כדי לשרוד ברחוב. מדובר במיזם שהובילו פעילים למען זכויות בעלי חיים בעיר, ביניהם אודליה צריקר, שמספרת על המסע למען הצלת הגורים.

"בשנה האחרונה טופלו על ידינו כ-200 גורי חתולים", אומרת צריקר. "כאשר הגורים נמצאים ברחובות על ידי הפיקוח העירוני, הם מומתים כיוון שמספר גדול של חתולים נחשב לנזק תברואתי וכמו כן, כאשר אין אמא בסביבה, אין מי שיאכיל ויטפל בהם. הוטרינר העירוני ויקטור חדד הודה בכך שהוא עושה את העניין בלב כבד וכאשר הוא יכול, הוא מעביר א הגורים לפעילים בעיר".

צריקר, המאכילה חתולי רחוב בקביעות, מסבירה את אהבתה אליהם: "אני פעילה למען בעלי חיים תקופה ארוכה. הבן שלי סובל מאוטיזם ונחשפתי לנושא כשיום אחד הביא בני הביתה חתול. בזכות החתול הבן מדבר, אוכל ומשתפר בהמון תחומים. היום אנחנו מאכילים חתולי רחוב. כל חתול שהבאנו מצא אצלנו בית חם ויש אצלי שבעה חתולים וכלבה. בחולון יש פעילים איכותיים שקשורים לבעלי החיים, אנשים טובים עם לב ונשמה. אני רק אחת מהרבה ואני באמת חושבת שנושא החתוליה קרוב לכולם".

הבשורות הטובות לחולים ולפעילים, אם כן, נודעו לאחר ישיבה שהתקיימה בעירייה השבוע ובה הוחלט לתקצב עובד קבוע לתינוקיית החתולים בשכר מלא, החל משנת 2018. "ההצעה שלנו טענה כי על מנת לשמור על בריאות הציבור ועל מנת לשמור על בריאות החתולים, יש לטפל בהם באופן מקצועי. במתחם הוטרינרי יש מספיק מקום להכיל מספר מסוים של גורי חתולים. צריך רק עובד נוסף, לאו דווקא וטרינר, בתקן של 24/7 שיאכיל חתולים ויטפל בהם עד שיהיו מספיק חזקים להשתחרר לפינות האכלה או להיות מועמדים לאימוץ בבתי התושבים. כך לא יהיה צורך להרדים אותם וכך התושבים יפנו לעירייה לטיפול בנושא. לפני השחרור, אפשר יהיה לחסן, לעקר ולסרס את החתולים וכך לדאוג שהאוכלוסיה לא תגדל".

ומי יעבוד ויטפל בגורים הקטנים?

"קיבלנו למעלה מ-120 פניות אחרי שפרסמנו שאנחנו מחפשים מתנדבים לתינוקיה שיאכילו את הגורים כל שעתיים ויסייעו בניקוי שלהם. על מנת לזרז את ההליך, חשוב שנסייע לעירייה להקים את המקום ולדאוג שהרעיון לא ייכשל".

טיפול בגור חתולים הוא עסק יקר מאוד הכולל עלויות של תרופות, מטרנה לחתולים, שמיכות, מוצרים חימום. יש פעילים שמוציאים מאות ואף אלפי שקלים בחודש לטובת הטיפול בחתולים. לדברי צריקר, "מטרנה לגורים עולה 140 שקל לקופסה קטנה, זה מספיק לגור אחד לשבוע. אף פעם חתולה לא ממליטה גור אחד ועל כן  יש חמישה או שישה גורים. כרגע אני מסיימת לטפל בארבעה גורים שסיימו לינוק מבקבוק וההוצאות שלי עמדו על 2,000 שקל. זה לא הוגן להפיל על זה על הפעילים. כפי שהגענו למבצעי סירוס ועיקור של כלבים ובעצם כך השתלטנו על הילודה, הדבר יוכל לקרות גם בחולון".

בעירייה תמכו ואף התלהבו

הרעיון להקמת החתוליה התקבל באהדה במועצת העיר. חבר המועצה מוריס אשכנזי תמך באופן נלהב בהצעה, ומשה מועלם, המשנה לראש העיר, ושמעון חזן, יו"ר ועדת הבריאות, החליטו לקדם את הפרויקט יחדיו.

"הסיכום בישיבה היה שבתוך שבוע הווטרינר העירוני יחד עם נציג ועדת הבריאות ינסח ביחד כמה כסף צריך. זרקנו מספר – חצי מליון שקל. עירייה שמוציאה ארבעה מיליון שקל על עדלאידע ומיליון שקל ביום העצמאות יכולה להוציא גם חצי מיליון שקל עד שאוכלוסיית החתולים בעיר תתמעט ופחות גורים וחתולים בוגרים יהיו חשופים לרעב, לזיהומים, למחלות ופגיעת כלי רכב", מסכמת צריקר לא לפני שהיא מבקשת: "אנחנו מחפשים מתנדבים שיסכימו להגיע ולהאכיל גורי חתולים. גם יום בשבוע או לילה אחד או כמה שעות יועילו. בואו נעזור לעירייה לעזור לנו ולחתולים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר