ציור של דור כגיבור על לצד וונדרוומן. ביקש לצפות בסרט שבוע לפני מותו

אמו של דור ציציאשווילי, בן 16 במותו: "גיבורי העל לא עזרו לו"

זכרו של דור, שנפטר ממחלת הסרטן, הונצח בערב הוקרה מרגש במוזיאון הקומיקס בחולון

פורסם בתאריך: 14.9.17 16:07

ערב הנצחה מרגש התקיים ביום שלישי במוזיאון הקומיקס בחולון, לזכרו ולהנצחתו של דור ציציאשווילי, שנפטר לפני מספר חודשים ממחלת הסרטן והוא בן 16 בלבד. דור היה חובב מושבע של קומיקס, בדגש על כוכבי העל, וכבר מגיל צעיר צייר ויצר ציורי קומיקס והצטיין בכך מאוד.

כשבוע לפני שנפטר, שמע דור על הסרט "וונדרוומן" בכיכובה של גל גדות ואמר שחלומו לראות את הסרט. "אמבולנס המשאלות" של מד"א נרתם למשימה ולקח את דור לצפות בסרט. "דור התרגש מאוד מהאירוע ומהצפייה בסרט וכולנו הזלנו דמעות לראות כמה הוא שמח ונרגש", סיפרה מלי, אמו של דור. "כולם התרגשו והדגישו כי גיבור העל האמיתי הוא דור שנאבק ונלחם במחלה, שמר על אופטימיות והתאמץ לחיות חיים מלאים ככל האפשר", היא אומרת.

מלי מספרת כי לאחר שדור נפטר יצרה קשר עם עמותת "חיים" שסייעה למשפחה לקיים את הערב המרגש להנצחתוואף להציג שם מספר מעבודותיו. לאירוע המרגש הגיעו בני המשפחה המורחבת מבאר שבע, חברים של מלי לעבודה, חברים קרובים של דור מבית הספר ומבית החולים, ד"ר לוין והצוות שטיפל בדור ובנות השירות שליוו אותו ואת בני משפחתו במהלך האשפוזים. בני משפחתו של דור לבשו חולצות שעליהן הודפסה תמונתם עם דור ובגב החולצה האמרה: always in my mind forever in my heart.

"דור אהב מאוד לצייר והאמין בגיבורי העל, לצערי הם לא עזרו לו", אומרת אימו, מלי. "בתערוכה גילינו כמה הוא היה מוכשר ולמעשה הוא היה אבידה לעולם הקומיקס".

מחלת הסרטן התגלתה בגופו של דור לפני כשנה וחצי. "הגילוי רמס אותו לחלוטין, הוא היה מתוסכל מזה ולא ידע איך להצמודד עם זה, אבל הוא החליט להילחם בזה בכל מה שרק אפשר ושרד את הטיפולים הכואבים", ממשיכה האם, "במשך הזמן ידענו שמצבו חמור מאוד וזהוא לא ישרוד לאורך זמן, אבל בחרנו שלא לספר לו על זה".

את השיחה האחרונה עם דור היא זוכרת בבירור, ערב לפני שנפטר: "הוא דיבר איתי ואמר שהוא מפחד שהוא לא יישאר איתנו. לצערי הוא ניבא את המצב וביום שלמחרת המצב שלו הוחמר ואז הוחלט להרדים אותו, הרדמה ממנה הוא לא קם יותר. הצוואה שלו היתה כשביקש ממני לשמור על המשפחה ושכולנו נמשיך להיות ביחד, ומאז שלושה חודשים אנחנו עסוקים כל הזמן בלנסות ולשמר את זכרו בכל מיני דברים, אני יודעת שהוא שומר עלינו מלמעלה ויודעת שהוא אוהב אותנו".

"עולם הקומיקס הפסיד אמן גדול"

את הערב הנחה שמעון, אביה של מלי וסבו של דור, שליווה ותמך בו לאורך כל שהותו בבית החולים. "אני לא רוצה לקרוא לזה 'ערב זיכרון'. זהו ערב של היכרות מעמיקה יותר עם דור אהובנו, שקומיקס וציור היו אהבתו הגדולה", אמר הסבא.

דניאל, האחראי על סדנאות קומיקס לילדים ומהווה חלק מצוות ההוראה של בית החולים דנה בתל אביב, שיתף את הנוכחים במפגש שלו עם דור. "היה לי ולצוות כבוד להכיר את דור. נאמר לי שדור מתעניין בקומיקס. כשדור הראה לי ציורים שלו, הבנתי שהוא צייר מוכשר ביותר – ממש מתאגרף בקטגוריה עליונה. היו בינינו שיחות על מקצוע הקומיקס, התפתחותו באמצעות האינטרנט והצורך לבנות לו תיק עבודות. דור יוצר ברמה עולמית עם אנרגיות וסקרנות. אין לי ספק שעולם הקומיקס הפסיד אמן גדול".

את האירוע ליווה בשירה ניתאי, חברו הטוב של דור, ונועה, בת דודתו בת הארבע, שרה את השיר המרגש "גיבור של אמא" וגרמה לכל הנוכחים בטקס ההנצחה  להזיל דמעות. על המסך הוקרנו תמונות של דור מגיל קטן, בתחפושת פורים, בגיל בית ספר, בבר המצווה, בבית החולים ובערב ההקרנה של הסרט "וונדרוומן" שהספיק לראות שבוע לפני פטירתו. חבריו לכיתה אמרו: "מוזר שאנחנו בתערוכה שלך בלעדיך".

"לקיים את צוואתו של דור"

רב סרן מאור, שליווה את דור, סיפר על הקושי לדבר על דור בלשון עבר. "אני חי את דור בכל רגע בחיי בעיקר באמצעות הילדים. דור היה צנוע, חייכן, שובב וציניקן. לקראת ראש השנה אנחנו בזמן של חשבון נפש. מדי שנה אני לוקח משהו מהשנה שחלפה לשנה הבאה. השנה אני בוחר לוקח שני דברים. האחד זה התשוקה לחיים, לחיות את החיים כמו שדור חי עד נשימותיו האחרונות. הדבר השני זה המשפחה שידעה לחבק, לעטוף להבין לא מה חשוב, אלא מי חשוב שיחיה. מתוך כל הצער אם נדע לקחת את הרצון לחיות את החיים ולהישאר במשפחה ובחיק המשפחה נקיים את צוואתו של דור".

מלי, אמו של דור, הודתה בשם דור, בשמה ובשם המשפחה לכל מי שהגיע. "לא מובן מאליו שכל כך הרבה אנשים הגיעו". אמה של מלי, תמרה, סבתו של דור, אמרה בהתרגשות ובדמעות:  "דור, לא נשכח אותך לעולם".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר