גואטה. "עמדתי במבחן"

נ נ נא לשמור על הארנקים: כשתושב חולון איבד את כספו באומן

חיים גואטה מחולון נאלץ להישאר באוקראינה לאחר שדרכונו וכספו נעלמו בראש השנה באומן

פורסם בתאריך: 26.9.17 09:04

כ-50 אלף מבקרים נהרו, גם השנה, לעיר אומן באוקראינה לחגיגות ראש השנה. בין רבבות המאמינים נמצא גם תושב חולון, חיים גואטה, בן 52, שאיבד את דרכונו וכספו במהלך החגיגות ואינו יכול לחזור ארצה.

זה כבר כמה שנים שחיים גואטה נוסע מדי שנה לחגוג את ראש השנה באומן ולפקוד את קברו של הרב הנודע. "אני טס כבר כמה שנים לאומן, וביום שלישי נחתי בקייב ומשם נסעתי ישירות לאומן עם הבן שלי ועם עוד כמה חברים. ביום שישי בבוקר, אחרי ששרנו ורקדנו כל הלילה, גיליתי שאיבדתי את הפאוץ' עם הכסף והדרכון. זה עדיין נחשב לחג ואסור היה לדבר בטלפון. אמרתי לעצמי, 'זה מה שזימן לי הגורל, אני לא אתן לזה להרוס לי את מצב הרוח'".

גואטה המשיך בחגיגות ובתפילות. "הרגשתי איך הנפש שלי לא נותנת למלאכי החבלה שגרמו לארנק שלי להיעלם, להרוס לי את החוויה. הנשמה שלי נשארה טהורה בזכות המקום הקדוש הזה.  אני חושב שזה מבחן שעמדתי בו, האם אוכל להמשיך להתפלל בלב שלם וטהור למרות חסרון הכיס והגזל שחוויתי".

במוצאי השבת האחרונה הציעו לו לנסוע לשגרירות בקייב, אבל גואטה דחה את הסידורים ליום ראשון. "טיפלו בי היטב וחבר טוב שלי נשאר איתי. אנחנו לנים באכסניה קטנה בקייב. היום בבוקר טיילנו בעיר, אפילו הספקתי לקנות מתנות לאחיין שלי – מזכרות מחנות מיוחדת של הארי פוטר. אנחנו מקבלים אוכל כשר מבית חב"ד ובימים הקרובים נשוב הביתה".

המקרה של גואטה אינו הראשון. חסידים רבים באומן מצאו את עצמם ללא ארנקים ודרכונים במהלך החגיגות, ולכן אשתקד הורה שר הפנים אריה דרעי לשגרירות ישראל בקייב לפתוח את שעריה 24 שעות ביממה מיד עם צאת החג. זאת, כדי להעניק שירות חידוש דרכונים לחוגגים אשר איבדו את דרכוניהם. כמו כן, השגרירות ארגנה הסעות מטעם משרד החוץ, אשר נועדו לצורך חידוש הדרכונים.

במשרד הפנים המליצו לכל נוסע לבצע צילום של הדרכון ולא להניחו בסמוך לו. בנוסף לכך תוגבר בכוח אדם המוקד הטלפוני של רשות האוכלוסין, על מנת לענות על שאלות ליוצאים לאומן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר