חדר הכושר במרכז "רעים". החוזה בוטל

מדוע החליט מנכ"ל עיריית חולון לסגור את מכון הכושר במרכז רעים?

ירון לוי, הבעלים של מכון הכושר ויו"ר "יש עתיד" בבת ים: "סילמן פועל מטעמים פוליטיים"

פורסם בתאריך: 1.10.17 02:31

"בהחלטה של רגע החליטו בעירייה לסגור לנו את המכון", אומר ירון לוי, מנהל חדר הכושר my home gym, שנסגר החודש במרכז "רעים". לדבריו, הסיבה העיקרית לסגירת חדר הכושר היתה החלטתו של מנכ"ל העירייה יוסי סילמן, "שהתקשר להודיע לי ש'אני צריך לעשות משרדים לשנה שנתיים בחדר הכושר, תפנה אותו'".

במרכז למחול "רעים", שנמצא בפינת הרחובות הופיין-אהרונוביץ', פעל חדר הכושר המדובר כשש שנים ושירת כ-300 מתאמנים תושבי חולון וסביבתה. לוי שכר את שטח הסטודיו מרשת קהילה ופנאי, והשנה היה אמור להתחדש החוזה עם אופציה לחמש שנים נוספות של פעילות, בהסכמת שני הצדדים. "ישבנו לפני כמה חודשים בפגישה עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להחליט על עתידו של חדר הכושר", מספר לוי. "בקונצנזוס מלא הוחלט כי חדר הכושר ימשיך בפעילותו ואישור החוזה נשלח לעירייה. העירייה קיבלה את החוזה, אישרה ושלחה לי טיוטת חוזה בכדי שאעבור עליו וחיכינו שכל הגורמים הרלוונטיים יחזרו מחופשתם בכדי שנחתום על החוזה".

ירון לוי. "סילמן עקף את כולם"

לוי, בן 36 מבת ים, אב לשני ילדים, מתעסק בתחום חדרי הכושר והקים חברה שמייעצת בפתיחת חדרי כושר בבנייני מגורים. בין היתר, הוא מתעסק בפוליטיקה, חבר מפלגת "יש עתיד" ומנהל את מטה "יש עתיד" בבת ים. "העירייה", מספר לוי, "אישרה את החוזה ושלחה לי טיוטת חוזה לחתימה. חיכיתי מספר ימים למנהלת מרכז רעים, שתחזור מחופשה, הגעתי לפגישה כמתוכנן כדי לחתום על החוזה ונאמר לי: 'לפני שעה קיבלתי טלפון לא לחדש לך את החוזה'".

ב-11 שנים האחרונות השכירה רשת קהילה ופנאי את הסטודיו למטרת הפעלת חדר כושר, ובשש השנים האחרונות מפעיל את המקום, כאמור, לוי, שאומר: "חדר הכושר שהפעלתי ענה על כל הצרכים של כולם, בין אם זה השכירות ששילמתי על המקום – סכום נאה ומכובד, ובין אם זה שהוא התאים לכל הקהילה מבחינת מחיר מנוי נוח, מקום מרכזי בשכונה וכדומה. מעולם לא קיבלנו תלונה אחת מהמתאמנים, אלא רק דברים חיוביים".

פיטורי עובדים והפסד כלכלי כבד

לדברי לוי, החלטתו הפתאומית של מנכ"ל העירייה סילמן לסגור את המכון יצרה אפקט דומינו: "עקב השינוי בהחלטתו, נאלצתי  לפטר עובדים ללא סיבה מוצדקת. בנוסף, נפגעה התדמית שלנו, מפני שהיו מתאמנים שנרשמו בשבוע שסילמן הודיע על סגירת המכון ונאלצתי להתקשר ולהסביר להם שהמנוי מבוטל. נוצרה תחושה של חוסר אמינות".

לוי מציין בנוסף כי הוא נפגע כלכלית בעקבות סגירתו הפתאומית של המכון: "סגרו עסק שגלגל יותר מ-700 אלף שקל בשנה ושמר על יציבות כלכלית במשך יותר מחמש שנים – זו פגיעה כלכלית רצינית, שפגעה גם בפרנסתם של העובדים".

לוי מפנה אצבע מאשימה לסילמן: "במשך כל השנים, התקשורת שלי נעשתה  עם רשת קהילה ופנאי ולעולם לא היתה התקשרות עם העירייה. כשחנה הרצמן כיהנה כמנכ"לית העירייה, הכל היה רגוע והתנהל כמו שצריך. במרכז רעים עבדנו מול אחראית תחום הספורט ומול אחראי רכישה שאחראי על החוזה, ומה שקרה בסיפור פה, הוא שמנכ"ל העירייה עקף את כולם ופנה אלי ישירות לאחר ששינה את דעתו ב-180 מעלות והחליט על פינוי חדר הכושר לטובת משרדים. על סמך מה מנכ"ל העירייה מחליט להתערב, להתקשר אלי, לפגוש אותי אישית ולבטל את החוזה שהיה אמור להיחתם ובאותה נשימה לשאול אותי על התכניות הפוליטיות שלי לבחירות הקרובות לעיר בת ים", שואל לוי.

סילמן. "מותר להתחרט" צילום: טל קירשנבאום

מסריח מפוליטיקה

עוד מספר לוי כי לו ולסילמן היכרות מהתקופה שבה סילמן עבד במפלגת "יש עתיד". מאז הספיק סילמן לעבור למפלגת העבודה. "היו לי איתו שלוש פגישות ובכל פגישה עלה נושא הבחירות בבת ים שבהן סילמן חזר וחקר אותי על תכניותיי הפוליטיות ויעץ לי לא להתמודד לראשות העיר בת ים. בפגישתנו האחרונה הוא הודיע לי שאני אמור לפנות תוך חודש את חדר הכושר. כשאמרתי לו שהוא הרי הסכים לחוזה, סילמן ענה לי, 'גם אם אישרתי, מותר לי להתחרט'".

עתה דורש לוי באמצעות עורכי דינו פיצוי בסך 530,000 שקל ממנכ"ל עיריית חולון יוסי סילמן וממנכ"לית רשת קהילה ופנאי בחולון, ורדית לוי. זאת בטענה כי נגרמו לו נזקים מחמת התעמרות הנובעת משיקולים פוליטיים זרים.

מעירייה חולון נמסר בתגובה: "מדובר בטענות שקריות, הגובלות בהוצאת דיבה. מדובר בנכס עירוני, שבדומה לנכסים עירוניים אחרים, רשת קהילה ופנאי לא יכולה להמשיך ולהשכירם לגורמים פרטיים. הרשת הציעה לירון לוי להמשיך ולהפעיל את המקום כשכיר תמורת תלוש משכורת ואחוזים ואולם הוא סירב. לפיכך, המקום ייסגר והוא יהפוך להיות הסטודיו של להקת המחול הייצוגית של חולון 'הורה רעים'. ברחבי העיר פרוסים מכוני כושר הן של החברה לבילוי ובידור והן של מפעילים פרטיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוסדי

    בזיון של עירייה, הרסו את העיר
    רק בטון, מגדלים ועוד ארנונה- כלום! אפס מוחלט! לטובת התושבים.

  2. שאל

    השיטה הסוציאליסטית, בחולון חיה נושמת ובועטת.
    העיריה רוצה את כל המשאבים אצלה, היא צריכה להרוויח מהציבור כמה שיותר. השיטה הזו קיימת רק במקומות שבהם ההגמוניה המפא"יניקית לא חדלה מלהתקיים.
    השירות לאזרח אפס וקופת העירייה מנופחת. נישול הבחור לוי הוא דוגמא לבלימת כוחות השוק והתעמרות בהם בדיוק כמו לפני 40 שנה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר