עיריית חולון. צילום: אלי נאמן
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

מדוע בחרה חולון לא להצטרף למבצע ההנחות בארנונה?

לא מעט רשויות מקומיות משתתפות במבצע הנחות למשלמי חובות ארנונה, אלא שבעיריית חולון מעדיפים את גישת "כל מקרה לגופו"

פורסם בתאריך: 28.9.17 17:00

מדוע "מבצע גביית חובות ארנונה", שעליו הודיע כבר באפריל האחרון שר הפנים אריה דרעי, אינו מתקיים בחולון? במסגרת המבצע, שתוקפו שבעה חודשים ועתיד להסתיים ב-30 בנובמבר 2017, רשאיות הרשויות להעניק הנחה משמעותית של 50% לחייבים, אולם בעלי עסקים ותושבים בחלון טוענים כי עיריית חולון מתנערת מהחלטת השר ומהמבצע.

בעקבות חובות ארנונה לרשויות המקומיות בהיקף של כ-30 מיליארד שקל, חתם השר דרעי על התקנות, שעל פיהן יכולות רשויות מקומיות להעניק הנחה של עד 50% לבעלי חוב ארנונה, למגורים ושלא למגורים, ולהסדיר את חובם לרשות המקומית. בעל חוב יוכל ליהנות מהנחה משמעותית רק אם שילם את חובו באופן מלא בשנים 2015 ו-2016. התקנות מסייגות כי מבצע הפחתת החוב לא יחול לגבי נכס שהמחזיק בו הוא המדינה, חברה ממשלתית, תאגיד סטטוטורי או מי שקיבל פטור חלקי מארנונה לפי החוק.

כאמור, תושבים רבים טוענים כי מבצע תשלום החובות אינו מתקיים בחולון. תושב העיר מספר כי "אני במשא ומתן עם העירייה כבר כמה חודשים לגבית תשלום חוב ארנונה, הודעתי שאני מעוניין לשלם אך אינני מסוגל לעמוד בהסדר המוצא של העירייה". גם אירית, בעלת חנות פרחים, מספרת: "פשטתי את הרגל ובמקום שעיריית חולון תבוא לקראתי, הם הולכים לפי הספר ולא מוכנים לתת הנחה בחוב". יוסי, בעל חנות ירקות במרכז העיר, אומר כי העירייה שולחת אליו התרעות חוזרות ונשנות על חובותיו, אך אינה מאמצת פועל לפי המבצע של משרד הפנים ולכן אינו מוכן לשלם החובות.

עיריית חולון: "בחרנו לא להצטרף למבצע"

חבר מועצת העיר, שי קינן, מתכוון להעלות מיד אחרי יום כיפור, בישיבת המועצה הקרובה, הצעה לסדר היום בנושא. לדבריו, "עשרות רשויות נענו בחיוב להצעת משרד הפנים ולעומתן עירנו חולון שסירבה להקל על המוחלשים ביותר בחברה ובכך הפסידה פעמיים. בפעם הראשונה הכנסה כספית המוערכת במיליוני שקלים ובפעם השנייה שלא השיבה חלק ממגזר החייבים למסלול תשלומים סדיר והותירה אותם מחוץ למעגל התושבים הנורמטיביים המשלמים את הארנונה כסדרה. לאור הנתונים שהצגתי, הנני מציע כי מועצת העירייה תקבל את המלצת שר הפנים ותאפשר לחייבים בארנונה – מגורים ועסקים – למחוק את חובם בהנחה של 50% בכפוף לתקנות".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון אינה מסרבת להעניק הנחות בארנונה לחייבים, אלא נוהגת מזה שנים רבות לדון בכל מקרה ומקרה לגופו ולהקל במידת האפשר. משום כך, בחרה העירייה שלא להצטרף למבצע שיזם משרד הפנים".

עוד נמסר מעיריית חולון כי "חייב המבקש לשלם את חובו מוזמן למחלקת הגבייה בעירייה על מנת להסדיר את חובו. כאמור, כל מקרה נבחן לגופו ואם נמצא כי יש מקום להסדיר את חובו של הנישום, מועברת הבקשה לוועדות הרלוונטיות בעירייה לשם בחינת החוב וההסדר המוצע עם התושב. מומלץ לכל חייב להגיע ולהסדיר את חובותיו בהקדם האפשרי, שכן חובות אלה צוברים ריבית פיגורים והצמדה ומועברים לאכיפה מנהלית ו/או משפטית לפי העניין. במסגרת זו מבוצעים עיקולים והגבלות על פי החוק וכן מוטלות עלויות אכיפה כגון: אגרות ושכר טרחת עורכי דין".

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר