אילוסטרציה. "חששנו שיתנכלו לנו"

"זה היה ממש מפחיד": נערים אילצו פנסיונרים לכבות טלוויזיה בכיפור

"הם נכנסו לדירה ודרשו להפסיק לצפות בטלוויזיה". במקרה אחר הושלכו ביצים על בית תלמידה שארגנה ערב סרטים

פורסם בתאריך: 1.10.17 11:38

חבורת נערים מחולון הטרידה זוג פנסיונרים תושבי חולון ביום שישי האחרון, ערב יום כיפור. הנערים, אשר זה עתה סיימו את תפילת כל נדרי בבית הכנסת הסמוך, עשו את דרכם הביתה  בשכונת נווה רמז. הם הבחינו באורות מרצדים של מסך טלוויזיה שעלו מאחד החלונות בבניין ברחוב והחליטו לדרוש מדיירי הבית לכבות את הטלוויזיה מפאת קדושת היום. הנערים נקשו על דלת הדירה ולפניהם עמדו זוג פנסיונרים, אשר נחרדו לגלות כי הנערים דורשים מהם לכבות מיד את הטלוויזיה "כי יום כיפור".

בנו של בעל ה"עבירה", תושב בת ים, נשוי ואב לילדה, שהוזעק לבית ההורים מיד לאחר ביקור הנערים, מספר: "הורי חששו מאוד שיפגעו בהם. אבא סיפר שהנערים, שהיו לבושים בלבן, אמנם דיברו בנועם ובשקט אבל זה היה מבעית. אבי הציע להם לכבה את הטלוויזיה אך לאחר התייעצות ביניהם הם אמרו שמאוחר מדי וזה יגרום לחילול חמור יותר של החג והציעו לאמי ולאבי לשבת בחדר אחר כדי לא ליהנות מחילול החג ועוד אמרו להם שביום כיפור הבא, מוטב שיכבדו את החג".

הבן מספר שהוריו התקשרו אליו מבוהלים ולכן יצא מיד ברכיבה על אופניו החשמליים מבת ים אל חולון: "ההורים חששו שאולי הנערים ירצו להתנכל להם שוב במהלך החג. אבא סיפר שזה היה ממש מוזר ומפחיד. הוא מעולם לא נתקל בנערים הללו ולא רצה להרגיז אותם. אבא, אדם חילוני, מעולם לא צם בכיפור, ואמא צמה בעבר אבל חולה בסוכרת ועל כן נאסר עליה לצום. כל מה שהם עשו היה לצפות בביתם בסרט ב-DVD, לא הגבירו את הווליום ולא עשו שום דבר במטרה להרגיז".

זוג הפנסיונרים מחולון החליט לא להגיש תלונה במשטרה אך עם זאת הבן מבקש לחדד: "לאן הגענו אם זוג אנשים מבוגרים לא יכולים להרגיש בטוח לעשות בתוך ביתם את מה שהם רוצים? הנערים גם הטיפו להורי שעליהם לצום, אבל אחרי התקרית הזאת ברור לי ולהם היטב למה לא צריך לצום".

במקרה אחר נערים השליכו ביצים על ביתה של בת כיתתם, כיוון שקיימה ערב סרטי דיסני בערב יום כיפור. תלמידת כיתה י' באחד מהתיכונים בחולון הזמינה לביתה חברות לצפייה במרתון סרטי דיסני. עוד לפני כן התקשר לתלמידה בן כיתתה ששמע על היוזמה ודרש ממנה לבטל את הערב המתוכנן. התלמידה המארחת סירבה לדרישה. התוצאה: התלמיד וכמה מחבריו עמדו מחוץ לבית והשליכו לעברו ביצים. "בסופו של דבר נאלצתי לנקות שאריות ביצים מחזית הבית עד שתיים לפנות בוקר", מספרת התלמידה שיזמה המפגש החברתי, "והיום (ראשון) כשהגעתי לכיתה, מספר תלמידים התנכלו לי אבל האווירה היתה בסדר באופן יחסי. בהפסקה הגדולה ארגנו מעין סולחה ביני לבין התלמיד השני. בפעם הבאה אם אארגן ערב כזה אז אשמור עליו יותר בסוד".

 

תגיות:

תגובות

8 תגובות
  1. עמית

    אני מזדהה מאוד אם הסיפור
    מבקר ושוהה לא מעט בעיר מודיעין למשך תקופות של עד כחצי שנה בשנים האחרונות רואה מה שהולך בעיר וחושש מאוד שזה מה שקורה כבר ואף חמור מיזה יקרא בעיר בעתיד

    יום כיפור היה גועש ורעשני ללא שום כבוד ורגישות מצד דתיים

  2. אני

    יש פה בעיה מאוד קשה של חינוך.
    לא נראה שהנערים התכוונו לפגוע בפנסיונרים, אלא פשוט האמינו שהם עושים את הדבר הנכון, ורצו "לתקן" את הזוג המבוגר שנוהג אחרת.

    הבעיה היא שמחנכים את הילדים לדת ולא לדרך ארץ וקבלת השונה.
    מלמדים אותם שחובה לשמור את יום הכיפורים, אבל אף אחד לא מלמד אותם שיש אנשים שאינם נוהגים כך, וזו זכותם.
    לזורקי הביצים אולי מוטב להזכיר את מה שנהוג לשכוח: דרך ארץ קדמה לתורה

  3. עמי

    מדינת דת מסריחה, גברים צעירים חלאות מפעילים כוח על זקנים וילדות, שום דבר לא חדש

  4. משיח

    אם החילונים רוצים לשנות משהו במדינה אליהם להתאחד ולבחור בירון ידען (מפלגת אור). רק מפלגת אור גדולה בכנסת תפריד בין הדת למדינה.

  5. הררי

    ממש מבעית. מה קרה לכם. הם פנו אליו בנועם. אתם חרדתיים בטירוף.
    ד.א. אני חילוני שמדליק אש בשבת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר