חנויות בסוקולוב

יסמין כהן מרימה לחולונים: קנו קרוב לבית, זה יעשה טוב לכולם

הבלוגרית יסמין כהן על תמיכה בעסקים הקטנים ושגשוג מקומי: "אנחנו יכולים להשפיע"

פורסם בתאריך: 31.10.17 18:23

דור ההורים לילדים קטנים עדיין זוכר איך הכל היה שונה לפני עשרים ושלושים שנה. השכנים הכירו זה את זה, נעזרו האחד בשני ובדרך כלל חיפשו בעלי מקצוע שהיו קרובים להם גיאוגרפית. באותם ימים, הכלכלה המקומית התנהלה מתוך אילוצים שנבעו מתקשורת פחות מתוחכמת והתניידות פחות רחבה.

נסו לחשוב האם אנחנו מכירים את השכנים שלנו חוץ משמות המשפחה והפרצופים? האם אנחנו יודעים מה שמותיהם הפרטיים ובמה הם עוסקים? תחשבו על זה שיכול להיות ששכנה שלכם מלמעלה פתחה לא מזמן קליניקה לקוסמטיקה בבית שלה. ממש במרחק שתי קומות למעלה. עדיף מלחפש  מחוץ לעיר חניה ולבזבז זמן הגעה.

לעסקים קטנים לא קל. זה ידוע. ממאמר שפורסם השנה ב"גלובס" עולה נתון מדאיג: יותר מ-43,000 עסקים קטנים בישראל נסגרו ב-2016. במתודולוגיה על כלכלה מקומית של המכון לחינוך דמוקרטי נכתב שהקנייה של תושבים מחוץ לעיר מאיטה את הפעילות הכלכלית ומקטינה את כוח הקנייה של התושבים כיוון שהכסף יוצא החוצה.

יש מגמה שהולכת וגוברת בעולם לחזור לקהילתיות לאחר שהגלובליות הציפה אותנו מכל עבר. הגלובליות טשטשה את הגבולות, הכל הפך להיות נגיש בכל זמן ובכל מקום בלחיצת כפתור. קחו לדוגמה את חבל טוסקנה באיטליה וחבל פרובנס בצרפת, שם ניהלו כלכלה מקומית ושיתפו פעולה בתוך הקהילות כדי ליצור תיירות קולינרית באזור.

 

פיתוח כלכלה מקומית משאיר יותר כסף בעיר ומעודד יותר מחזורים ופעילות כלכלית בתוך העיר, וזה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לנו. האם ידעתם שחולון חברה בפורום ה-15? בפורום 15 חברות עיריות עצמאיות בישראל. ערים אלו אינן מקבלות "מענקי איזון" או "מענקי פיתוח" ממשלתיים, ומנוהלות כמשק עצמאי סגור, מכוח המשאבים שלהן. על אף כל הקשיים והאתגרים הנ"ל, ולמרות שהערים הללו אינן זוכות במענקים ממשלתיים, כולן הפכו בשנים האחרונות להצלחה במישור הציבורי והמקומי. גם לנו כלקוחות או כבעלי עסקים יש השפעה על משאבי העיר.

אז למה כדאי לכם לקנות מהעסקים בחולון?

חולון היא העיר התשיעית בגודל האוכלוסיה שלה. יש לנו בעיר הרבה יותר עסקים קטנים ממה שאנחנו יכולים לתאר ואנחנו רק צריכים לעזור להם ולנו לשגשג את העיר. ככל שאנשים יקנו, כך עסקים יגדלו, עסקים חדשים ייפתחו ולנו ולמשפחות שלנו תהיה עבודה במרחק קצר מהבית. קנייה ליד הבית גם חוסכת זמן ודלק. מעבר לזאת, נוצר קשר אישי עם בעלי העסקים. תחושת החמימות נעימה יותר מלהיכנס בכל פעם למקום חדש באופן חד פעמי.

תמיכה של אנשי עסקים זה בזה כאשר הם מצויים באותו אזור היא גדולה יותר. עבודה משותפת תמיד תייצר הצלחה ועידוד משותף. זאת ועוד, עסקים קטנים תומכים בפרויקטים שכונתיים וקהילתיים. כך למשל מאפים שנשארים בסוף היום במאפייה במרכז השכונה יכולים להינתן כצ'ופר לילדים בפעילות בצופים.

ועוד שתי נקודות למחשבה לבעלי העסקים הקטנים דווקא: עודדו את האנשים שגרים לידכם להגיע אליכם, עשו שיווק ישיר ופשוט כמו פעם. הציגו את עצמכם, ספרו להורים בקבוצת הווטסאפ הכיתתי, לספר המקומי, הם כבר יהיו שגרירים שלכם. בנוסף, צ'פרו את בני עירכם. עשו הנחת תושב או העניקו מתנה מיוחדת, מועדון חברים זה משהו שתמיד כיף להיות חלק ממנו.

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. שושי

    לחלוטין! כמה חשוב! אני אוהבת את זה שיש לי ליד הבית כל מה שאני זקוקה לו, הספר הדואר, הקוסמטיקאית, התופרת… כל כך פשוט ונוח ולחלוטין מרגיש אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר