צילום: עיריית חולון
צילום: עיריית חולון

לא ראינו, לא שמענו: מנערה סוחרת סמים לניצול מיני בספסל הציבורי

זה היה שבוע סוער בעקבות הבחירות, אבל זה היה גם שבוע קשה לאלה ששורדים בקושי, לאלה שמפחדים להיפגע מאלה שחוסים בצלה של האדישות הכל כך ממכרת. יורם לוי מביא תמונות מציאות מרחובות חולון

פורסם בתאריך: 9.11.18 08:52

  1. שקיות סמים בתיק בית ספר

אנחנו רואים את בני הנוער והצעירים רוכבים על אופניים חשמליים בכל מקום וכל הזמן. לרוב מתעצבנים, על היעדר קסדה, חוסר אחריות, אי ציות לחוקי התנועה ולא פעם מסננים ביקורת קשה. לנערה בת ה-17 מחולון היה פחות מזל. את עבירת התנועה שביצעה לא ראו עוברי אורח ביקורתיים ככל שיהיו אלא שוטרים בניידת שעברה במקרה במקום. היא נבהלה, ניסתה להימלט. אחרי שנעצרה, השוטרים נדהמו: היא החזיקה שקיות שבכל אחת מהן 30 גרם של סמים מסוג מריחואנה, מחולקות ומסודרות בתוך התיק בדרך ללקוחות הצעירים יותר וצעירים פחות, בדרך לעוד חלוקה באמצעות אפליקציית טלגראס.

המראה התמים של הנערה שרוכבת על אופניים עם תיק על גבה הסתיים בכתב אישום בגין סחר ואספקת סמים, התחזות, הכשלת שוטר במילוי תפקידו וזיוף. עדי ראייה סיפרו כי היא החלה להתפרע ולקלל את השוטרים בזמן מעצרה. בחקירתה היא שמרה על שתיקה ולא שיתפה פעולה ואף ניסתה להתחזות למישהי אחרת. השוטרים היו המומים מהתעוזה, החוצפה ובעיקר חוסר הפחד. מאוחר יותר סיפרו מקורות במשטרה שהיא בת למשפחה במצוקה.

יש להניח שאל הסחר בסמים היא הגיעה כתוצאה מאותה המצוקה, המחסור והאין, אבל היא היתה שקופה, עוד נערה על זוג אופניים. רק שבמקרה שלה בתיק לא היו מחברות וספרים אלא שקיות של סמים מוכנות לחלוקה. אבל אנחנו כנראה מורגלים בלהתעלם ממצוקות ומקושי, מכל סוג. אחרי הכל, הם לא מפסיקים להקיף אותנו.

  1. זנות תמורת עשרה שקלים

חולון, 2018. צעירה בת 25, מוכרת לשירותי הבריאות והרווחה, גם באזור מגוריה היא מוכרת. היא אובחנה כמתמודדת נפשית ומוכרת את גופה לכל מי שמזדמן. הגברים לא בוחלים. לעתים מקיימים איתה יחסי מין תמורת סיגריה או עשרה שקלים. כמה מהם הם בעלי משפחות, השכנים בדלת ממול. שלוש פעמים היחסים המזדמנים הסתיימו בהריון ולידה. את הילדים היא אולצה למסור לאימוץ ונותרה על הספסל. לאחרונה היא הוכנסה לקבלת טיפול במוסד סגור לאחר שנכנסה להריון רביעי. כנראה גם בפעם הזאת היא תאושפז עד הלידה, ילדה יימסר לאימוץ והיא תחזור לרחוב.

בבירור עם שירותי הרווחה מתברר שסיפורה מוכר ואולם, היא מטופלת על ידי משרד הבריאות ולכן שירותי הרווחה אינם בתמונה. גם במקרה שלה העוברים והשבים, השכנים שמכירים אותה, הסביבה המורגלת למצוקה, עוצמים עיניים וממשיכים בדרכם.

  1. צרור מנשק אוטומטי באמצע הלילה

קצת אחרי ליל הבחירות חזרנו כולנו למציאות, לשגרה, בדרך כלל שקטה ורגועה. אלא שבלילה שבין שלישי לרביעי נשמע צרור יריות מנשק אוטומטי ברחוב שנקר לעבר עסק מקומי, חנות לממכר אקווריומים ודגים – Aquascape. בעלי החנות המזועזעים סיפרו שבאמצע הלילה קיבלו הודעה על כך מהמשטרה. הם הגיעו לחנות, כשברור להם שלא הם היעד. החנות שלהם פשוט היתה שם, על הדרך. הנזק: חלונות מנופצים והרס של אקווריום בשווי 45 אלף שקל.

המקרה האחרון מצטרף לשורה של אירועים מדאיגים, בינתיים כולם בסימן שאלה: לא ברור מי נגד מי. הפעם זה הסתיים בפגיעה ברכוש ולא מעט חוששים מהאירוע או מהירי הבא שעלולים לפגוע בחפים מפשע. אחרי הכל, מקרים מהסוג הזה כבר קרו בעבר בלא מעט מקומות וערים בישראל.

"זה בלתי נתפש מספר הכדורים שנורה", אומרים בעלי החנויות במקום, "בנס זה לא נגרם נזק בנפש. אנחנו, בעלי החנויות, התלוננו והצבענו לא פעם על מספר עסקים מפוקפקים באזור שכנראה קשורים למקרה. כולם יודעים ושותקים. אולי זה נוח לכולם?".

  1. הנער שכמעט נפגע תוקף את הנהג

עשר בבוקר, הצומת המרכזי מול קניון חולון. תיכוניסט עם אופניים חשמליים נצמד לאוטובוס. בשלב מסוים הוא כמעט עף מהאופניים, רק במזל הוא לא נפגע. נהג האוטובוס מבוהל, יורד ממושבו, תופס את הנער בחוזקה, מנסה לקחת לו את האופניים. הנער מצליח להימלט מהנהג לא לפני שהוא מקלל אותו. עדי ראייה המומים. קודם מהכמעט תאונה ואחר כך מההתנהגות הבוטה של הנער. אבל אף אחד לא באמת פוצה פה או מגיב לנער. הנוסעים מעדיפים למלמל משהו ביניהם. בשקט. כנראה שכמו שקל להתעלם ממצוקה, ככה קל להתעלם מאלימות.



תגובות

תגובה אחת
  1. ניר

    השבוע לאמניין כלכך #ואני נכה אם כסא גלגלים אין. לי גישה מקום כל הזמן מידרכות ולא יכול להגיע למקומות אני עזרה שלכם יש לכם כוח לשנות דברים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר