במקום מופעים ראוותניים ביום העצמאות – אוכל לנזקקים

בחג הפסח התגייסו עשרות פעילים כדי לספק מוצרי מזון בסיסיים לנזקקים בעיר. פחות מחודש אחר כך, שופכות הרשויות המקומיות מאות אלפי שקלים על מופעי יום העצמאות. יורם לוי כועס ומסביר מדוע החגיגות המוגזמות הן סימן לאטימות

פורסם בתאריך: 6.5.19 16:10

אל תקראו לי פרובוקטור או מתייפייף. אני חולוני גאה ופעיל חברתי שכותב אליכם לא רק ככתב "השקמה חולון", שמכיר היטב את העיר.

בשבוע שעבר העלה שר הפנים, אריה דרעי, את ההצעה להגביל את שכר האמנים המופיעים ביום העצמאות ל-70 אלף שקלים להופעה. זאת לאחר שנחשפו מחירים שקיבלו האומנים היותר פופולאריים עבור הופעות מקוצרות על במות יום העצמאות, שנעו בין 200 ל-300 אלף שקלים להופעה.



הדיון סביב המחירים המופרזים מיד הצית דיונים סוערים ברשתות החברתיות. מה שהחזיר אותי אחורה, לשנת 2010. אז, במסגרת פסטיבל ימי זמר, קובצו מיטב האמנים שיצאו מהעיר חולון במופע בשם "שיעור מולדת". היו שם אמנים כמו אמילי קרפל, אפרים שמיר, עמיר לב, פיטר רוט, דודי לוי, זאב נחמה, אורנה דץ ועוד רבים וטובים, ואז חשבתי לעצמי – למה לא שוב? גם בחולון, ובפרט ביום העצמאות, מדוע שלא נוקיר תודה לאמנים המקומיים? אני בטוח שזה יהיה במחיר שפוי יותר ויחזיר את הגאווה החולונית לתושבי העיר.

לשם הניסוי כתבתי פוסט בקבוצת הפייסבוק "קהילת תושבי חולון", שם ביקשתי לתייג או לכתוב לי שמות של אמנים שיצאו מחולון. הפוסט זכה לעשרות תגובות. כל תושב שזכר אמן כזה או אחר כתב את שמו, מה שרק הוכיח לי שהציבור החולוני זוכר ולטובה את הזמרים יוצאי עירו.

מאות אלפי שקלים שפכה עיריית חולון על הופעות אמנים בשנה האחרונה – עומר אדם, ליאור נרקיס והפרויקט של רביבו. זאת מלבד אירועים נוספים שמתקיימים לאורך כל השנה. זה הכסף שלכם ושלי. זה הכסף ששייך לקופה הציבורית.

וכל זאת בזמן שמחלקות הרווחה ברשויות המקומיות לא מצליחות לעמוד בעומס. כולל מחלקת הרווחה בחולון. אם לא העמותות והמבצעים לרבים בישראל, כולל בחולון, לא היה אוכל, מוצרי מזון בסיסיים. רק בפסח האחרון התגייסו עמותות רבות ופעילים חברתיים בעיר לחלוקת סלי מזון לנזקקים. האם הרצי טלמון, פעיל חברתי שהפך את ביתו למפקדה שבה מחלקים אוכל, או עמוס ירושלמי, שהפך מחסן שלו למקום חלוקה – האם הם התחליף למחלקת הרווחה? ולא לשכוח את חברי המועצה שי קינן ומיקאל בוזגלו, שמדי יום שישי יוצאים ומחלקים עם הפעילים אוכל לנזקקים או לבנת שלום וחנן לוי שדואגים גם הם לאלה שעומדים מול מקררים ריקים.

אדוני ראש העיר, אני קורא לך בבקשה: עניי עירך קודמים ללחם ושעשועים. בשעה שיש אלפי רעבים למוצרי מזון בסיסיים, אין זה המקום לבזבז מאות אלפי שקלים על הופעות ראוותניות. אני בטוח שהציבור החולוני יאהב לשמוע גם את עדן טהרני והאחים לזר שמופיעים ללא הפסקה ברחבי הארץ, וזוכים להתעלמות דווקא בחולון. חלק גדול מאמנים שאיתם שוחחתי הביעו לא פעם תרעומת על כך ששנים הם לא מקבלים טלפון מעיריית חולון עם ההצעה "בואו להופיע". לפי הפרסום בעיתונות, ליאור נרקיס מקבל 200 אלף שקל להופעה, הם היו מוכנים להופיע בסכום נמוך בהרבה.

חיים מסיקה, האחראי על מערך התרבות בעיר, עושה עבודה נפלאה מאז נכנס לתפקידו. הוא איש מקצוע מעולה, אך את ההנחיות הוא צריך לקבל מלמעלה. אני בטוח שאם היה מקבל הנחיה לקבץ את אמני חולון לערב יום העצמאות, העלויות היו הרבה יותר נמוכות. עיריית חולון חייבת להתעורר, כמו כל הרשויות האחרות בישראל: עמותות חסד ופעילים חברתיים הם לא תחליף למחלקות הרווחה.

הפסיקו לשלם לאמנים עשרות אלפי שקלים. הפסיקו עם מופעי הראווה. לא ייתכן שבחגים ובימי שישי ייצאו פעילים חברתיים לחלק אוכל ולעזור לחלשים, כשלא פעם פקידים חסרי אונים במחלקות הרווחה מפנים את הנזקקים לפעילים חברתיים. נכון, זה אולי לא יהיה נוצץ כמו הופעות ראוותניות על הבמות אבל זה יהיה הרבה יותר צודק חברתית, ערכית ומוסרית כלפי כל תושבי העיר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

5 תגובות
  1. השפוי

    למה במרכז הופעות ילדים וליד הקניון חולון טפיקס אגם בוחבוט. הפריוקט של רביבו. שוברלט ליאור נרקיס שכחתם את סוקולוב אין כלום

  2. שרון

    צודק ב100 אחוז לבטל את יום העצמאות או לעשות משהו סמלי וזול ואת הכסף להשקיע בעניי עירנו ובתשתיות

  3. ציפור שיר

    לוי מה אתה רוצה איך ינפחו הוצאות?? הוא ישלים הכול בהעללת חובות על תושבים.בקנסות לילדים שמחים כי זו עיר הילדים עלק.. בקנסות לקשישה נכה כי נתנה לחמה לציפורים-אל תדאג יהיה לו מספיק כסף עד החג הבא!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר