בין כיתה א' ל-יא': אל תפסיקו להתרגש מפתיחת שנת הלימודים

רומן יוסים, תלמיד כיתה יא' מתיכון אורט חולון, שכיהן בשנה האחרונה כסגן יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית של חולון, אומנם מוטרד מתנאי ההעסקה של המורים אבל מעדיף להתרכז בהתרגשות מפתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 2.9.19 17:21

ההתרגשות, החשש והדאגה, הם חלק בלתי נפרד מהתחלה חדשה. תחילת שנה היא חוויה מיוחדת אך מפחידה, בין אם אתה עולה לכיתה א' או יא'.



אני רומן יוסים, בן 15, תלמיד כיתה יא' באורט חולון. במהלך השנה האחרונה כיהנתי כיו"ר מועצת התלמידים של אורט חולון וסגן יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית של חולון. נוסף על כך, אני מדריך בתנועת הנוער מכבי צעיר חולון.

החינוך בישראל העסיק אותי רבות בשנה האחרונה בין אם מדובר בתנאים הירודים של המורים, שבסופו של דבר משפיעים גם עלינו או תוכנית הלימודים עצמה שלעיתים אינה רלוונטיות לעתידנו. כיתות הלימוד הצפופות גם כן בעיתיות ואינן מטיבות עם התלמידים, אך זה דיון לזמן אחר.

על אף הכשלים במערכת, לא הכל שחור. קיימים הרבה צדדים טובים בבית הספר, ואחד מהם הוא ההתרגשות שפתיחת שנת הלימודים. הכיף הזה בלהתחיל משהו חדש, לא לדעת למה לצפות כי כל שנה שונה מהקודמת, יוצר תחושה לא ברורה שנעה בין פחד להתרגשות.

אני מודה, בתור תלמיד שעולה לכיתה יא', יש לי הרבה חששות מהבגרויות, העומס והלחץ מהסביבה ומהמשפחה להצליח.

עולות בי בחודשים האחרונים שאלות רבות: מה יקרה אם אכשל? איך אצליח להתמודד עם העומס? האם יהיו לי חיים מעבר לבית הספר? לכל אלו יש לי תשובה אחת – אני מאמין בעצמי.

אני מאמין שאם אנהל את הזמן שלי נכון, שאם אעשה כל מה שאני יכול בשביל לעמוד ביעדים ובמטרות ששמתי לעצמי, אצליח. לסיכום, אני מתחיל את השנה הזאת באופטימיות וממליץ גם לכם.

אז בהצלחה לנו בשנה הקרובה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר