אילוסטרציה: shutterstock.com

הוריו של בן 13 דורשים שבנם ילמד מחוץ לעיר: "הוא סבל כאן מהתעללויות"

הוריו של אדיר, המתמודד עם אוטיזם, מסרבים לשלוח אותו לבית הספר בחולון ודורשים לשבצו בבית הספר בפתח תקוה. עד אז, כך הם מצהירים, בנם יישאר בבית

פורסם בתאריך: 3.9.19 18:21

ביום ראשון האחרון(ה-1 בספטמבר), אדיר בן ה-13 מחולון, המתמודד עם אוטיזם, לא פתח את שנת הלימודים. הסיבה: הוריו טוענים כי סבל מהתעללות ומצוקה במערכת החינוך בחולון ודורשים לשבצו במערכת החינוך בפתח התקוה. "הילד שלי סבל במערכת החינוך בחולון, אני לא רוצה להחזיר אותו למקום שבו הוא סבל", אומרת אמו.

"הבן שלי עבר הרבה מאוד במערכות החינוך בעיר חולון", סיפרה אימו, "אני לא מוכנה להחזיר אותו לחולון כי כאן הוא סבל, ובפתח תקוה הוא פרח. אדיר עבר שלוש שנים של התעללות בחולון. הוא סבל מדחייה חברתית, לא היו לו פה חברים ועברנו שלוש שנים קשות ביותר. אנחנו לא נכניס את הילד למקום שבעבר הוא סבל. הילד יהיה בבית עד שישובץ בבית הספר רבין בפתח תקוה".



'יש לו טראומה ממערכת החינוך בעיר", ממשיכה האם, "עד שהוא הכיר את החברים וידוע שלילדים הללו יש קשיי הסתגלות רבים, אז רוצים להפריד אותו מהם? אנו יודעים בוודאות שבכיתה החדשה יש שבעה ילדים, התקן הוא שמונה ילדים ויש גם אפשרות לוועדת חריגים שמאשרת תשעה ילדים בכיתה, אבל אין צורך לוועדה חריגה כי יש מקום, אבל לא רוצים להכניס את הבן שלנו".

ההורים פנו לעיריית פתח תקוה, עיריית חולון, משרד החינוך, אך לטענתם אף אחד מהגורמים לא סייע להם. "המסגרת החינוכית בחולון אינה מתאימה לצרכיו של הבן שלנו", טוענת האם, "חשוב לנו מאוד שהוא יטופל בידי אנשי צוות וטיפול מקצועיים, מנוסים, המכירים היטב את המפגש עם ילד עם צרכים מיוחדים, כפי שפגשנו בפתח תקוה. חשוב לנו לציין שהצוות החינוכי של בית הספר, בדוח הערכה המסכמת, המליץ על המשך הרכב הכיתה הנוכחי התורם להתקדמותו בתחום החברתי, התנהגותי-רגשי ולימודי".

ההורים מוספים כי בעקבות אי שיבוצו, נכנס אדיר בחודש האחרון למצוקה רגשית. "הוא סובל מחרדות בתקופה האחרונה", מספרת האם, "הוא צריך וזקוק ליציבות וקביעות בחייו ובית הספר הוא הליבה של מסגרת לימודית וטיפולים בעבור בני, כל שינוי עלול לפגום במצבו הנפשי והתפקודי. אני פונה ללב של כולם ומבקשת בכל לשון של בקשה, עזרה בכל דרך אפשרית לשיבוצו של בני בפתח תקוה".

ממשרד החינוך נמסר: "התלמיד שובץ בבית הספר החדש לאוטיסטים שנפתח השנה בחולון והצוות יעשה כל שביכולתו לסייע לאדיר להשתלב ולהתאקלם. במסגרות החינוך בפתח תקוה אין מקום".

מעיריית חולון נמסר: "לעיריית חולון אין כל התנגדות שהנער ימשיך ללמוד בפתח תקוה והיא אף הגישה לעיריית פתח תקוה פעמיים בקשה לכך. התשובה שהתקבלה מפתח תקוה היא שכל המסגרות מלאות ושאין בהן מקום. יש לציין שכבר בשנה שעברה נמסר להורים כי האישור ניתן לשנה אחת בלבד. לפיכך, הנער שובץ בבית הספר החדש לאוטיסטים שייפתח השנה בחולון והצוות יעשה כל שביכולתו לסייע לאדיר להשתלב ולהתאקלם".

מעיריית פתח תקוה נמסר: "עיריית פתח תקוה, כמו כל רשות אחרת מחויבת בראש ובראשונה בהקצאת המשאבים העירוניים לטובת תושביה. בקשות לשיבוץ תלמידים מתבצעות בין הרשויות, אך לעיתים נדחות מסיבות שונות. כמו במקרה המדובר, שבו תושב העיר חולון ביקש להיקלט בבית הספר רבין בפתח תקוה וסורב בפאת חוסר מקום".

עוד נמסר כי "יש לציין שמסיבה זו נאלצה הרשות לסרב באופן גורף לכל בקשות תלמידי החוץ שביקשו להיקלט בבית הספר רבין של החינוך המיוחד. יצוין עוד כי התלמיד למד בבית הספר היסודי רעות בפתח תקוה והיה אמור לסיים את לימודיו עם המעבר לחטיבת הביניים בשנת הלימודים תשע"ט. לבקשת ההורים ומחלקת החינוך בעיריית חולון – נענתה עיריית פתח תקוה, לפנים משורת הדין, וקלטה את אדיר לשנת לימודים נוספת. זאת לצורך הכנתו לקראת המעבר לחטיבת הביניים בחולון בשנת תש"ף".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר