אשפה ברחוב

התשתיות, החניה והאשפה: על מה בעצם כולם מתלוננים?

רגע לפני ש"אחרי החגים" מתחיל, יורם לוי יצא לסיבוב בעיר כדי לגלות מקרוב את הבעיות הדחופות שלא מפסיקות לפגוע בחיים במרחב הציבורי I דעה

פורסם בתאריך: 19.10.19 09:19

בשבוע האחרון, לאחר איחולי השנה החדשה והסליחות של יום כיפור, יצאתי לסיבוב בעיר שלי, חולון. בעקבות לא מעט פניות אישיות שלכם אליי ובעקבות פוסטים שהעלו תושבי העיר ברשתות החברתיות. יצאתי מביתי בשכונת אגרובנק הוותיקה, כדי לבדוק על מה בעצם כולם מתלוננים, וגיליתי שעיר הילדים הפכה לעיר הרהיטים הזרוקים. כמעט בכל רחוב אפשר היה למצוא רהיט ישן ושבור שנזרק מהבית לכבוד השנה החדשה ונזרק שלא לאחר כבוד למרחב הציבורי. גם בעיות השיפור התשתיות ומצוקת החניה שמטרידות לא מעט תושבים זקוקות לפתרון.

"אחרי החגים" הוא הזדמנות מצוינת ועיתוי מתבקש לטפל בבעיות ובמטרדים שמעסיקים לא מעט תושבים בעיר.



ספה, מזנון, שטיח

הרהיטים וגרוטאות שמושלכות למרחב הציבורי הפכו להיות חלק מהנופים המוכרים של העיר ונראה שרבים מאיתנו לא התרגלו לכך ויעידו התלונות והפוסטים הרבים שמעלים בנושא תושבי העיר. לא פעם מתלוננים תושבים על כך שאשפה נשארת ימים רבים מבלי שאיש מפנה אותה.

באחד המקרים פניתי גם אני לעירייה, והודעתי שאחד התושבים פשוט השליך את תכולת ביתו לרחוב, במקום חניה. דיווחתי על מפגע תברואתי אבל נענתי בביטול.

למרות מאמצי העירייה לפתוח שירות שליחת מפגעים בווטסאפ, מאמצי המנכ"ל יוסי סילמן להגברת הינקיון נראה שבתחום האכיפה יש מה לשפר. בינתיים, אנחנו ממשיכים לחיות במרחב הציבורי עם קרטונים, רהיטים, גזם ואשפה מחוץ לבית. 

יורם מקליד/ה: יש חניה

בעיה נוספת בחולון היא מצוקת החניה הגדולה. זאת, בעיקר בשל סירובה של העירייה להנהיג מדיניות של חניה בכחול לבן. התושבים המתוסכלים מנסים למצוא פתרונות, אחד מהם הוא קבוצות הווטסאפ למציאת מקומות חניה.

במקביל נמשך מאבקם של התושבים שמתגוררים בסמוך לתיאטרון חולון, בדרישה לקבל פתרונות לכך שבזמני ההצגות לתושבי השכונה אין היכן להחנות. בינתיים לא הרבה קורה. 

כאן (עדיין) משפצים

מועד עבודות השיפוץ והשדרוג של רחוב סוקולוב וכיכר סטרומה נדחה כבר מספר פעמים. הכוונה טובה: עיר יותר יפה ונגישה. אבל מדוע העבודות בעיר מתמשכות יותר מהזמן שנקבע מלכתחילה? מדוע סלילת כביש של 200 מטרים אורכת חצי שנה? כאשר הסבל שנגרם לבעלי עסקים ולתושבים הוא אדיר. 

תושב המטייל ברחוב סוקולוב המוזנח ומבקש לחצות את הכביש, נאלץ לעבור על החוק בהיעדר מעבר חצייה, כיוון שאלה שקיימים מחוקים וקשה להבחין בהם. 

ברחוב סוקולוב הפחים מוצבים בצד הרחוב, כחלק מהנוף. התושבים רגילים, הסוחרים מתוסכלים.

אחד הסוחרים במקום טוען שלעיתים במשך ימים שלמים איש לא בא לפנות את הפחים. גם הצפיפות גדולה. ברחוב סוקולוב פינת בן יהודה, אפשר לראות עשרות ילדים מבית הספר "ישורון" שעומדים ללא השגחה וללא מלווה, כאשר נהגי אוטובוס חוסמים את הכביש.

חנויות סגורות, עצים לא גזומים ועמודי חשמל ישנים. אלה הם פני הרחוב. אלה הם פני העיר. אז לכבוד השנה החדשה, בין שלל האיחולים והתקוות, אולי לא יהיה מוגזם לצפות שמשהו במרחב הציבורי, זה שכולנו חיים בתוכו, ישתנה. 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

תגובות

תגובה אחת
  1. ד"ר עוזי רביב

    תודה ליורם לוי על המחדלים באגרובנק. לאחרונה התקשרתי כמה פעמים למוקד העירוני בתלונה על כך שעובדי חברת הניקיון השאירו פח מלא בכניסה לבנין שלנו ברחוב הנוטרים. לאחר הפעם הראשונה הפח המלא נשאר עוד יומיים והיווה מקום משיכ ה לחתולי הרחוב שחגגו בו כמה ימים. רק 3 ימים לאחר התלונה הראשונה שלי ויום לאחר התלונה השנייה הפח רוקן. אגב, זה סיפור שחוזר על עצמו בצורות שונו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר