הבושה הורגת: מדברים, מדווחים ועוצרים את טרור נגד הנשים

13 נשים נרצחו על ידי בני זוגן בשנה האחרונה. היום, ביום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים אנחנו חייבים להתעורר ולעצור את הרצח הבא

פורסם בתאריך: 25.11.19 10:21

היום, 25 בנובמבר, מציינים בעולם את היום הבינלאומי להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים, נושא, שלצערנו, ממשיך לייצר כותרות עקובות מדם.

רק לאחרונה חווינו טלטלה תודעתית עם הרצח של מיכל סלה ז"ל בביתה בידי בן זוגה. מיכל, בת 32 במותה, אם לתינוקת בת שמונה חודשים, עובדת סוציאלית במקצועה. מי שהכיר את מיכל מספר על אישה שכולה אור וטוב ואהבת האדם.



הרצח האכזרי של מיכל היה ההוכחה, שרצח נשים חוצה מעמדות ותרבויות. היא נרצחה בשל היותה אישה ובגלל רצונה לסיים את הקשר עם בעלה. יש לזכור, שרצח הוא קצה של אלימות מתמשכת. ולאחר מותה, על פי הפרסומים,  התברר כי שש נשים דיווחו, שהרוצח, לכאורה, אלירן סלה, נהג כלפיהן באלימות.

מניסיוני, כעובדת סוציאלית וכמי שעומדת בראש המחלקה לקידום מעמד האישה בעיריית חולון, אני מרשה לעצמי לומר בצער, שנשים מתות מבושה. אין קשר להשכלה או לכסף. נשים יכולות להיות מנהלות גדולות וקורבנות לאלימות. מה שהורג זו ההסתרה, ההכחשה, הבושה לספר על החיים תחת האלימות והפחד, וכולנו צריכים להבין שאת זה חייבים להפסיק.

13 נשים נרצחו השנה בישראל על ידי בני זוגן. חלקן הציגו ברשתות החברתיות מערכות יחסים מושלמות, ונרצחו לאחר שביקשו להיפרד.

הפנים של כל הנשים שנרצחו חייבות להיות לנגד עינינו ולנגד עיניהם של אלה שלא מעבירים מספיק תקציבים לטיפול נרחב באלימות במשפחה. אסור לשתוק כי חייבים לעצור את מעגל האלימות הנורא הזה.

גם לנו, כחברה, יש תפקיד. אנחנו חייבים לפקוח עיניים, לזהות סימנים, להיות קשובים לחברה שהפסיקה להיפגש אתנו בתירוצים מוזרים, ולהציע את העזרה שלנו.

המסר צריך להיות חד וברור: לא לאלימות משום סוג, לא להסתיר ולא להתבייש כי הבושה הורגת.

במינהל הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית חולון פועל המרכז לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה. ניתן לפנות להתייעצות ולטיפול בטלפון 03-5025700.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר