מה בכל זאת גורם לנו לבחור שוב ושוב בחיים?

גם ברגעים קשים, גם כשהדרך פתלתלה, פתאום מתעוררים הכוחות והקולות הפנימיים. צריך רק להקשיב להם

פורסם בתאריך: 29.5.20 11:07

מדי חג השבועות על אנו מקבלים את התורה, וניתנת לנו אפשרות לקבלה שוב ושוב. סימן להזדמנויות הרבות שנקרות בדרכנו לאורך שנות חיינו, ונועדו ללמד אותנו שתמיד אפשר לתקן, שאסור להתייאש.

ישנה הנחת יסוד מעולם ה-N.L.P שאומרת "אין כישלון – יש משוב". מבחן זה אינו מדד למידת החוכמה או הידע. גם לא האם התוצאה נכונה או שגויה עבורנו, אלא נועד לגרום לנו לנסות ולבחור בחיים שוב ושוב, עד שנגיע למקום שיעניק לנו את תחושת השלמות ככול שניתן.



במגילת רות שאותה נהוג לקרוא בחג השבועות, מסופר על רות המואביה שוויתרה על בית מלוכה שממנו הגיעה והלכה אחרי לבה. התמודדות של רות הייתה קשה מאוד. היא איבדה את בעלה ואת מעמדה, אבל לרגע לא הסתכלה לאחור בחרטה, אלא באמונה ושלמות בדרכה, ולמרות כל הקשיים בוחרת בחיים.

"כִּי אֶל-אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ, וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין–עַמֵּךְ עַמִּי, וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי. יז בַּאֲשֶׁר תָּמוּתִי אָמוּת, וְשָׁם אֶקָּבֵר; כֹּה יַעֲשֶׂה יְהוָה לִי, וְכֹה יוֹסִיף–כִּי הַמָּוֶת, יַפְרִיד בֵּינִי וּבֵינֵךְ", אומרת רות לנעמי.

בכל אחת ואחד מאיתנו נמצאת רות המואביה –  הקול הפנימי שגם ברגעים קשים קורא לנו לא לוותר ולבחור בחיים. זה הקול והכוח שגורם לנו גם בימים שבהם נראה שאבדה כל תקווה, להתעלות מעל הקשיים, להרים את הראש מעל המים הסוערים ולאחוז חזק בשארית כוחותינו ולבחור בחיים. שוב לבחור בחיים.

בכל אחת ואחד מאיתנו יש את המצפן שמוביל אותנו למטרה, גם אם הדרך פתלתלה וקשה, ותמיד מזכיר לנו שיש לנו את הכוח להתמודד עם כל ניסיון וגורם לנו להפוך כל קושי לאתגר.

חג שבועות שמח

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר