רגע לפני שאתם ממהרים לשפוט אותי – עצרו רגע והתבוננו בעצמכם

כמה פעמים נפלתם למלכודת הלשון הרע, מיהרתם להדביק סטיגמות ולחבוט בלשונכם ללא חמלה? כך תדעו לסנן את רעשי הרקע

פורסם בתאריך: 5.6.20 11:18

פרשת השבוע "בהעלותך", מתייחסת בין השאר ללשון הרע. "וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה", כך מצוין. התגובה להתנהגות של מרים, מגיעה בפסוק י': "וְהִנֵּה מִרְיָם מְצֹרַעַת כַּשֶּׁלֶג". היא נענשה במחלה קשה האוכלת בבשרו של האדם.

ומי מאיתנו אינו חוטא בלשון הרע? הרי כל כך קל להיגרר למקום הזה. לא מעט פעמים בחיי היה מי שהדביק עליי תוויות וסטיגמות. קראו לי סנובית, טענו שאני קשוחה, אמרו עליי שאין בי עומק והיו מי שטענו ש"מה כבר יש לה לחדש?"

ולא פעם איש מאלה שמיהרו לשפוט אותי לא עצר לרגע וחשב שאולי הוא טועה. אני, במקום לנער אותם מעליי ולהכיר בערכי האמיתי, הצדקתי את עצמי, וביקשתי להוכיח שאני שונה מול אלה שמיהרו לשפוט אותי.



שנים הייתי במקום שבו פעם בי רצון עז להוכיח את עצמי. מקום שבו ביקשתי לקבל הבנה ואהבה. אבל ברגע שהבנתי שהאופן שבו אנשים רואים אותי אינו קשור אליי – אלא אליהם, הצלחתי לשחרר. כל אחד רוצה לזכות באהבה והערכה, אבל זה יקרה כשתבינו שהכל מתחיל בכם ותדעו לסנן את רעשי לשון הרע תדעו להתייחס אליכם בכבוד ובאהבה שראויים לכם.

ישנו משל שאני מאוד אוהבת. במשל שמעון בר יוחאי פונה אל בורא עולם ושואל: "למה בראת את האדם עם שתי רגליים, שתי ידיים, שני נחיריים, שתי עיניים, שתי אוזניים, שתי גבות ופה אחד?"

אמר בורא עולם לשמעון בר יוחאי: "אם היו לאדם שתי פיות העולם היה נחרב ממזמן".

הכי קל להדביק תוויות ולא לנסות להתמודד ולתת הזדמנות, לשפוט לפי הכריכה ובדרך להחמיץ את הסיפור המדהים.

בפרשת השבוע אהרון מדליק את מנורה. אפשר ללמוד מזה שאם מדליקים היטב את השלהבת אז הנר נדלק ולא נכבה. כל אחד מיוחד הוא מיוחד בנרו ובאורו. אם נחדד אצלנו את המידות הטובות ואת היכולות, אם ניתן דגש להצלחות ולחוזקות, נהיה מספיק חזקים ואיתנים לכל סערה שתעמוד מולנו.

ותמיד תזכרו שהכל מתחיל בנו ואנחנו הגרסה הכי טובה של עצמנו.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם.

תגובות

4 תגובות
  1. שרון

    בת אל מילים כדורבנות וצודקות לכי בדכך וסנני רעשים הזוים ככל שיהיו העקביות שלך וצדקת דרכך לא ישנו את ההזוים בחברה שחושבים שגנבנו להם את המדינה .

    היום בלי בושה נותנים להם להניף דגלי פלסטין במרכז ת"א .
    לצערי הממשלה ההזויה עם כחול שחור
    מדברת בשתי קולות ומנסה להכשיל החלת ריבונות על ארץ ישראל יש לנו שתי אפשרויות אחת להאבק על הארץ שתיים לוותר ושכול אחד יחפש את דרכו בעולם הגדול כי את ההתפרקות שאנו נמצאים בה לא יכולה להמשיך .
    כותב תושב שמי. 1946 לוחם ביחידה קרבית למען המדינה ושאלוהים ישמור אותנו .

  2. מרינה אברמוב

    אני חושבת שתמיד צריך לדבר על עצמך ולא להתלונן ול על אחרים. עשייה עשייה וטוב לב של בת אל ללא גבולות עוד לא פגשתי. עזרה לי הרבה ותזכה להמון ברכה.
    סיפור פרשת שבוע הכי מרתק והכי נכון

  3. רחל

    כבר יותר מידי מעשים שליליים קורים בחולון. שנחשבה לעיר נחמדה. כבר לא כדאי לבוא ולגור שם

  4. רחל

    דקירות שתיית אלכוהול בבני נוער בגינות ציבוריות זה ממש זוועה. למה לא באים שוטרים לגינות ציבוריות ועושות סדר קצת? ממש גהינות לדיירים שגרים בקרבת מקום

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר