צילום: Olivier Le Moal / shutterstock.com

רק האמת תנצח: תפסיקו לפחד ותתחילו להקשיב לעצמכם

מה גורם לנו לנסות לרצות את הסביבה, גם במחיר של ביטול עצמי?

פורסם בתאריך: 12.6.20 10:35

השבוע בפרשת שלח, מופיע הפסוק שבו מצוין "וידבר ה' אל משה לאמר: שלח לך אנשים ויתורו את ארץ כנען אשר אני נותן לבני ישראל. איש אחד, איש אחד למטה אבותיו תשלחו, כל נשיא בהם".

"איש אחד, איש אחד" מלמד אותנו שלעולם ייאבק אדם למען האמת והישר והטוב בעיניו, וגם אם הוא נמצא במיעוט, גם אם הוא אחד מול רבים. בפרשה יהושוע  היה "איש אחד" וכלב בן יפונה היה "איש אחד", כל אחד לעצמו ואיש מהם לא ידע שגם האחר מתנגד לעצת המרגלים. אבל הם לא חששו מפני חבריהם המרגלים ועמדו באומץ רב מול כולם.

גם אני גדלתי על האמירה "הרוב קובע". עם השנים היא הפכה לאמונה שלי. פעמים רבות בחיי חשבתי אחרת, הייתי בדעת מיעוט, אך ביטלתי את עצמי בשם התפיסה שבה "הרוב קובע".



לא פעם אמרתי לעצמי שאם הרוב חושב אחרת, כנראה שאני טועה. אבל היו לא מעט מקרים שבהם בדיעבד הבנתי שצדקתי, שהייתי צריכה להקשיב לעצמי והטעות היחידה הייתה שביטלתי את עצמי .

איש אחד זה אני וכל אחת ואחד מאיתנו. במהלך החיים למדתי להקשיב לעצמי ויחד עם זאת לתת מקום לכולם, הרי "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות". אין אמת אחת וכל אחד מנתח את הסיטואציה מתפיסת עולמו.

הבנתי גם שישנם כאלה שתמיד ילכו  יחד עם ה"חזק" וייכנעו לרוב גם אם הם חושבים אחרת. הרי הרבה יותר קל ופשוט להיות בצד המרצה. אבל בחרתי להיות נאמנה לעצמי ולא לחיות חיים של אחרים, ולא להיות במקום מרצה.

החיים הם גלגל והחזק עכשיו הוא החלש אחר כך. לכן, חשוב תמיד ללכת עם האמת שלכם, כי בסופו של דבר עם האמת מנצחים.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר