צילום: Romolo Tavani / shutterstock.com

אף פעם לא בכוח: ביום שלמדתי לשחרר זכיתי בעצמי

במקום להילחם, לכעוס ולהיכנס לתסכול, אפשר פשוט להודות: "זה לא שלי", ולזכות בשלווה ושקט פנימי

פורסם בתאריך: 31.7.20 13:21

"וָאֶתְחַנַּן אֶל ה' בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר: אֲדֹנָי אלוהים. אַתָּה הַחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת אֶת עַבְדְּךָ אֶת גָּדְלְךָ וְאֶת יָדְךָ הַחֲזָקָה, אֲשֶׁר מִי אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ. אֶעְבְּרָה נָּא וְאֶרְאֶה אֶת הָאָרֶץ הַטּוֹבָה אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן, הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה וְהַלְּבָנֹן. וַיִּתְעַבֵּר ה' בִּי לְמַעַנְכֶם, וְלֹא שָׁמַע אֵלָי. וַיֹּאמֶר ה' אֵלַי: רַב לָךְ! אַל תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד בַּדָּבָר הַזֶּה". כך בפרשת השבוע – "ואתחנן".

משה רבנו מתחנן לבורא עולם להיכנס לארץ ישראל, אך בורא עולם משיב לו שלא יוסיף לדבר אליו בנושא. מכאן ניתן ללמוד איך לשחרר על אף הקושי.

ישנם מצבים רבים בחיים שבהם אנו מאוד רוצים דבר מה, אך לא מצליחים להשיגו משלל סיבות: העיתוי, הסביבה או האנשים. כשזה קורה מרביתנו מסרבים לעצור לרגע ולהתבונן מהצד, ומגיבים לא פעם בילדותיות, אימפולסיביות וסערת רגשות. הרי דחיית סיפוקים היא אתגר גדול ומורכב שלא כולם יכולים לעמוד בו.



משה רבנו מאוד רוצה להיכנס לארץ. הוא מתפלל אפילו מתחנן לבורא עולם. אבל בשלב מסוים הוא מבין שדבר אינו בשליטתו ואינו נתון להחלטתו ולא נותר לו אלא לקבל את הכרעת הבורא.

אם רק לשחרר, להיפרד מכל מה שאינו נכון לחיינו, להבין שיש דברים שלמרות רצוננו העז לא יגיעו אלינו, העולם הפנימי שלנו יתנקה מכעסים ואנרגיות שליליות, לטובת שלווה ושקט.

ביום שלמדתי לשחרר האושר נכנס לחיי. לפעמים אנחנו פוחדים לשחרר מתוך הרגל, וממשיכים להישאר במקום קטן ולרוב חשוך. מאז שהסכמתי לשחרר, הרבה אור נכנס לחיי. נפרדתי מהמגבלות, הכרתי יותר מקרוב את חוזקותיי.

זאת הסיבה שאני כל כך מתחברת לפרשת "ואתחנן". היא מזכירה לי שאני ורק אני האור לחיי. ברגע שאני מאירה אז הסביבה שלי מוארת.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



תגובות

5 תגובות
  1. בת מלך

    מדהים הקישור שלה , עם הדת והסיפור של משה רבנו חיזקה בטרוף אשריך !

  2. הלוי סימי

    בת אל בן דוד תודה אהבתי כל מילה רק מוארת כמוך יודעת להאיר מחשכים ❤

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר