ביום שנעמוד מול האכזריים והרומסים נהפוך לטובים יותר

האונס האכזרי בבת ה-16 באילת מחייב את כולנו להתבונן במראה, ולא לנקות אותה אלא לשאוף לנקות את עצמנו מכל רע וחוסר חמלה

פורסם בתאריך: 21.8.20 11:33

"שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים, תִּתֶּן-לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ, לִשְׁבָטֶיךָ; וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם, מִשְׁפַּט-צֶדֶק. לֹא-תַטֶּה מִשְׁפָּט, לֹא תַכִּיר פָּנִים; וְלֹא-תִקַּח שֹׁחַד–כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים, וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם. צֶדֶק צֶדֶק, תִּרְדֹּף–לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-ה' אֱלֹהֶיךָ" –  כך בפרשת השבוע "שופטים".

בפרשה מבקש בורא עולם שנציב שוטר בכניסה לשער, כאשר הכוונה היא שנפעיל שיקול דעת, שנדע להציב את הגבולות ולהפעיל את צו המצפון ואת המוסריות, לצד חשבון נפש, על מנת שנדע לסלק את הרע.



הימים האחרונים קשים עבור כל אדם, כל אישה וכל נערה. מקרה האונס הקבוצתי האכזרי שבוצע בנערה רק בת 16, לא מפסיק להדהד ולטלטל. מאות יצאו לרחובות לתמוך, לחזק, לגרש את הרוע ואת החושך. אני חזרתי לילדה שבי, זו שאחרי מלחמה קשה וארוכה, הצליחה להשתקם מההריסות ולחיות עם הצלקות שנחרטו בה.

"וּבִעַרְתָּ הָרָע, מִקִּרְבֶּךָ", כך מצוין בפרשה. אנו, כבודדים וכחברה, חייבים להוקיע ולבער את הרע, לצאת ולעמוד מול אלה שפוגעים באחרים, שרומסים את החלשים ומתאכזרים לחסרי ישע. רק כך נוכל לתקן ולהפוך את העולם לטוב יותר עד כמה שניתן.

במאמר המראות של הבעל שם טוב, הוא מציין כי אדם שרואה את הרע באחר, יודע בוודאות שיש גם בו שמץ מכך. לכן אדם שמסתכל במראה ורואה לכלוך, לא צריך לנקות את המראה אלא לשטוף את פניו. רק כך ניתן לתקן את הרע מתוכנו, כך יתוקן הרע מהעולם כי כל אחד מאיתנו הוא חלק מהשלם.

מה שהופך אותנו לאנשים טובים יותר זה עצם הכרת הרע שבתוכנו, והמאבק התמידי בו. זו העת לקחת אחריות כל אחד על מעשיו ועל האחר, ולהרהר במעשינו עכשיו, בחודש אלול – חודש הסליחות וחשבון הנפש.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהמם, מלא תובנות בכתבה אחת.
    ממש נהנית לקרוא ומיכה לתור השבועי

  2. אודי

    איך הגענו למצב שיש ביננו אנשים שמסוגלים להיות אנסים באונס קבוצתי שבו יש נערה אחת ועשרות גברים.
    אז כאן בדיוק המקום להמליץ על הבנאליות של הרוע.
    האם אותם גהרים היו יכולים להיות שומרים המחנה ריכוז? תענו!

  3. ליזי

    אולי אםהשופטים הרחמנים יטילו עונשים כבדים על רוצחי נפשות ילדים ונערות שנאנסים וחייהם נהרסים אולי אז אולי יצומצם הנזק ואנסים יחששן לבצע את זממם כי ידעו שישבו שנים רבות בכלא ולא רק יקבלו שנת מאסר או עבודות שירות שזה ביזיון לכל השופטים במדינה הזו

  4. לי

    בכל אדם יש רע וטוב, השאלה איך הוא עובד לפי הרע או טוב ,עוד מגן עדין אנחנו חוטאים כל עת ,תלוי בחינוך שמקבלים
    בבית והסביבה, ,אנחנו בדרך להכי רע כל מה שקורה היום,גם מח שרואה לא עושה בנדון שותף לרע, לדעת צריך לסגור את המלון לאלתר, מה הבדל בין בסדום מה שקרה לאנשים ,אלוהים שרף הכל חוץ מאדם אחד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר