מדוע לפעמים חייבים להיפרד כדי להישאר חברים?

רק אחרי וידוי וחרטה מגיע שלב הקבלה לעתיד ולדרך החדשה, מבלי לשכוח להתרחק מהרע ולאמץ את הטוב

פורסם בתאריך: 30.10.20 10:45

"וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל אַבְרָם: 'לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל, וַאֲבָרֶכְךָ, וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ, וֶהְיֵה בְּרָכָה", כך מצוין בפרשת השבוע "לך לך".
בדרישה "לך לך מהארצך", הכוונה היא לארציות, גשמיות ותאווה, "לך לך ממולדתך" – מהחברה והסביבה לצורך מסע פנימי, מבית אביך – מהרגלים, מהמסלולים הלא פשוטים ומהעבר. כלומר, לא משנה מה עברת העיקר הוא לאן אתה הולך.

אחרי הווידוי והחרטה מגיעה הקבלה לעתיד. כדי לעבור את שלושת השלבים, יש תחילה לקחת אחריות. להפסיק להאשים את האחרים ולקבל על עצמנו לסור מרע ולעשות טוב.
דבר נוסף שעולה מפרשת השבוע "לך לך", הוא הקשר של אברהם אבינו עם אחיינו לוט, שהיה חלק במסע חייו. במהלך המסע פרצה מחלוקת בין אנשי לוט לאנשי אברהם, לאחר שלוט לא היה גלוי מספיק עם אנשיו. אנשי אברהם לא יכלו לקבל זאת.



כך נכתב: "וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֶל לוֹט אַל נָא תְהִי מְרִיבָה בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין רֹעַי וּבֵין רֹעֶיךָ כִּי אֲנָשִׁים אַחִים אֲנָחְנוּ: הֲלֹא כָל הָאָרֶץ לְפָנֶיךָ הִפָּרֶד נָא מֵעָלָי אִם הַשְּׂמֹאל וְאֵימִנָה וְאִם הַיָּמִין וְאַשְׂמְאִילָה". הכוונה: אברהם מאפשר ללוט לבחור את דרכו והם נפרדים, כדי שלא יוסיפו לריב ביניהם ובין הרועים שלהם. אם תבחר ללכת שמאלה, אומר אברהם ללוט, אלך אני ימינה ואם תבחר ללכת ימינה – אלך אני לשמאל. כך נפרדו, אך נשארו חברים טובים.
כי תמיד עלינו לסור מרע ולעשות טוב ולא להפסיק לשאוף להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר