לצאת מאזור הנוחות: כמה פעמים ויתרתם מראש?

לטפס לעבר ההצלחות, לא לפחד מנפילות ולהתעלם מרעש התבוסתנות: הסולם של חיינו יודע עליות ומורדות וכל שלב מחזק אותנו עוד יותר

פורסם בתאריך: 27.11.20 11:04

בפרשת השבוע "ויצא" מתואר כיצד יעקב בורח מבית אביו לאחר שגנב את הבכורה מאחיו עשיו, ויורד מהארץ לחרן. שם בונה יעקב את חייו החדשים, עובד קשה כדי להינשא לרחל אך נאלץ קודם לשאת את אחותה, לאה. בתום המסע האישי המפרך מקים יעקב משפחה; את 12 השבטים.

אך עוד לפני כן, בלילה הראשון כשהוא בדרכו לחרן, יעקב חולם ונגלה לפניו המסר שילווה אותו בדרכו הארוכה. "וַיַּחֲלֹם, וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה, וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים עֹלִים וְיֹרְדִים בּו", כך מתואר החלום בפרשה.

בחלומו של יעקב המלאכים מתוארים כמי שעולים על הסולם ואחר כך יורדים ממנו, כלומר קודם עולים ואחר כך יורדים, לכאורה בסדר הפוך. כפי שכולנו מכירים מהחיים: פעם למטה ופעם למעלה ומזכיר לכולנו להדק את חגורת הבטיחות למקרה של ירידה.

חלום סולם יעקב נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: כיצד אנו מתנהלים ברגעים של עלייה, מכוונים גבוה יותר, ובמקביל פוגשים את עולמנו הפנימי, עם הירידות והחולשות. כך שאת ההישגים אנחנו צריכים לבחון ולמדוד לא רק בשיאים ובהצלחות אלא גם בירידות ובנפילות, אלה שעוזרות לנו להתפתח, ללמוד ולהצטייד בכלים נוספים, שכן בכל מסלול יש מספר שלבים, בהם גם המכשולים והקשיים.



בחלומו של יעקב הוא נמנע מלעלות ולטפס מעלה משום שאינו בוטח בעצמו. ליעקב היה ספק האם יעמוד במשימה והאם הוא כלל ראוי לה. אבל האם החשש הזה, שמקנן ומכרסם באמונה העצמית ובאמונה הרוחנית עוצר מהתקדמות וגורם לרבים מאיתנו לרדת בשלבי הסולם ולא לטפס מעלה.

במסלול חיי לא פעם הפחד הרים ראש, הזדקף והצליח לשתק אותי. הפחד מביקורת הקפיא כמה חלומות ושאיפות. עד שלמדתי להפוך את הפחד לדחף, להקשיב לקול הפנימי שלי, להציב לעצמי יעדים ברורים, גם במחיר של יציאה לא נוחה מאזור הנוחות, להתרכז במטרה ולהתעלם מרעשי הרקע. אותם רעשים קטנוניים, תבוסתנים, של מי שלא מפסיק לרדת.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר