הפגיעה, הצלקת והעוצמה שלא ידעתי שנמצאת בתוכי

אם הרע יהפוך רק לרעשי רקע אין סיבה שהטוב לא ימשיך לנצח

פורסם בתאריך: 4.12.20 14:02

פרשת השבוע "וישלח" נפתחת בתיאור המפגש הגורלי בין יעקב לאחיו, לאחר יותר מ-20 שנים של ניתוק, ומסעו חזרה הביתה, לארץ כנען. אולם במרכזה הסיפור הקשה של אונס דינה בת לאה: "וַתֵּצֵא דִינָה בַּת-לֵאָה אֲשֶׁר יָלְדָה לְיַעֲקֹב לִרְאוֹת בִּבְנוֹת הָאָרֶץ.  וַיַּרְא אֹתָהּ שְׁכֶם בֶּן-חֲמוֹר הַחִוִּי נְשִׂיא הָאָרֶץ; וַיִּקַּח אֹתָהּ וַיִּשְׁכַּב אֹתָהּ, וַיְעַנֶּהָ".

על סיפורה של דינה אנחנו קוראים שבוע לאחר שציינו את יום האלימות נגד נשים שנופלות קורבן לאלימות מינית, כאשר אף אחת אינה בטוחה, ללא הבדל מעמד, גזע או השתייכות. נשים שנקרעות ומחוללות כשבתוכן צלקת המלווה אותן לכל החיים.

גם אני שורדת פגיעה מינית, שאותה עברתי כילדה. שנים התביישתי, הרגשתי שונה וניסיתי להסתיר. שנים חשתי ששפטו אותי, בזמן שאני שפטתי את עצמי ונתתי לבושה להשתלט עליי. אמרו עליי שאני נוקשה מדי, יהירה וכוחנית. אני בסך הכל הייתי מאחורי מגננות.

אני לא קורבן, אני שורדת עבירת מין, וכל מי שעבר את מה שעברתי אינו חלש, אלא חזק. גם דינה בחרה בחיים למרות הכול, אל תתנו לפגיעה לנהל את חייכם, תפנו לאנשי מקצוע, תחשפו, תתנקו, תנצחו את השדים. עברתי מסלול מאוד מורכב ולא פשוט כלל, טופלתי, למדתי, התפתחתי והיום אני בצד המטפל והבריא.

הסביבה שלנו מוקפת רע ורוע, הם תמיד היו לצד הטוב, אבל נראה לי שהדרך הטובה ביותר להתייחס אליהם היא כרעש רקע, זמזום אומנם טורדני אך חסר חשיבות, בדרך לעוד פרק בסיפור שלכם, של החיים שלכם. אל תיתנו לרע לנצח.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר