להדליק את האור: המלחמה שאינה נגמרת בין הטוב לרע

כדי שלחלל הריק לא ייכנסו נחשים ועקרבים די במעשה טוב אחד

פורסם בתאריך: 11.12.20 10:32

בפרשת השבוע "וישב" מסופר על מכירת יוסף. רגע לפני שאחיו של יוסף מוכרים אותו, הם משליכים אותו לתוך הבור שמתואר כבור ריק ללא מים, כאשר רש"י מוסיף כי בבור אין מים אך יש נחשים ועקרבים.

בבור, כמו בחיים, יש מהטוב ומהרע שבאים תמיד יחד וזה על גבי זה. במקום שבו יש ריק ייכנס הרע, כפי שבמקום של חוסר מנהיגות ייווצר כאוס.

אנחנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים נלחמים בנחשים ועקרבים בבית, במקום העבודה, בסביבה הקרובה אלינו וגם מול עצמנו. אבל אפשר אחרת, אפשר שלא להילחם בנחשים ועקרבים אלא להתמלא במים. אם תוסיפו אור, לרע לא יהיה מקום.



בור ללא מים הוא סמל לחיים בלי תוכן או חלומות. המים הם מהות החיים. מדי יום עומדת בפנינו הבחירה; להתמלא במים, באור, במחשבות ועשייה מן הטוב או כניעה לרע שיקבע את תפיסתנו והרגלנו.

הריק פוגע בטבע ובנפש האדם. לכל אחד יש בחייו נחשים ועקרבים, פחדים ומחסומים. כל אחד מאיתנו מכיר את אלה שבוחרים בקנאה ושנאת חינם. אך אם לא נדע לשחרר מחיינו את הנחשים והעקרבים ולמלא את חיינו באור וטוב, הריק והשנאה יישארו בתוכנו.
בחג החנוכה אנחנו מדליקים אור קטן, אור קטן שמגרש חושך גדול. את החושך אנחנו לא מגרשים במאבקים ומלחמות אלא באמצעות האור וכל מעשה קטן שלנו הוא זה שימלא את העולם באור, כי מעט מן האור מגרש הרבה מן החושך.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר