"קל להתאהב קשה להישאר מאוהבים … "

וכיצד לשמר בכל זאת את התשוקות ביחסי זוגיות לאורך זמן - הלנה מטוטי בטור מיוחד ל"השקמה חולון"

פורסם בתאריך: 4.3.22 14:32

בעידן שבו הזוגיות שלנו מאותגרת ממה שמתרחש סביבנו, עידן שבו ישנה חשיפה מאוד גדולה לגירויים ולריגושים. לצריכה מגוונת בעידן של שפע והזדמנויות כשההכנסה החודשית לא תמיד מספיקה למול הצרכים המתעצמים, כשקיימת יותר מוטרדות מהתעסוקה ו/ או הקריירה של שני בני הזוג, ההתעסקות בעתיד הילדים שלנו ועוד ועוד דאגות נשאלת השאלה מה באמת קורה לזוגיות בעידן שכזה ?



אני מוצאת שרוב רובם של הזוגות המתקשים או המאותגרים ביחסים מחפשים רוגע ושקט. כאשר היחסים גם אם טובים הם אך לא מושקעים בתחזוקה של ריגושים ועוררות מינית, קיימת תופעה מדאיגה של ויתור ושינוי היחס לצד השני. ולא כולם מצליחים לצלוח את המשברים ולהישאר בזוגיות בריאה.
סטטיסטית אנחנו מוצאים  שכמעט כל זוג שני במשבר יחסים. זוגות שישנים בנפרד, לא מבלים זמן איכות יחד וללא חוויות משותפות, זוגות שאין ביניהם תקשורת כמעט בכלל ועוד.

לאור התעסקות היומיומית שלי בנושאים הקשורים למשברי יחסי זוגיות ועל רקע רעשי העידן המאתגר חשוב לי לשים כאן שתי תובנות:
זוגות שהייתה ביניהם חברות טובה ותשוקות הדדיות ואלו הוזנחו, הוכיחו בתהליכים קצרים החזרת "עטרה ליושנה".  אפשר כל עוד יש אהבה והחלטה שלא מוותרים להביא את הזוגיות (בתקשורת נכונה ובתוכנית עבודה משותפת) לחברות יציבה, תקשורת בריאה ודרכן להצמיח עוררות רגשית ומשיכה הדדית לפחות כמו בהתחלה.

אני רואה בין כל אלה גם תהליכים ממשיים של התאהבות מחדש.ניתן גם לצפות בזוגות לאחר פרידות ומשברים (כולל בגידות), כאלה המשקמים את היחסים למחוזקים ובריאים הרבה מעבר למה שחוו לפני המשבר, לרבות העוררות הרגשית והמשיכה ההדדית ביניהם.

ההמלצות שלי לשימור הריגושים בזוגיות לאורך זמן הן הללו  :

לשים את הזוגיות בסדר עדיפות – וכאן ראוי להזכיר ולומר לפחות כמו בהתחלה שם היתה התאהבות (לפני חברים, לפני קריירה,  כסף, ילדים ועוד)

להתייחס לבן / בת הזוג כחבר/ ה הכי טוב.- על כל המשתמע מכך.

לפנות זמן (יומי ועתי) לטובת התקשורת והחוויות הזוגיות. (סוגיה מרכזית וחשובה שנשחקת גם היא עם השנים וחשוב לשים אותה ככלי למענה על כל קושי שעולה בכל מערכת יחסים זוגית. ולקחת עזרה היכן שלא מצליחים לבד!)

להקפיד על קיום יחסים אינטימיים כמו שהייתם רוצים ולגוון אותה ובעת בה יש קושי גם כאן לקחת עזרה.

לשלב ברמה היומית והעתית (בוודאי באירועים מיוחדים) מחוות ופרגון הדדי לרגש את בן/ בת הזוג כמו שאתם למדים שעובד. (לא להסתפק בלשלוח פרחים אם זה לא המחווה שמייצרת את הריגוש.) להיות יצירתיים ובהקשבה למה למדתם שמעורר רגשית את הצד השני.

"לבחור בבן/ בת הזוג כל פעם מחדש " – אקט חשוב שצריך לעמוד עליו ככזה ששם לפניכם ולפני בני הזוג את הסיבות לבחירה שהיתה לכם מלכתחילה. לדבר על כך, לשתף, לעורר את הסיבות שבגללם בחרתם להיכנס יחד למסע המשותף (חופה היכן שהיתה).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר