יוצאים לדרך: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים בחולון

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי הראשון לסרטי ילדים יתקיים בסימן "מוזיקה וקולנוע" בין ה-9 ועד ה-11 באפריל, חופשת פסח 2022 בסינמטק הילדים במדיטק חולון

פורסם בתאריך: 17.3.22 12:03

הפסטיבל הוא האירוע הראשון והמכונן של סינמטק הילדים, לאחר השקת הסינמטק בחודש נובמבר האחרון במדיטק חולון. הוא מתקיים תחת החזון של הסינמטק לעורר השראה ולפתח את הדמיון של ילדים ובני נוער, להרחיב אופקים ולחשוף אותם לתרבויות חדשות ומגוונות במטרה להעביר חוויה קולנועית וחברתית מיוחדת דרך עולם האמנות והקסם המופלא של הקולנוע.



מעבר להקרנות הסרטים, המפגשים הייחודים והסדנאות – מבואת המדיטק תלבש את בגדי הפסטיבל ותיצור חוויה צבעונית ומרהיבה לילדים – יוקרנו קטעים מוזיקליים לצד פינות ישיבה צבעוניות ואפילו פסנתרנים אשר ילוו בנגינה חיה סרטים אילמים כמחווה לאולמות הראינוע של שנות ה-20 של המאה הקודמת. 

הפסטיבל יכלול אירוע פתיחה חגיגי, עשרות סרטים, הקרנות טרום בכורה ובכורות בישראל של סרטים מרחבי העולם, סרטי פנורמה, סרטים קלאסיים, מפגשים עם שחקנים ויוצרים, אירוע מחווה לילדי אוקראינה, סדנאות חווייתיות, פעילויות לילדים ועוד. במהדורתו הראשונה יתקיים הפסטיבל סביב החיבור והקשר המרגש וההדוק בין "מוזיקה וקולנוע". הפסטיבל ינוע בין סוגי המוזיקה השונים, ממוזיקה קלאסית ועד היפ הופ, ממוזיקה ברזילאית ועד קונצרט לבלט בחיבור עם סרטים מגוונים מסביב לעולם.

דני וייס, מנכ"ל מדיטק חולון:"אנו גאים ומתרגשים להשיק את הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים במהדורתו הראשונה בסינמטק הילדים בחולון. עם פתיחתו של סינמטק הילדים לפני מספר חודשים היה ברור לכולנו כי "כל סינמטק צריך פסטיבל" (כפי ש"כל בית צריך מרפסת"…), ולכן מיד לאחר הפתיחה החל צוות הסינמטק יחד עם היועצת האמנותית מיכל מטוס, לעבוד במרץ על הפסטיבל. התוצאה מרהיבה, מלהיבה ומהנה ואני משוכנע כי ילדים והוריהם ייהנו עד מאד לבלות במתחם המדיטק בחולון בחופשת הפסח במשך שלושת ימי הפסטיבל".

אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק הילדים: "השילוב שבין תמונה למוסיקה הוא מהשילובים המרגשים ביותר שיש. שירים מסרטי דיסני לדורותיהם, נעימות מסרטים כמו מלחמת הכוכבים, ולחנים מסרטים מוזיקליים כמו הקוסם מארץ עוץ, הפכו עם השנים לנכס צאן ברזל אומנותי כלל עולמי ובאופן אישי, הם חלק בלתי נפרד מהפסקול האישי של כל אחד מאיתנו בדורות האחרונים.
עם ההחלטה לערוך את הפסטיבל, לא היה לנו ספק כי נקדיש אותו לשילוב המקסים, המרגש והאלמותי שבין המוסיקה והקולנוע. ואין כמו מוסיקה וקולנוע כדי לגשר בין הדורות השונים של סבא וסבתא, ההורים והילדים."

מיכל מטוס, היועצת האומנותית של הפסטיבל:"יצרנו מקבץ מסקרן של סרטים חדשים בצד סרטים נוסטלגיים, שמזמינים את הצופים להזדהות, לחלום, לשמוח ולדמיין. חוויה תרבותית שהורים יכולים להעשיר בה את ילדיהם  ולזכות בעצמם בהנאה צרופה. ייחודה של התוכנית שהיא מגוונת, עכשווית, ומצליחה להעמיד את המוזיקה כ"שחקן הראשי" במרכז החגיגה, ובעלילה של כל אחד ואחד מהסרטים."

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר